Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1 Strategisk inriktning 2015 utifrån verksamhetsidé och långsiktiga mål Kommunikationsavdelningen.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1 Strategisk inriktning 2015 utifrån verksamhetsidé och långsiktiga mål Kommunikationsavdelningen."— Presentationens avskrift:

1 1 Strategisk inriktning 2015 utifrån verksamhetsidé och långsiktiga mål Kommunikationsavdelningen

2 Polisens verksamhetsidé Närmare medborgarna, mer tillgängliga och tillsammans leder vi det brottsbekämpande arbetet för trygghet, rättssäkerhet och demokrati.

3 Vi finns tillgängliga där medborgarna behöver oss Vi är EN polis och skapar framgång tillsammans Vi är proaktiva och flexibla, med förmågan att anpassa verksamheten Vi förhindrar brott från att begås Vi har förbättrat vårt utredningsresultat Polisens långsiktiga mål

4 Kommunikationsavdelningens tre strategiska inriktningar 2015 Stärka och upprätthålla förtroendet för Polisen Motor i genomförandet – stödja förflyttning Utveckla Kommunikationsavdelningen

5 Kommunikationsavdelningen Stärka och upprätthålla förtroendet för Polisen Extern kommunikation Vi gör det genom att proaktivt förmedla saklig och relevant information om Polisens arbete med samhällsproblem. Vi beskriver händelser och aktiviteter med lyhördhet och empati och sätter dem i sitt sammanhang utifrån de lagar och regler som styr Polisens arbete.

6 Kommunikationsavdelningen Motor i genomförandet – stödja förflyttning Intern kommunikation Vi gör det genom att proaktivt identifiera förändringsaktiviteterna i genomförandet Vi har fokus på chefsstöd och kommunikationsplanering för ändamålsenlig och strukturerad leverans av kommunikationsstöd

7 Kommunikationsavdelningen Utveckla Kommunikationsavdelningen Utforma organisation och professionella roller Vi gör det i dialog med medarbetarna – etablerar möten, nätverk och rutiner för effektiv kommunikationsproduktion och gör nödvändiga justeringar av organisation och inplaceringar.


Ladda ner ppt "1 Strategisk inriktning 2015 utifrån verksamhetsidé och långsiktiga mål Kommunikationsavdelningen."

Liknande presentationer


Google-annonser