Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen i framtiden? Jan Ekström, VD Netoptions Daniel Strömer, Utv.chef Netoptions.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen i framtiden? Jan Ekström, VD Netoptions Daniel Strömer, Utv.chef Netoptions."— Presentationens avskrift:

1 Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen i framtiden? Jan Ekström, VD Netoptions Daniel Strömer, Utv.chef Netoptions

2 AGENDA 1. Presentation av Netoptions 2. Vad är Sociala Medier? - Översikt Sociala Medier - Exempel på företag och Sociala Medier - 5 tips för SMM (Social Media Marketing) 3. E-postmarknadsföring och SMM med Demo - YouTube - Sociala Medier - Google

3 Netoptions Netoptions AB  Lösningar för personifierad eMarketing  Utvecklar, säljer och implementerar BizWizard eMarketing Suite – ett verktyg för marknadsföring och kommunikation via e-post, mobil, webb och Sociala Medier  300 kunder  25 partners  11 anställda  Stockholm och Göteborg

4 Användare i 21 länder

5 Exempel på kunder Bank & Finans Alecta SBAB Statens Pensjonskasse (NO) East Capital ALMI Företagspartner Sjätte AP-fonden First Securities (NO) Garantum Resor & Turism Fritidsresor SL Hotell Gothia Towers Langley Travel Sverigeflyg Malmö Aviation Föreningar Svensk Näringsliv SACO HSB Dataföreningen Västsvenska Industri- och Handelskammaren Förlag & Tidningar Affärsvärlden Allers Göteborgs-Posten Natur & Kultur Forma Publishing Group Sydsvenska Dagbladet Programföretag Vismakoncernen Hogiakoncernen Lawson Lundalogik SuperOffice Jeeves EPiServer Nöjen Svenska Mässan easyFairs Folkspel Stockholmsmässan Göteborgsoperan Historiska muséet Örgryte Fotboll Casino Cosmopol Handel Isolda 20:20 Mobile Elektroskandia CDON.com MQ NK Åhléns Ahlsell Utbildning & Konferens IHM Företagsuniversitetet Svenska Möten Sensus Lexicon Industri E.ON Atlet Stena Metall SOS Alarm Royal Canin Getinge Gävle Energi Skanska Volvo Trucks

6  Interaktivt – Web 2.0  Användargenererat - Demokratiserat  Viralt – Exponentiell spridning  Snabbt  “Gratis” Sociala Medier – Vad är det?

7

8 Företag och Sociala Medier

9 Vingresor Facebook fan page YouTube-kanal med alla resmål Twitter Egna bloggar Skrotat katalogen!

10 Företag i Sociala Medier Dell Blogging: 100-tals Crowdsourcing: Ideastorm !! Virtual Worlds: Second Life island. - Har vänt ett dåligt rykte

11 Företag och Sociala Medier Indiska Satsar stort på SM -Bloggar -Nyhetsbrev -Filmer -Facebook

12 Företag i Sociala Medier Volvo Applikationer med engagerande tävlingar på Facebook Givmilda mot trogna följeslagare: Nya S60 släpptes på FB och första rörliga bilderna släpptes först på YouTube-kanalen

13 Politik i Sociala Medier

14 5 tips för den sociala världen

15 1 Sök och bevaka de sociala medierna. Lär er var och vad som sägs om ert företag

16 5 tips för den sociala världen 2 Förbered er genom att arbeta fram en marknadsstrategi och policy samt identifera och utbilda personal.

17 5 tips för den sociala världen 3 Agera och bli publicist. Börja kommentera, blogga och twittra själv. Våga testa! Glöm inte att alltid vara ärlig.

18 5 tips för den sociala världen 4 Relevant information. Länka till intressant information. Var relevant och tänk på ”Vad vill ni höra” filosofin. Värva prenumeranter till nyhetsbrevet.

19 5 tips för den sociala världen 5 Testa och testa igen. Använd webbanalys och lär känna dina besökare och utvärdera olika marknadskampanjer. Mät löpande ROE.

20 Koppla ihop e-postmarknadsföring och Sociala Medier

21 BizWizard-koppling till YouTube 1. Leta upp önskad film på YouTube. 2. Kopiera länken (URL) från YouTube-filmen. 3. Filmens första bildruta infogas då i ditt meddelande

22 Utskick från BizWizard… …ger mottagaren möjlighet att enkelt dela med sig till sina vänner… Enkelt för mottagaren att dela med sig... …som kan dela med sig till sina vänner… …som kan dela med sig till sina vänner…

23 BizWizard kopplas till Google Analytics Särskilj övrig internettrafik från era kampanjer i er webbanalys genom att använda kampanjtaggar Nyhetsbrev Övrig trafik

24

25 Utskick från BizWizard… Enkelt för företaget att dela med sig... …notifieras med länk via företagets sociala medier… …till followers och vänner…

26 Statistik på öppningar via Sociala Media

27 BizWizard kopplas till sökmotorer Search Marketing Låt sökmotorerna indexera nyhetsbrevet och få nya läsare/besökare och potentiella kunder

28 På gång: iPhone App

29 Tack för oss! Jan Ekström Daniel Strömer


Ladda ner ppt "Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen i framtiden? Jan Ekström, VD Netoptions Daniel Strömer, Utv.chef Netoptions."

Liknande presentationer


Google-annonser