Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Form, perspektiv Ur bl.a. Effektiv Visuell kommunikation Bo Bergström Typografi och grafisk design Henriette Koblanck.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Form, perspektiv Ur bl.a. Effektiv Visuell kommunikation Bo Bergström Typografi och grafisk design Henriette Koblanck."— Presentationens avskrift:

1 Form, perspektiv Ur bl.a. Effektiv Visuell kommunikation Bo Bergström Typografi och grafisk design Henriette Koblanck

2 Kommunikationsplan Mål, vilka är våra produkter, vad utmärker dem, var finns vår marknad… Målgrupp, vem/vilka kan behöva, vilka problem löser vår produkt… Medium, Webbsajt, TV, Dagspress, Bio m.m. Budskap, det gäller att överrösta bruset… Tidsplan, kräver anpassning till säsongsbehov… Budget Utvärdering/uppföljning

3 Budskap BerättandeSystemKänslorTolkningLöfteResultat InstrumentelltDramatisktSlutetUSPReducerandeProblemlösningSlippa RelationelltIcke- dramatiskt ÖppetESPGenerösVälbefinnandeÅtrå

4 Målgrupp

5 Formen Form och innehåll rebeccasantos.blogg.se syrransgranne.se

6 Texter och bilder, då och nu andrewlmurray.com so-high-so-ho.blogspot.com

7 Texter och bilder, då och nu Bauhaus, Walter Gropius flickr.com history-wiki.wikispaces.com stilistinn.blogspot.com

8 Texter och bilder, då och nu Jan Tschichold albertobarbieri1971.wordpress.com

9 Texter och bilder, då och nu areaofdesign.com Saul Bass

10 Texter och bilder, då och nu Herb Lubalin imgspark.com uploadimages4free.com

11 Texter och bilder, då och nu A great ad campaign will make a bad product fail faster, It will get more people to know it's bad. William Bernbach billbernbach.wordpress.com

12 Texter och bilder, då och nu Andy Warhol americanthings.wordpress.com utr14

13 Texter och bilder, då och nu David Carson ellelovesart.com

14 Formen Tre partner – Beställaren – Mottagaren – formgivaren

15 Formen Hur väljer formgivaren formen? – Planera – Sortera – Sanera – Organisera – Kalkylera – Forma Skissa…

16 Formen Spännande ytor – Liggande – Stående – Kvadratiskt – övriga shonali.blogg.se sowhatsnext.blogg.se

17 Formen Det sköna formatet, det gyllene snittet ur.se mkakarine.blogg.nodookypoo.deviantart.com filmskolen.vgb.no lineryen.blogspot.com

18 Val av format Funktion Budskapet Ekonomin Distributionen 007museum.comkreera.mkfc.se jimmypetemetrobloggen.serson.com

19 Grundformer Punkten + linjen

20 Komposition Form mindfulnessmamma.blogg.se nk.se

21 Komposition, A & O Attrahera Orientera nk.pl

22 Komposition Symmetri Asymmetri

23 Komposition Symmetri Asymmetri nyttigt.eu

24 Komposition

25 Komposition, Öppen, sluten form aptstudio.blogspot.comjosabeth.blogs.se

26 Komposition Optiska mittpunkten

27 Komposition Psykologisk form Närhetens lag Likhetens lag Slutenhetens lag

28 Komposition Närhetens lag Här ska bilderna läsas från Vänster till höger. Här ska bilderna läsas uppifrån och ner.

29 Komposition Likhetens lag

30 Komposition Slutenhetens lag

31 Fyra designprinciper Kontrast storlek styrka Form färg StatisktDynamiskt

32 Fyra designprinciper Balans

33 Fyra designprinciper Linje userstyles.org

34 Annonsformgivning Bilderna cmsviking.wordpress.com

35 Annonsformgivning Annonsens grundform

36 Form, perspektiv Mk,.l Ur bl a:Effektiv visuell kommunikation, Bo Bergström Typografi och grafisk design, Henriette Koblanck


Ladda ner ppt "Form, perspektiv Ur bl.a. Effektiv Visuell kommunikation Bo Bergström Typografi och grafisk design Henriette Koblanck."

Liknande presentationer


Google-annonser