Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte"— Presentationens avskrift:

1 Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte
Gör något av följande: I Lync-huvudfönstret ovanför sökrutan klickar du på ikonen Möten och i möteslistan klickar du på Anslut. I mötesförfrågan klickar du på Anslut till Lync-möte. I mötespåminnelsen klickar du på Anslut online. Om mötesförfrågan inkluderar inringning av information kan du ringa till mötet från en telefon. Om du inte ringer in kan du välja ett av följande alternativ i fönstret Ljud för mötesanslutning. Lync 2013 för Office 365, snabbreferens Lync-möten Schemalägga ett Lync-möte Du kan schemalägga ett Lync-möte med hjälp av Outlook-tillägget för Lync, om du använder Outlook. Om du inte använder Outlook kan du konfigurera möten genom att använda Lync Web Scheduler som finns på För att boka ett möte med Outlook: Öppna din Outlook-kalender och på fliken Hem klickar du på Nytt Lync- möte. I mötesförfrågan lägger du till mottagare, ett ämne, dagordning samt datum och klockslag. Mötesförfrågan innehåller en länk till mötet och, om ditt konto är konfigurerat för att ringa inom konferens, ljudinformation som deltagaren kan använda för att delta i mötet. Använd Lync (fullständig ljud- och videoupplevelse) Du kan använda ljud och video med datorns inbyggda enheter, eller ett headset och kamera. Ring upp mig på: Lync ringer upp dig på numret du anger. (Endast tillgängligt om uppringning till konferens finns tillgängligt för ditt konto. Kontakta din arbetsplats tekniska support för mer information.) Koppla inte ljud Välj detta om du vill ringa in till mötet med en telefon (och mötesförfrågan innehåller detaljer för inringning) eller delta i ljuddelen senare. Använd konferensnummer och ID i inbjudan för att ringa in. Ställa in mötesalternativ Du kan anpassa vissa mötesalternativ, inklusive vem som får tillgång till, presentera och dela video under ett enskilt möte och om snabbmeddelanden (IM) är aktiverade. Alternativen du kan välja varierar beroende på om du använder Outlook. Om du använder Outlook kan du ställa in mötesalternativ för ett möte du sätter upp. Öppna mötesförfrågan och på fliken Hem klickar du på Alternativ för möte och gör sedan dina val i Åtkomst och Presentatörsalternativ och i Ljud- och Telefonalternativ. Om du inte använder Outlook kan du ändra vissa alternativ för deltagarna under ett möte du är presentatör för. För mer information, se Hantera deltagare senare i denna guide. Behöver jag en PIN-kod, ett jobbnummer eller ett anknytningsnummer? När du ringer till mötet ansluts du vanligtvis direkt. Om du måste ange en PIN- kod använder du telefonens knappsats för att ange ditt nummer och PIN-kod. Om du inte kommer ihåg din PIN-kod klickar du på Har du glömt din PIN-kod för uppringning? i mötesförfrågan och följer instruktionerna på sidan för att återställa den. © 2012 Microsoft Corporation. Med ensamrätt.

2 Spela in och spela upp mötet Dela ditt skrivbord eller program
Lync-inspelning fångar ljud, video, snabbmeddelanden (IM), programdelning, PowerPoint-presentationer och whiteboardtavlor. I mötesfönstret klickar du på Fler alternativ och sedan på Starta inspelning. Använd kontrollerna längst ned i mötesrummet när du vill pausa, fortsätta eller stoppa inspelningen. När inspelningen har stoppats sparar Lync den automatiskt i ett format som kan spelas i Windows Media Player och Zune. Om du vill spela upp, döpa om eller ta bort en inspelning klickar du på Hantera inspelningar på menyn Fler alternativ och klickar på ditt val. Du kan också klicka på Bläddra om du vill gå till platsen för inspelningen och där ta en kopia av filen som du kan publicera på en delad plats så att andra kan se den. Dela ditt skrivbord eller program Under ett Lync-möte kan du dela ditt skrivbord eller ett program. Peka på presentationsknappen (bildskärmen) i mötesfönstret. På fliken Presentera klickar du på: Skrivbord om du vill dela allt innehåll på ditt skrivbord. Program och dubbelklicka sedan på det program du vill dela. Om du vill kan du klicka på Ge kontroll i verktygsfältet högst upp på skärmen för att dela kontrollen över din delningssession med en annan deltagare. OBS! Du kan när som helst återta kontrollen genom att klicka på Ge kontroll och sedan på Återta kontroll. När du är klar med presentationen klickar du på Stoppa presentationen i verktygsfältet. Hantera mötesdeltagare I mötesfönstret pekar du på knappen Personer och gör något av följande: Om du vill hantera en deltagare på fliken Deltagare kan du högerklicka på personens namn och använda alternativen för att stänga av ljudet, sätta på ljudet, ta bort och så vidare. Om du vill hantera alla på fliken Åtgärder klickar du på: Bjud in fler personer om du vill lägga till deltagare. Stäng av ljudet för deltagarna om du vill eliminera bakgrundsljud. Inget möte IM om du vill avaktivera snabbmeddelanden för mötet Video utan deltagare om du vill att deltagarna inte ska kunna starta video. Dölj namn om du vill dölja namnen på bilderna. Gör alla till deltagare om det finns för många presentatörer. Bjud in via e-post om du vill skicka e-postinbjudningar till fler personer. Överföra och dela en PowerPoint-presentation Peka på knappen för presentationen (övervaka). På fliken Presentera klickar du på PowerPoint och laddar upp filen i mötet. (Valfritt) Gör något av följande: Om du vill flytta på bilderna klickar du på Miniatyrer och sedan på den bild du vill visa. Du kan också använda pilarna längst ned i mötesfönstret. Om du vill visa presentatörsanteckningarna klickar du på Anteckningar. Klicka på knappen Anteckningar längst upp till höger om bilden för att öppna verktygsfältet så att du kan markera, stämpla, använda laserpekaren och så vidare.


Ladda ner ppt "Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte"

Liknande presentationer


Google-annonser