Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Att ta betalt från interna kunder och hålla dem nöjdare än någonsin Internfaktureringens revival Pia Langenkrans.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Att ta betalt från interna kunder och hålla dem nöjdare än någonsin Internfaktureringens revival Pia Langenkrans."— Presentationens avskrift:

1 Att ta betalt från interna kunder och hålla dem nöjdare än någonsin Internfaktureringens revival Pia Langenkrans

2

3 Vad har ni för sorts kunder? Support Internkunder IT Verksamheten

4 Att bidra till lönsamhet på ägarnas gårdar och att optimera avkastningen på ägarnas kapital. Vårt uppdrag: Vi gör det bästa av vår jord och ger alla möjligheter till ett sundare liv. Vår vision: Lantmännen uppdrag och vision

5 Lantmännens organisation 5 Varuflöde & IT Human Resources Ekonomi & finans Internrevision Styrelse Vd & koncernchef Juridik Strategi & affärsutveckling Kommunikation, Hållbar utveckling, R&D Division Lantbruk Division Maskin Division Maskin Division Livsmedel Division Livsmedel Division Energi Division Energi Lantmännen Fastigheter

6 Min roll: Solution Manager Viktigaste uppdrag är att hålla verksamheten i handen

7 Är det skillnad på interna och externa kunder?

8 Missnöjda externa kunder – vad gör de? De försvinner

9 Missnöjda interna kunder – vad gör de?

10

11 Kom ihåg – dina kunder är här för att göra något annat än att hålla på med SharePoint. Och du – du jobbar med förändring Mental uppförsbacke Från boken ”guldfisk eller sardin” av Liza Rudolfsson

12 Svaret: Struktur Ingen gillar överraskningar – egentligen Ta betalt Motkrav Sluta med kompistjänster Budgeten Månadsmötet

13 SharePoint Plattformskostnader Avtalshantering-kostnader Varuflöde & IT Human Resources Ekonomi & finans Internrevision Styrelse Vd & koncernchef Juridik Strategi & affärsutveckling Kommunikation, Hållbar utveckling, R&D Division Lantbruk Division Maskin Division Maskin Division Livsmedel Division Livsmedel Division Energi Division Energi Lantmännen Fastigheter Fördela kostnaderna ansvarsfullt Styrande dokument - kvalitetschefer

14 Glöm inte att prata med dem! Samlar alla som står nära plattan, och slutanvändare

15 Tack för uppmärksamheten!! LinkedIn Twitter: zellery_se


Ladda ner ppt "Att ta betalt från interna kunder och hålla dem nöjdare än någonsin Internfaktureringens revival Pia Langenkrans."

Liknande presentationer


Google-annonser