Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Tillgänglighet och telefoni Förstudie Ökad tillgänglighet och lägre kostnader.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Tillgänglighet och telefoni Förstudie Ökad tillgänglighet och lägre kostnader."— Presentationens avskrift:

1 Tillgänglighet och telefoni Förstudie Ökad tillgänglighet och lägre kostnader

2 Tillgänglighet och dialog är målet …... tekniken är ett medel

3 Antaganden om frågor och svar Människor vet inte alltid vart man ska vända sig för att få svar på frågor om Svenska kyrkans verksamhet Tillgängligheten via telefon skulle kunna vara avsevärt bättre. Den centrala resursen Informationsservice kunde utnyttjas bättre som stöd för församlingar och stift. Idag hanterar 8 personer mellan 30 och ärenden per år.

4 Antaganden om teknik och ekonomi Församlingar, samfälligheter och stift har stora kostnader för telefoni och det finns många olika avtalsformer och leverantörer Svenska kyrkan skulle kunna spara pengar på samordning

5 Hur ser det ut idag? Hur och när kan människor få svar när de söker oss på telefon? Vilka svar får den som ringer? Hur stora kostnader har församlingar och stift för telefoni? Vilken teknik används?

6 Hur vill vi ha det i morgon? Alltid en människa som svarar? Stöd via Informationsservice? Mer anpassade telefontider? Modeller för samverkan?

7 För de stift som väljer att medverka, erbjuder förstudien en kartläggning av tillgänglighet och svarsfunktion i stiften en kartläggning av kostnader och avtal förslag till förenklingar och förbättringar genom samverkan Mål

8 4 milstolpar 1.Förankring och information - Möten med företrädare för stiften om organisation och genomförande 2.Analys av teknik och ekonomi - Inventering av avtal, kostnader och teknik

9 3. Analys av tillgänglighet och svar - Identifiering av signifikanta frågor - Rundringning till församlingarna (stickprov) - Analys av svarstider, telefontider mm 4. Internat 14 – 15 december - Presentation av och diskussion om resultat och inriktning på fortsatt process

10 AprMaj Juni Juli Aug Sept Okt Nov Dec Personlig förankring i stiften Utformning av frågor Ringning Enkät teknik, ekonomi Kontakt med Tele2 och TeliaSonera för trafikmätningar och volymuppgifter Telefoniprojektet 2006 Förankring och kontakt Helhetsgrepp Övrigt Teknik och ekonomi Tillgänglighet o. svarsfunkt. Personlig förankring Telefonmöten, Resursinven- tering Internat Ana- lys

11 Styrgrupp Projektgrupp Stift Församlingar, samfälligheter Kanslichef, projektledare, representanter för samfälligheter och församlingar, ”ringare”, tekniker Eva Bülow, Ola Vettergren, Karin Jonsson (adm), ekonom, en person från varje stift Ingrid Andersson Helén Ottosson Lovén, Per Westberg Församlingar, samfälligheter Förtroende- valda Kvalitet IT-avd H Eskemyr J Gustafsson Teknik Tekniker Konsult Jour- havande präst Eckerdahl

12 Medverkande stift LuleåOKVäxjöSenare HärnösandSenareKarlstadOK UppsalaOKLundOK StockholmOKVisby OK VästeråsOKGöteborgSenare LinköpingOK SkaraSenare SträngnäsOK

13 Projektläget Teknik/ekonomienkäterna har inkommit med 76 % svarsprocent 8 av 9 stift klara med ringningarna Materialet har god representativitet Samtliga församlingars telefontider finns i Excel Mätning av trafik på anknytningar (Centrex, MD110, Nortel) Volymuppgifter Tele2-installtioner 23 anmälda till seminariet 14 – 15 dec

14 Tillgänglighet och dialog är målet …... tekniken är ett medel


Ladda ner ppt "Tillgänglighet och telefoni Förstudie Ökad tillgänglighet och lägre kostnader."

Liknande presentationer


Google-annonser