Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

6 021 %

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "6 021 %"— Presentationens avskrift:

1

2

3

4

5

6 6 021 %

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28 …ska han kunna leva för evigt?

29

30 Hur ska människan leva sitt liv?

31

32

33

34

35 3/4

36 Reklam eller Storytelling?

37

38

39 !

40 Den våta drömmen kan komma att uppfyllas!

41 ”Jo, det är sant!. Vi kan tala med alla!”

42

43 What to tell? X 3

44

45 L2 S2 L1 S1

46

47 ”När det gäller länets utveckling ska vi tillvarata och arbeta för både enskilda människors och samhällets intressen”

48

49 ”Vi vill skapa ett bättre liv för de många människorna.” – Ingvar Kamprad

50

51 km 3 X 25 km 30 % 0

52

53

54

55 ”Människan är det meningssökande djuret. Hon har en obändig lust att förstå hur världen hänger samman. I alla kulturer finns myter och berättelser om hur universum skapats och vem som har makt över naturfenomenen. Alla människor funderar någon gång över meningen med livet. Sökandet efter mening genomsyrar vår tillvaro.” – Peter Gärdenfors, kognitionsforskare

56

57

58

59

60

61

62 Stories är inte en bild av livet

63 Utan av ett meningsfullt liv

64

65 Reklam tar sin utgångspunkt i kärnvärden – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Hur produkterna är skapade av producenten

66 Storytelling i kärnvärderingar – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Vad de ska skapa hos konsumenten

67 Mening

68 Hur?

69 4120

70

71

72

73 1. Jobba!

74

75

76 2. Passion

77

78 Vi är byggda för att kunna ta till oss historier.

79 Varför?

80 För att de hjälper oss att förstå livet

81 Varför?

82 För att vi ska kunna leva ett ännu bättre liv.

83 3. Skapa mening

84 1. Jobba med er berättelse 2. Gör det med passion och känsla 3. Berätta varför era produkter eller tjänster gör människors liv bättre

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94


Ladda ner ppt "6 021 %"

Liknande presentationer


Google-annonser