Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010. RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010. RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING."— Presentationens avskrift:

1 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010

2 RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING

3 ANTAL BESÖKARE LokaltNationellt XXXX22 600 XXXX18 500 XXXX4 100 NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Totalt antal besökare  Nya besökare  Från tidigare år

4 KÖN LokaltNationellt XX%52,5% XX%47,5% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Kvinnor  Män

5 ÅLDER LokaltNationellt XX%13% XX%12% XX%28% XX%27% XX%15% XX%4% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Upp till 25 år  26-30 år  31-40 år  41-50 år  51-60 år  61 år –

6 URSPRUNG LokaltNationellt XX%80% XX%20% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Född i Sverige  Född utomlands

7 HUR HITTAR BESÖKARNA OSS? LokaltNationellt X%27% X%26% X%18% X%6% X%5% X%4% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Arbetsförmedlingen  Vänner/bekanta  Internet  Media  Broschyrer/trycksaker  Kommunen  Trygghetsrådet Fler: Banken X% (3%), Almi X% (3%), Verksamt.se X% (2%), Mässor X% (2%) * Källa ”Nationellt”: Kundundersökning, NKI.

8 TYP AV RÅDGIVNING LokaltNationellt XX%51% XX%24% XX%8% XX%7% XX%9% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Utvärdera affärsidén  Budget/Finansiering  Marknadsföring/Försäljni ng  Organisation/Tillstånd/My ndighetskontakter  Övriga frågor

9 FÖRETAGSSTARTER  STARTFREKVENS  ANTAL STARTER  BOLAGSFORM  SEKTOR  BRANSCH NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010

10 FREKVENS, ANTAL STARTER LokaltNationellt XX%47%* XXXX10 600 NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Startfrekvens  Antal starter * Källa: Kundundersökning, NKI.

11 BOLAGSFORM LokaltNationellt* XX%69% XX%25% XX%5% XX%1% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Enskild firma  Aktiebolag  HB/KB  Annan * Källa ”Nationellt”: Kundundersökning, NKI.

12 SEKTOR LokaltNationellt XX%68% XX%25% XX%7% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Tjänstesektor  Handel  Industri & hantverk

13 BRANSCH LokaltNationellt* XX%11% XX%10% XX%7% XX%6% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Hälsa / Sjukvård  Ekonomi / Juridik / Konsult- / Tjänsteföretag  Detaljhandel  Bygg / Anläggning / Fastigheter  IT / Telekom Fler: Restaurang/Hotell/Turism X% (5%), Kultur X% (4%), Marknadsföring/PR X% (4%), Media/Förlag X% (3%), Utbildning/Forskning X% (3%), Industri X% (3%) * Källa ”Nationellt”: Kundundersökning, NKI.

14 NÄTVERK  SAMARBETSPARTNER  KOMPETENSNÄTVERK  IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010

15 SAMARBETSPARTNER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 XXX (nationellt: 2 450) företag, organisationer, myndigheter och kommuner stöder och finansierar NyföretagarCentrum

16 KOMPETENSNÄTVERK NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 4 100 (nationellt: 3 600) personer finns i NyföretagarCentrums kompetensnätverk

17 IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010 45 500 (nationellt: 33 200) timmars ideellt arbete har NyföretagarCentrums3 kompetensnätverk lagt ned på verksamheten under 2010

18 FINANSIERING  OMSÄTTNING  PRIVAT VS. OFFENTLIG FINANSIERING NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010

19 OMSÄTTNING LokaltNationellt XXX XXX kr89 000 000 kr* XXX kr3 900 kr XXX kr4 800 kr XXX kr8 400 kr NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Totalt  Per besökare  Per nybesökare  Per företagsstart * Alla NyföretagarCentrum inkl. moderorganisationen NyföretagarCentrum Sverige

20 PRIVAT VS. OFFENTLIGT LokaltNationellt* XX%60% XX%40% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  Privat  Offentligt * Snitt för alla NyföretagarCentrum inkl. NyföretagarCentrum Sverige

21 NYFÖRETAGARCENTRUM


Ladda ner ppt "NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2010. RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING."

Liknande presentationer


Google-annonser