Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1 FIT CAMP - Kungälv Kost Träning Vila. 2 Vad händer nu! Förefoto Kort info Genomgång 4 övningar mini Tabatan Uppvärmning Minitabatan Fystest 4 övningar.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1 FIT CAMP - Kungälv Kost Träning Vila. 2 Vad händer nu! Förefoto Kort info Genomgång 4 övningar mini Tabatan Uppvärmning Minitabatan Fystest 4 övningar."— Presentationens avskrift:

1 1 FIT CAMP - Kungälv Kost Träning Vila

2 2 Vad händer nu! Förefoto Kort info Genomgång 4 övningar mini Tabatan Uppvärmning Minitabatan Fystest 4 övningar Squats, Armhävningar, Sit-ups samt Utfall/Ryggdiagonal Stretching Reparationshake Sista detaljerna så allt är klart till torsdag

3 3 FIT CAMP – Kungälv 100% 1 ATTITYD Göra sitt bästa oavsett vad 2 PEPPNING Var och ens resultat hänger inte bara på vad vi presterar själva utan en stor del kommer från att vi hjälper varandra i alla lägen. Några är mer erfarna och några ganska nya med träning! 3 CRAZY När man kommer till träningen då har man kommit till en frizone där följande gäller - alla bekymmer o vardag lämnar man hemma!! Endast döda fiskar flyter medströms

4 4 Se din kropp som en Formula racerbil!

5 5 Vi behöver protein Eftersom proteiner är kroppens byggstenar är det viktigt att man får i sig rätt mängd varje dag. Exempel på protein: Kött, fågel, fisk, vegetariska varianter, ägg, bönor,ost

6 6 Om man tar in mer protein än rekommenderat och inte tränar under den här perioden så kan även protein lagras som fett Se upp! Källa Stuart Philips 2009 Am / Clin Nutri Kroppen kan bara utnyttja ca 30 g protein per måltid

7 7 Välj rätt fett Källor till goda fetter: Avokado Kallvattenfisk (torsk, lax, tonfisk) Linfrö Nötter Källor till dåliga fetter: Kakor och godis Potatischips och andra salta snacks Friterad mat Margarin Källor till fetter som vi bör äta i små mängder: Grädde Ost Smör

8 8 Inte befinna sig i katabol förbränning – vilket innebär att man äter för lite fett vilket gör att kroppen tror att den är på svält och bryter ned muskler och inre organ till energi Symptom är att man fryser inne från märgen och man vill gärna ha fleece, duntäcke, raggsockor när ingen annan fryser Se upp!

9 9 Vi behöver vitaminer & mineraler Vitamin & Mineraler är ett organiskt ämne som i mindre mängd utgör ett essentiellt, det vill säga livsnödvändigt, näringsämne för en levande organism. Mineraler som kroppen behöver är fosfor, jod, järn, kalcium, kalium, koppar, krom, magnesium, mangan, molybden, selen och zink.

10 10 Vi behöver fibrer Fördelarna med fibrer Ger viss mättnadskänsla Ökar utrensning av slaggprodukter Håller magen i gång Balanserar blodsockret Viktigt att få i sig tillräckligt med vatten när man äter rätt mängd fibrer. Sju av tio äter för lite fibrer

11 11 Välj rätt fibrer = rätt kolhydrater Lågt GI Grönsaker’ Bär Baljväxter (linser och bönor) Nötter och frön (mandlar, valnötter) Endast två av tio äter dagsbehovet av 500 gram frukt och grönsaker per dag.

12 12 Se upp! För lite fiber ger ofta förstoppning = självförgiftning Högt GI Juice Potatismos Vitt ris Vitt bröd m.m En kosthållning med många livsmedel med högt GI kan leda till kolhydratbegär = blodsockersvängningar och därmed öka risken för övervikt + en massa andra problem

13 13 Bara genom svettning och utandning tappar vi ca 1 ½ liter vätska per dygn. Vi bör dricka minst 2 l vatten/dygn (kranvatten) För lite vatten påverkar din förbränning negativt Ökar blodcirkulationen Ökar transporten av syre till muskler och hjärna (du tänker bättre och orkar mer Transporterar näring ut till cellerna Minskar risken för förstoppning Motverkar uttorkning av huden och uppkomsten av rynkor För att kompensera 1 kopp kaffe o vissa teer behövs 2 glas vatten Tillsätt 2-2,5 liter vatten! + Extra träningsdagar

14 14 Viktkontroll fasen! Förväntat resultat med Herbalife viktprogram 2-4 kg / mån Obs Beräkna halva hastigheten om du använder något av följande: Blodtrycksmedicin, Östrogen, Antidepressiva tabletter, Cortison, Levaxin eller om du är i fas eller slutat röka/snusa. Säg till din Coach!

15 15 Vad händer efter 4 veckor när vi skapat goda vanor!

16 16 Vad händer nu! Förefoto Genomgång 4 övningar mini Tabatan Uppvärmning Minitabatan Fystest 4 övningar Squats, Armhävningar, Sit-ups samt Utfall/Ryggdiagonal Stretching Reparationshake Sista detaljer

17 17 Dags för reparationshake

18 18 Var noga med detaljer! 1 DAGBOKEN Gör den i 28 dagar och lär för livet….Utan dagbok kan vi Coacher inte hjälpa er! 2 RÄTT KOLUMM Skilj mellan Shake – Måltid – Mellanmål i Dagboken lättare se i historik 3 RÄTT VECKORAPPORTSDAG Vill du ändra kontakta din coach 4 VÄGNING - SCANNING Rek köpa en och morgonvikt samt mått gäller! Lägg in scanningsresultat 5 SMS GRUPPEN - Facebook Tyst funktion, gå in på sidan – Kommunicera via Facebook Avisering

19 19 1 Wellness-analys Kroppsscanning Provsmak 2 Vi går igenom dina matvanor Din rekommenderade måltidsplan Herbalifeprodukter Våra aktiviteter Boka in en kompis för en Personlig Wellness Analys

20 20 Viktcoach Sports och Fitness Coach Hälsocoach Vi behöver bli fler i vårt team – Vem känner Du? Anmäl intresse till din Coach

21 21 Träningen startar Torsdag 4 september kl Samling Ombytta - Uteskor - Yogamatta - Vattenflaska - Återhämtningshake Fokus på veckan Genomgång veckans tema Uppvärmning Kommer vi att delegera framöver – någon manad redan nu! Tabata 8 övningar Stora muskelgrupper om någon behöver alt övningar säg gärna till ikväll alt messa Stretching Kommer vi att delegera framöver – någon manad redan nu! Reparationshake – Social samvaro Viktigt direkt efter träning – senast 30 min efter träning

22 22 Här tränar vi Mån & Tor kl Kvarnkullen

23 ,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x a5b48d77:0x675e9c bf?hl=sv Vägbeskrivning Kvarnkullen - Kungälv

24 24 Nu kör vi oavsett vad………………….


Ladda ner ppt "1 FIT CAMP - Kungälv Kost Träning Vila. 2 Vad händer nu! Förefoto Kort info Genomgång 4 övningar mini Tabatan Uppvärmning Minitabatan Fystest 4 övningar."

Liknande presentationer


Google-annonser