Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Konferens och evenemang KTH / Universitetsförvaltningen / Avdelningen för kommunikation och internationella relationer.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Konferens och evenemang KTH / Universitetsförvaltningen / Avdelningen för kommunikation och internationella relationer."— Presentationens avskrift:

1 Konferens och evenemang KTH / Universitetsförvaltningen / Avdelningen för kommunikation och internationella relationer

2 Besök hos Infonätverket Övergripande presentation av gruppen Kort om akademiska högtider Mer om konferenser/kongresser Kort om besök Frågor och diskussion!! KTH/UF/KIR

3 Uppdrag Koordinera, planera och genomföra konferenser, kongresser, evenemang, akademiska högtider samt besök Utveckla konferens- och besöksverksamheten på ett sätt som stöder KTH:s mål och varumärke (Ur Beslut 2010/0329 Arbetsordning för avdelningen kommunikation och internationella relationer)

4 Ansvarsområden och målgrupper Konferenser/ kongresser Evenemang Akademiska högtider Besök INTERNTINTERNT EXTERNTEXTERNT Anna J Anna A Cecilia Anna J Anna A Cecilia

5 Akademiska högtider Doktorspromotion och professorsinstallation Fyra diplomutdelningar för civilingenjörer, högskoleingenjörer, arkitekter, master, magistrar och kandidater inom Fastighet och finans. Nit och redlighet i rikets tjänst Mottagning i Stadshuset för nyantagna studenter KTH/UF/KIR

6 Konferenser och kongresser Kongress Förenklat: individuella deltagare, ska fatta beslut var för sig om att deltaga Återkommande möte med individuella deltagare som ofta tillhör ett enskilt yrke, kultur, religion eller annan grupp. Deltagarna påverkar ofta innehållet. Anordnas av organisation vars medlemmar är naturlig rekryteringsbas Varje år eller flerårig Pågår ofta flera dagar och har parallella sessioner Konferens Förenklat: en inbjudare, en faktureringsadress. Inbjudaren bestämmer programmet Ofta mindre och mer specifik till sin karaktär Anordnas för diskussion, problemlösning, få fram fakta Ofta begränsade i tiden med specifika mål KTH/UF/KIR

7 Konferenser och kongresser En del av mötesindustrin Uppdragsgivare på KTH Ekonomisk effekt -90 miljarder kronor i exportintäkter varav -50 miljarder utgörs av mötesindustrin -10 miljarder i momsintäkter KTH/UF/KIR

8 Effekter av en kongress till KTH För KTH Världens ledande forskare får upp ögonen för Sverige och KTH. Fler av våra studenter och medarbetare får träffa världens ledande forskare. Finansiering av forskningen underlättas - näringslivet kan inse vilka möjligheter våra skolor/institutioner kan tillföra dem, vilket kan möjliggöra långsiktigt samarbete som underlättar finansiering av vår forskning. Medias uppmärksamhet riktas mot kongressens ämne vilket underlättar nyrekrytering av svenska studenter och informerar allmänheten om KTHs forskarframgångar.

9 Effekter forts. Professorn Fokus sätts på professorns frågor och institution/skola Arrangören kan påverka det vetenskapliga programmet, genomförandet och kvaliteten Enskilda deltagaren Svenska forskare, särskilt yngre, kan få deltaga Flera svenska forskningsresultat publiceras Du får höra det som ännu inte är publicerat…

10 Antal aktiviteter på KTH aktiviteter varav 11 internationella kongresser 6 akademiska högtider aktiviteter varav 13 internationella kongresser 6 akademiska högtider

11

12 Besök till KTH KTH besöks av fakultet från andra lärosäten, politiker, näringslivskontakter, journalister m fl i syfte att ta del av KTH:s expertkunskap, bygga upp och utveckla samarbete mm. Ny uppgift sedan Evenemangskoordinator på plats i höstas. På central nivå koordinera, planera och genomföra nationella och internationella besök till KTH. Ansvarig för KTH:s besökspolicy samt utveckling och uppdatering av denna KTH/UF/KIR

13 Kontakt med Konferens och evenemang Akademiska högtider kth.se/aktuellt/akademiska-hogtider Konferenser och evenemang intra.kth.se/campus/konferenser-evenemang Besök intra.kth.se/campus/besokpakth KTH/UF/KIR


Ladda ner ppt "Konferens och evenemang KTH / Universitetsförvaltningen / Avdelningen för kommunikation och internationella relationer."

Liknande presentationer


Google-annonser