Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1 NM i precisionsflygning 2011-07-01--02 samtidigt med SM i Aerobatics Inledningsmöte KFK 2011-04-20 /ATr.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1 NM i precisionsflygning 2011-07-01--02 samtidigt med SM i Aerobatics Inledningsmöte KFK 2011-04-20 /ATr."— Presentationens avskrift:

1 1 NM i precisionsflygning samtidigt med SM i Aerobatics Inledningsmöte KFK /ATr

2 2 När kommer gästplanen?  De flesta kommer fredag, evt någon onsdag men troligen flera torsdag.

3 3 Landningstävlingen:  Varvets utseende? Som vanligt landningsvarv, 3 flyger i varvet samtidigt.  Banlängd m räcker.  Bör ej flygas AVA samtidigt.  Tävlingen tar 3 till max < 4 timmar.

4 4 NM Navtävlingen:  Hur lång tid? Går fortast om alla har egna plan (det har svenska laget). Om det blir 24 startande tar det 2 tim att få iväg alla, sedan drygt 1 tim flyg, tot ca 4 tim.  AVA kan flygas samtidigt om boxen ej stör vår start o landning. Det är 5-10 min mellan starter vilket borde ge tid för AVA-start-landning.

5 5 Administration:  Kontorslokal krävs för 14 arbetsplatser, bra belysning, ostört. Kan det ligga i flygplatsbyggnaden?  Behövs 6 tomma flaggstänger (för 4 nationer + 2 andra flaggor). Nationerna har själv flaggor med.  Tävlingsledningen ger ut Notam PPR till tävlingsledning för lördag.

6 6 Service:  Mat: Hur arrangeras enkel lunch? Betalas av den tävlande själv.  Boende: Filip N undersöker  Flygplansparkering: var kan vi ha den?

7 7 Banketten:  Plats för 30 pers? (vi vet ännu ej hur många som anmäler sig)  AVA-folket inbjudes gärna vara med, det är ju samma förbund, bara olika sektioner.  En trevlig grej vore om någon i klubben ville fota tävlingarna att ha som rullande bildspel under banketten.  Anmälningsavgiften inkluderar även följande: Boende: behövs besked om boendekostnad, Transport: taxi (eller buss) -transfer lörd morgon, lördag åter till boende, sedan till bankett, sedan hem igen. Lördag frukost, står klubben för det, eller ingå i boendet?

8 8 Frågor till AVA-folket:  Hur många AVA-ekipage blir det? Om bara ett fåtal 5 st ser Håkan C och Håkan S inga problem att samsas.  Hur långa blir AVA-passen? Ca min?  Var läggs boxen med ovan och undersidor  Var ska AVA hålla till på marken?

9 9 Viktigaste frågan:  Kan vi köra tillsammans med SM- AVA?  Tävlingsledningen för NM:s 2 delar måste ligga på samma ställe  Det är fantastiskt trevligt om NM och SM kan ske samtidigt: God underhållning för deltagande, och god PR för allmänflyget!

10 10 Adresslista:  KSAK: Rolf Björkman direkt vx  Tävlingsansvariga: Håkan Carlsson Elit- och Tävlingsansvarig Motorflyg , hemtel 060 – , arbetstel , Håkan Sjöberg skolchef / Fräs Erik Andersson Henry Lindholm  Kristianstad Airport AB, Everöd. Flygplatschef Jörgen Stålhammar Säkerhetschef Sara Nilsson 044 – , 0708 – Tornet Rampen  KFK Kristianstads flygklubb:  Anders Trönnberg kontaktperson, vice ordf, webbmaster 044 – , 0704 –  Jan Larsson ordf , ,  Tomie Svenre, motorflygchef o teknisk chef KFK 044 – (hem), 0706 – ,  Filip Nilsson, boendefixare, , ,  Skånes Fallskärmsklubb: Thomas Björk ordf , Klubbhus: , Telefonsvarare: , adress: Degebergavägen  SM aerobatics Kristianstad: Tävlingsansvarig chefspilot Ilkka Ericsson: , , e-adr:  Hässleholms flygplats, ESFA – Bokeberg- Vinslöv, Björn Alfer ordf, 044 – , 0761 – Klubbhus , Radio: 123,6. Adr: Hässleholms Flygklubb, Box 7,  Söderslätts FK: Patrik Lerpard

11 11 En bra pilot tränar alltid ATr


Ladda ner ppt "1 NM i precisionsflygning 2011-07-01--02 samtidigt med SM i Aerobatics Inledningsmöte KFK 2011-04-20 /ATr."

Liknande presentationer


Google-annonser