Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Thomas Floberg 08-752 32 85 Pontus Haglund 08-752 31 87.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Thomas Floberg 08-752 32 85 Pontus Haglund 08-752 31 87."— Presentationens avskrift:

1 Thomas Floberg Pontus Haglund

2 Vad handlar produktivitet om?Hur ökar vi produktiviteten?Utrullning av Office 2007Hur kan Office 2007 sänka kostnader?En första titt på Office 2010

3 Vad handlar produktivitet om?

4 Kommunicera Samarbeta Leta efter information Fatta beslut Reser…...och arbetar

5 E-postE-post G:G: Office- paket Samarbets- ytor NärvaroNärvaro ChatChat Webb- konferens Socialt nätverkande SökSök Dokument- hantering

6 Förlorad produktivitet kostar pengar! Verktygen kostar 15 kronor / dag En förlorad timme per vecka motsvarar kronor per år

7 Hur ökar vi produktiviteten?

8 Varje rad motsvarar en användare Varje kolumn motsvarar en funktion som används. Alla använder olika funktionalitet i produkten

9 Darin Jasmin Tina Layla Johan Lars Leo Maria Yakob Kerstin Office-användning visas bäst med ett Venn-diagram För IT-organisationer, den mest praktiska ansatsen är att erbjuda ett verktyg som tillfredsställer allas behov, istället för olika verktyg för olika behov

10 Utbildningskostnaden är inte så stor som förväntad 40 procent av användarna behövde inte utbildning Fyra timmar utbildning var tillräckligt för de som önskade utbildning Genomsnittsanvändare genomgår en kort minskad produktivitet, men blir mer produktiv inom några få veckor Genomsnittstiden för att återfå tidigare produktivitetsnivå är 2-3 veckor 60 procent uppger att deras produktivitet har ökat, 33 % uppger att den är densamma Majoriteten av användarna ser inte att de kommer att ringa helpdesk oftare eller ha större behov av helpdesk än tidigare Användare föredrar det nya, förändrade gränssnittet 96 procent är lika eller mer nöjda 82 procent säger att gränssnittet är lika eller mer enkelt att använda * Resultatet kommer från en studie av Forrester Consulting på uppdrag av Microsoft på användare av Office 2007 Genomsnittliga produktivitetsförbättringar (minuter) n=1.000 “När du först började använda den nya versionen (de första två-tre dagarna) hur lång tid tog det att göra de uppgifter som normalt tog 30 minuter att göra med tidigare Office- version?” 34 min. “Idag, när du använder nya Office-versionen, hur lång tid tar det att göra de uppgifter som det tog att 30 minuter med den tidigare Office-versionen?” 25 min.

11 Utrullning av Office 2007

12 Filformat Mallar och makron Utbildning Inspirera användarna

13 Desktop Deployment Planning Service Guider och resurser Guider och resurser Planering och utrullning Planering och utrullning MigreringsdokumentMigreringsdokument Office Migration Planning Manager Office Migration Planning Manager Office Migration Planning Manager Office Migration Planning Manager Office File Conversion Tool Office File Conversion Tool Office File Conversion Tool Office File Conversion Tool Anpassning av Office Office Customization Tool Office Customization Tool Office Customization Tool Office Customization Tool Group Policy Multilingual Architecture Multilingual Architecture Multilingual Architecture Multilingual Architecture UtrullningUtrullning Setup Controller Setup Controller Setup Controller Setup Controller Local Install Source / BITS Local Install Source / BITS Local Install Source / BITS Local Install Source / BITS Deployment Automation Command Mapping Tool Office Online E-Learning Microsoft Learning & Certification Enterprise Learning Framework Utbildning och support Utbildning och support Microsoft Deployment Microsoft Office Resource Kit 2007

14

15 Hur kan Office 2007 hjälpa till attt sänka kostnader?

16 Minska lagringskostnader och bandbreddsbehov med nytt filformat som minskar filstorleken >50% Lägre tredjepartslicenskostnader för överlappande funktionalitet genom att spara i PDF direkt från Office eller för grafisk produktion. Minska kostnader för marknadsavdelningen genom att i Office 2007 producera professionellt material internt och eliminera budkostnader genom att dela korrektur och reklammaterial i Groove. Reducera direkta kostnader

17 Minska kostnader för support och helpdesk genom att Office 2007-användare har mindre behov av stöd för användning Minska IT:s insatser för projektytor genom att arbetsytor i Groove stödjer självservice. Minska utbildningskostnader genom att tillhandahålla utbildningsmaterial och dokumentation genom OneNote samtidigt som tryckkostnader elimineras. Minska lokalkostnader genom nya funktioner för stöd för mobilt arbete, t.ex. Outlook och Groove samt övriga UC-funktioner. Reducera indirekta kostnader

18 Säkerställ att konfidentiella dokument hålls konfidentiella med inbyggt IRM-skydd i Office som säkrar information på dokumentnivå. Minska informationsläckage genom att automatiskt inspektera dokument och presentationer innan de skickas externt. Minska risken för felaktiga beslut genom snabbare och mer säkra analyser med villkorsstyrd formatering i Excel och förbättrade Pivottabeller. Minska risker

19 En titt på nästa generation av Office

20

21 Extends Office to any machine with a browser Preserves data and formatting changes Exactly like: “Outlook, Outlook Mobile and Outlook Web Access” OneNote and Excel allow simultaneous editing Extends Office to any machine with a browser Preserves data and formatting changes Exactly like: “Outlook, Outlook Mobile and Outlook Web Access” OneNote and Excel allow simultaneous editing Familiar interface “PC Like” Viewing Lightweight Editing Available for Excel, Word, PowerPoint, OneNote Supported through Internet Explorer, Firefox and Safari Available for Excel, Word, PowerPoint, OneNote Supported through Internet Explorer, Firefox and Safari

22 Customer Feedback and Research H Key Innovation Areas Locked H Development and Validation H Office 2010 Beta Release* Q Office 2010 Release* H *Microsoft Plan of Record date

23 Experience Business Productivity Servers Through Office Professional Plus 2010 Experience Business Productivity Servers Through Office Professional Plus 2010 Initiate workflow from within Office for better process management Make presence and instant messaging easy with Communicator Protect IP with Rights Management Take SharePoint content offline with SharePoint Workspace (formerly Groove) Work with line of business information directly in familiar Office applications Initiate workflow from within Office for better process management Make presence and instant messaging easy with Communicator Protect IP with Rights Management Take SharePoint content offline with SharePoint Workspace (formerly Groove) Work with line of business information directly in familiar Office applications With New Additions: SharePoint Workspace and OneNote Word Excel PowerPoint Outlook OneNote Publisher Access InfoPath Communicator SharePoint Workspace (formerly Groove) = New Key Updates to Office Professional Plus 2010 SharePoint Workspace OneNote Deeper server integration SharePoint Workspace OneNote Deeper server integration

24 Thomas Floberg Pontus Haglund

25


Ladda ner ppt "Thomas Floberg 08-752 32 85 Pontus Haglund 08-752 31 87."

Liknande presentationer


Google-annonser