Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

NATIONELLT KOMMUNIKATIONSKONCEPT PRESUMTIVA STUDENTER 2015 PROJEKTLEDARE, SOFIA WALLNER KOMMUNIKATIONSENHETEN.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "NATIONELLT KOMMUNIKATIONSKONCEPT PRESUMTIVA STUDENTER 2015 PROJEKTLEDARE, SOFIA WALLNER KOMMUNIKATIONSENHETEN."— Presentationens avskrift:

1 NATIONELLT KOMMUNIKATIONSKONCEPT PRESUMTIVA STUDENTER 2015 PROJEKTLEDARE, SOFIA WALLNER KOMMUNIKATIONSENHETEN

2 UNIKA UTBILDNINGAR RANKING FRAMGÅNGSRIKA ALUMNER FRAMGÅNGSRIK FORSKNING UNIKA FACILITETER

3 MEDVETENHET INTRESSE AKTION ÖVERVÄGANDE VAL GU finns GU är intressant för mig Jag vill läsa till X på GU eller på konkurrerande lärosäte Jag väljer X på GU Söker till GU Varumärke, Marknadsföring/ profilering Riktad kommunikation digitala och trad. Medier Sociala medier Studievägledning Utbildningsmässor Programkatalog Gus webb Öppet hus Från medvetenhet till aktivt val MÅLGRUPPAKTIVITETER

4 Budskapsplattform GÖTEBORGS UNIVERSITET 1. KÄRNVÄRDEN Varför finns vi? 2. BUDSKAP Vad gör vi? 3.VARUMÄRKESLÖFTET Vad vill vi göra? MÅLGRUPP/ INTRESSENTER 4. SKAPA INNEHÅLL Berättelsen Argumenten Fakta 5. FÖRPACKA BUDSKAP Visuell identitet Kanal Bild Design Samhällsansvar Öppenhet Mångsidighet ”Göteborgs universitet bidrar till en bättre framtid” ”Göteborgs universitet för en öppen dialog med omvärlden” ”Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap ” Forskning som påverkar Utbildning som förnyar Samverkan som utvecklar Arbetsmiljö som inspirerar

5 Imagemarkörer

6 Kommunikativ målgrupp Geografiskt, mental och riktad målgrupp är –Ungdomar i upptagningsområden runt Jönköping, Varberg, Uddevalla och Karlstad.

7 Kommunikativa målgruppens önskemål NYA INTRYCK NYA MÄNNISKOR HÖGRE I TAK NYA PERSPEKTIV NYA MÖJLIGHETER

8 Kärnvärden, fördelar & budskap ÖPPENHET SAMHÄLLSANSVAR MÅNGSIDIGHET RIKTIG STORSTAD RIKT STUDENTLIV BRETT KURSUTBUD NYA PERSPEKTIV NYA INFALLSVINKLAR ÖPPEN DIALOGTILLÅTET ATT TYCKA OLIKA

9 Kommunikativ idé Vad vi kan erbjudaVad målgruppen vill ha NYA PERSPEKTIV STORSTAD STUDENTLIV MÅNGSIDIGHET BLI DU NYA INTRYCK NYA MÄNNISKOR HÖGRE I TAK NYA MÖJLIGHETERBRETT KURSUTBUD NYA INFALLSVINKLAR ÖPPEN DIALOG SAMHÄLLSANSVAR

10 Manifest 1.1 Det är din tid nu. Du vill förflytta dig, på alla sätt. Du drömmer om en plats där dina idéer möter nya tankar från hela världen. Där det är så högt i tak att du kan utveckla din fulla potential. Du vill träffa människor som lyfter dig – och som du slår med häpnad. Välkommen till ditt nya jag. Göteborgs universitet

11 Manifest 1.2 och 1.3 Det är din tid nu. Du vill förflytta dig, på alla sätt. Du drömmer om en plats där dina idéer möter nya tankar från hela världen. Där det är så högt i tak att du kan utveckla din fulla potential. Välkommen till ditt nya jag. Göteborgs universitet Det är din tid nu. Du vill förflytta dig på alla sätt. Välkommen till ditt nya jag. Göteborgs universitet

12

13 Konceptets paketering Manifest”Välkommen till ditt nya jag” Bild”Den varma storstaden Göteborg” Ljud Röster och berättelser som ”kallprat”– en podcast i samarbete med alumnen Fredrik Holm Jazz/Music Music, Fabian Kallerdahl

14

15

16


Ladda ner ppt "NATIONELLT KOMMUNIKATIONSKONCEPT PRESUMTIVA STUDENTER 2015 PROJEKTLEDARE, SOFIA WALLNER KOMMUNIKATIONSENHETEN."

Liknande presentationer


Google-annonser