Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel –SymboljaktenSymboljakten –Positiva uttryckssättPositiva uttryckssätt.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel –SymboljaktenSymboljakten –Positiva uttryckssättPositiva uttryckssätt."— Presentationens avskrift:

1 ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel –SymboljaktenSymboljakten –Positiva uttryckssättPositiva uttryckssätt –Att lära "Pricken"Att lära "Pricken" –Jag kallas ett barn i behov av särskilt stödJag kallas ett barn i behov av särskilt stöd –KommunikationsövningarKommunikationsövningar – God Morgon God Morgon – Muskler mm, Muskler mm,

2 ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel Symboljakten

3 Tillbaka ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel Symboljakten

4 Hjälpmedel –Positiva uttryckssätt - Glöm inte bort! - Kom ihåg! - Det är inte svårt! - Detta är lätt! Försök. - Det här var faktiskt riktigt gott! - Åh, vad gott! - Inte kan väl jag? - Jag kan! - Du har gjort ett riktigt bra jobb måste jag erkänna. - Bra jobbat! ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING

5 Hjälpmedel –Positiva uttryckssätt - Näe, det går inte! - Försök, det här kommer att gå. - Du vill väl inte hjälpa mig? - Vill du hjälpa mig? - Farsan kommer inte hem förrän ikväll någon gång! - Farsan kommer redan ikväll! - Det hade jag ingen aning om! - Det var nytt för mig. - Jag har inte tid nu! - Jag gör det i morgon. ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Tillbaka

6 Hjälpmedel Jag kallas ett barn i behov av särskilt stöd Barn med särskilda behov blir så lätt barn med särskilda besvär. Barn med särskilda besvär blir så lätt särskilda. Särskilda barn blir så lätt isärskilda. Isärskilda barn får så lätt särskilda behov. Särskilda behov är inte särskilda, bara större. Större behov har väl även du ibland? ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING

7 ”För att undvika kritik: Säg ingenting gör ingenting Var ingenting” E. Hubbard Tillbaka

8 ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel Att lära

9 Tillbaka ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel Kommunikationsövningar

10 Hjälpmedel Muskler m.m. Människan har ca …… muskler, som tillsammans upptar ca 50% av kroppsvikten. Den snabbaste muskeln är ……………………………………………. Den muskel som består av mest ren muskelmassa är……………. ………………… är den mest uthålliga muskeln. Den slår ca slag per dag. Största muskelgruppen är ………………………………………………………. Den minsta muskeln i kroppen finns i ………. Muskel betyder …… ……… på latin. 700 den som styr våra ögonrörelser musklerna i baken, dvs gluteusmusklerna örat liten råtta Hjärtmuskeln tungan MUSKLER Tillbaka

11 GOD MORGON! Är du trött och utkörd? Bär det emot att stiga upp på morgonen? Ditt hjärta skall slå slag. Du skall andas ut liter luft. Du skall äta 1,5 kg mat. Du skall dricka 1,4 liter vätska. Du skall hålla kroppstemperaturen på stadiga 37º. Du kommer att säga ord. Dina naglar ska växa 0,043 cm. Du ska använda 7 milj. hjärnceller. Ditt hår ska växa 0,062 cm. Och sist men inte minst ska du svettas svettdroppar.


Ladda ner ppt "ATT UNDERVISA OCH PLANERA SIMSKOLA - SIMLÄRARENS ROLL OCH BARNS UTVECKLING Hjälpmedel –SymboljaktenSymboljakten –Positiva uttryckssättPositiva uttryckssätt."

Liknande presentationer


Google-annonser