Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Att planera och sätta mål. Planera och organisera StrukturArbetsmetodHjälpmedelTidGruppkännedom.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Att planera och sätta mål. Planera och organisera StrukturArbetsmetodHjälpmedelTidGruppkännedom."— Presentationens avskrift:

1 Att planera och sätta mål

2 Planera och organisera StrukturArbetsmetodHjälpmedelTidGruppkännedom

3 Mål och målsättning PLANERA GENOMFÖRA UTVÄRDERA SÄTTA MÅL

4 SMARTa mål S timulerande M ätbara A ccepterade R ealistiska T idsatta Konkreta Positiva Djärva Utvecklande Inte kopierade

5 Huvudmål – delmål HUVUDMÅL Lära sig simma DELMÅL ”Koka kaffe” Våga doppa huvudet Bentag med hjälp av platta Simma med hjälp Simma själva (HUVUDMÅL)

6 Kvalitet värde Kvalitet värde Periodisering Varierar i innehåll Teori/praktik Förändring är stimulerande ökar motivationen Pulsering Arbetsbelastningen varierar

7 Grovplanering  Detaljplanering 1. Grovplanering över längre tid Antal deltagare Start och avslutning Antal tillfällen Olika moment 2. Detaljplanering varje lektionstillfälle Tid Innehåll/olika övningar Inledning/avslutning Plan B

8 Grovplanering Dag 1Introduktion + grön backe Dag 2Grön backe, plogsväng Dag 3Plogsväng och balansövningar Dag 4Plogsväng och teknikövningar Dag 5Ledigt Dag 6Övningar i blå backe + skojtävling Dag 7Fri åkning i blå backe + avslutning

9 Detaljplanering TID: PLATS: Gröna backen GRUPP: 12 elever INRIKTNING: Plogsvängar, teknikövningar MATERIAL: Käppar, ögonbindlar 1. 1.Uppvärmning: 10 min Gemensamma övningar 2. 2.Plogsvängar: Följa John, fri åkning 3. 3.Teknikövningar: åka under portar, åka mellan portar, åka utan stavar, åka med förbundna ögon 4. 4.Nedvarvning: Fri åkning ca 15 min

10 Ställ frågor! Vem/vilka? När? Vad? Hur? Varför?

11 Trippellogg A. planering B. beskrivning av utfall C. analys och reflektion

12 A. Planering Beskrivning av situationen Syfte Mål Innehåll Metoder

13 B. Utfall Konkret beskrivning om vad som hände

14 C. Analys och reflektion Återkoppla till syftet med lektionen och planeringen Vad fungerade? Vad fungerade inte? Varför? Vad hade kunnat göras annorlunda? Referera till kursboken

15 Betygskriterier: Godkänt Du lämnar in en trippellogg som följer instruktionerna.

16 Betygskriterier: Väl Godkänt Du lämnar in en trippellogg som följer instruktionerna. Alla delar i din logg är tydliga och utvecklade. Du för ett jämförande och reflekterande resonemang med stöd ur kurslitteratur och egna erfarenheter.

17 Betygskriterier: Mycket Väl Godkänt Du lämnar in en trippellogg som följer instruktionerna. Alla delar i din logg är tydliga och väl utvecklade. Ditt ledarskap visar på kreativitet. Du diskuterar och värderar ditt ledarskap på ett utförligt sätt. Du knyter ihop dina egna erfarenheter med teorier i en väl utvecklad analys och reflektion


Ladda ner ppt "Att planera och sätta mål. Planera och organisera StrukturArbetsmetodHjälpmedelTidGruppkännedom."

Liknande presentationer


Google-annonser