Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkommen till Bevola - Bara bättre lösningar Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkommen till Bevola - Bara bättre lösningar Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013."— Presentationens avskrift:

1 Välkommen till Bevola - Bara bättre lösningar Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013

2 Välkommen till Bevola A/S Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter, agenturer och våra allsidiga produktionsfaciliteter.

3 History A/S Bevola är ett självständigt bolag i Grønbech & Sønner koncernen. Grønbech & Sønner Holding etablerades 1828 av sjökapten M.J. Grønbech. Produkterna var i början fajance och järnvaror. 1853 ändrades firman till Grønbech & Sønner och nu blev produkterna järn och stål. Grønbech & Sønner Holding är i dag en modern koncern. I slutet av 1999 köpte Grønbech A/S Bevola. A/S Bevola startades 1968 och har i över 40 år arbetat upp ett gott rykte inom allt från påbyggnadskomponenter för transporsektorn till lösningar för industrin och den offentliga sektorn. A/S Bevola har tillsammans med moderbolaget Grønbech & Sønner A/S, varit igenom en större förändring och framstår i dag som en modern verksamhet i positiv utveckling. A/S Bevola har huvudkontor med gemensamhets funktioner, produktion och central lager i Ringsted och bolag/filial i Norge och Sverige. Grønbech & Sønners lokaler på Scandiagade i Köbenhamn Historien

4 Marknadssituationen LågfrekventHögfrekvent Positionering Produktorienterad verksamhet Kunskapsbaserad verksamhet PrisPris/Värde Värde/Högt pris

5 Bevolas affärsmodell

6 Marketing 1.0 Produktorienterad marknadsföring Marketing 2.0 Konsumentorienterad marknadsföring Marketing 3.0 Värdestyrd marknadsföring MålsättningSälja produkterTillfredsställa och behålla kunderna Göra världen bättre Medverkande faktorer Den industriella revolutionen Informations- teknologi Ny teknologivåg web 2.0 (3.0) den semantiska web Hur företagen ser marknaden Stora mängder köpare med fysiska behov Smartare kunder genom omtanke och hjärta Hela människor genom omtanke, hjärta och anden Centralt marknads- föringskoncept ProduktutvecklingDifferentieringVärden Företagets riktlinjer för marknadsföring ProduktspecifikationVerksamhets- och produktpositionering Verksamhetens mission, vision och värde Värde erbjudandeFunktionelltFunktionellt och emotionellt Funktionellt, emotionellt och andligt SamhällstypIndustri samhälleUpplevelsesekonominTransformations- ekonomin Utveckling och trender

7 Bevolas affärsplan Vision (Innovation) Bevola skall göra en markant skillnad på alla områden och nivåer, som är så överraskande och positiv, att hela värdekedjan har Bevola som sitt första val. Vi skall nå våra resultat, via ett konstant extraordinärt engagemang, för att vi vill ses som de bästa. Bevola skall säkra det bästa, det bästa. Mission (Relation) Genom dialogen ”människor till människor” och ”Bara bättre lösningar”, vill Bevola skapa mer tid, tätare samarbete och ökad kunskap och tillväxt i hela värdekedjan. Strategi (Dynamik) Enhetlighet Utveckling Utbildning Kommunikation Värden (Energi) Hänryckning Tro Mod Handlingskraft Genom hänryckning skapar vi tron på att det kan göras, modet att göra det, och handlingskraften till att få det gjort, först och rätt.

8 Koncepter

9 Bevola önskar att säkra en bättre värld genom den etiskt hållbara verksamheten, som står för klimatoptimala lösningar, ett högt socialt engagemang och ett generelt globalt socialt ansvar - Bevola, bara bättre lösningar CSR Vision

10 Bevolas marknadsområden Bevola finns med huvudkontor i Ringsted, filial i Sverige och ett bolag i Norge. Genom vår nordiska plattform servicerar vi marknader i hela Skandinavien, EU och Baltikum.

11

12 Uppgiften Värdekedje optimering

13 Nyckeltal


Ladda ner ppt "Välkommen till Bevola - Bara bättre lösningar Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013."

Liknande presentationer


Google-annonser