Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Snabbreferens för Lync 2013 för Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Med Lync kan du börja samarbeta utan att schemalägga ett möte.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Snabbreferens för Lync 2013 för Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Med Lync kan du börja samarbeta utan att schemalägga ett möte."— Presentationens avskrift:

1 Snabbreferens för Lync 2013 för Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Med Lync kan du börja samarbeta utan att schemalägga ett möte. Du kan starta ett improviserat möte, dela något på datorn (en fil, en webbplats o.s.v.), skriva och dela anteckningar, brainstorma tillsammans på en whiteboard, ge eller arbeta på en PowerPoint-presentation eller skicka en fil. Och du kan schemalägga ett Lync-möte och dela och samarbeta därifrån. Mer information om hur du ställer in och ansluter till Lync-möten finns på http://office.microsoft.com/HA102827058 och http://office.microsoft.com/HA102828887 eller, om du använder Office 365 som hanteras av 21Vianet, http://office.microsoft.com/en-us/HA104042994 och http://office.microsoft.com/en- us/HA104042985. http://office.microsoft.com/HA102827058http://office.microsoft.com/HA102828887 http://office.microsoft.com/en-us/HA104042994http://office.microsoft.com/en- us/HA104042985 1.I listan Kontakter dubbelklickar du på en kontakt för att starta en snabbmeddelandekonversation och lägger till personer eller grupper genom att dra dem till fönstret från kontaktlistan. Eller anslut till ett schemalagt Lync-möte. 2.Placera muspekaren på presentationsknappen (bildskärmen) och på fliken Presentera kan du: Klicka på Skrivbordet om du vill dela allt innehåll på ditt skrivbord. Klicka på Program om du bara vill dela ett öppet program och dubbelklicka sedan på det program du vill ha. 3.(Valfritt) Klicka på telefonknappen om du vill lägga till ljud. 4.(Valfritt) Klicka på kameraknappen om du vill lägga till video. Delning och samarbete Ge kontroll över dina delningssessioner till andra Tillåt andra att bläddra igenom bilder, bidra med information och göra ändringar på en whiteboard eller i OneNote, PowerPoint eller andra slags filer, eller visa ett program med bara några klick. Återta kontrollen när som helst. 1.Klicka på Ge kontrolli delningsfältet överst på skärmen. 2.Klicka på namnet på en person under Deltagare för att ge dem åtkomst eller klicka på Ge kontroll automatiskt om du automatiskt vill ge åtkomst till alla som vill ta kontroll över ditt skrivbord. Välja vem som kan hämta delade filer I ett schemalagt möte, medan du presenterar, kan du begränsa vem som kan hämta en kopia av filen du delar, om informationen exempelvis inte är slutgiltig eller är konfidentiell. 1.Under en delningssession placerar du muspekaren på presentationsknappen (bildskärmen) och klickar sedan på knappen Hantera presenterbart innehåll. TIPS! Du vet att du delar när du ser delningsfältet överst på skärmen. 2.Klicka på menyn Behörigheter och välj något av följande: Organisatör, för att endast tillåta den person som arrangerar mötet att hämta filen. Presentatör, för att endast tillåta de personer som organisatören har angett som presentatörer att hämta filen. Vem som helst, för att tillåta att alla deltagare hämtar filen. Dela ditt skrivbord eller ett program Ta tillbaka kontrollen över en delningssession 1.Om du vill ta tillbaka kontrollen över ditt skrivbord eller program klickar du på Ge kontroll igen. 2.Om Ge kontroll automatiskt är markerat klickar du på det för att ta bort det. Om du vill ta tillbaka kontrollen från en person klickar du på Ta tillbaka kontrollen.

2 Dela anteckningar Ofta vill du föra anteckningar under ett möte. Om du använder OneNote kan du föra anteckningar som alla kan se, samarbeta kring dessa anteckningar och dela anteckningar som du redan har gjort. 1.Placera muspekaren på presentationsknappen (bildskärmen) i konversationsfönstret och klicka på fliken OneNote. 2.Klicka på Delade anteckningar och välj sedan i anteckningsväljaren en anteckningsbok eller anteckningssida eller klicka på Ny anteckningsbok för att skapa en ny. Sidan du väljer dockas till ditt skrivbord och övriga deltagare får ett meddelande om den delade anteckningsboken. Låt dem lägga till anteckningar om du vill (se avsnittet "Ge kontroll" om du vill ha mer information). Dela en fil eller en bild Det är enkelt att dra och klistra in sparade filer, inklusive bilder, eller att kopiera och klistra in en fil eller bild i textområdet i ett konversationsfönster. En liten version av bilden eller filtypen visas som användaren kan spara eller öppna för att visa i detalj. Du kan också använda filöverföringsalternativet. I konversationsfönstret klickar du på presentationsknappen (bildskärmen) och använder sedan fliken Bifogade filer. Lync skickar en filöverföringsinbjudan till deltagarna, och filen skickas om inbjudan accepteras. TIPS! Du kan också dra filen till namnet på en kontakt. Då skickas ett meddelande till mottagaren som kan välja att acceptera eller avvisa filöverföringen. Dela en whiteboard En whiteboard är en tom yta där du kan skriva anteckningar, rita eller importera bilder som mötesdeltagarna kan arbeta med tillsammans. Den är utmärkt för brainstorming. I konversationsfönstret placerar du muspekaren på presentationsknappen (bildskärmen), och på fliken Presentera klickar du på Whiteboard. Använd anteckningsverktygen på höger sida om whiteboarden för markeringar, stämplar, laserpekare, skriva, rita och andra verktyg. Dela en PowerPoint-presentation 1.Placera muspekaren på presentationsknappen (bildskärmen) och klicka på PowerPoint på fliken Presentera. 2.Gör något av följande: Om du vill navigera mellan bilderna klickar du på Miniatyrer och klickar på den bild som du vill visa. Du kan också använda pilarna längst ned i mötesfönstret. Om du vill visa dina presentatörsanteckningar klickar du på Anteckningar. Om du vill använda markeringar, laserpekare och andra anteckningsverktyg klickar du på knappen Anteckningar på den övre högra delen av bilden. Anteckningarna ändrar inte filen, men du kan spara en kopia med anteckningarna om du vill. Om du vill förhindra att någon går vidare eller använder anteckningarna klickar du på Fler alternativ i mötesfönstret, klickar på Alternativ för Lync- möte och väljer sedan behörighetsnivå för deltagarna


Ladda ner ppt "Snabbreferens för Lync 2013 för Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Med Lync kan du börja samarbeta utan att schemalägga ett möte."

Liknande presentationer


Google-annonser