Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

©Copyright Search Alliance AB 2005 1. 2 Varför Search Alliance?

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "©Copyright Search Alliance AB 2005 1. 2 Varför Search Alliance?"— Presentationens avskrift:

1 ©Copyright Search Alliance AB

2 2 Varför Search Alliance?

3 ©Copyright Search Alliance AB Varför Search Alliance?  Vi erbjuder kvalificerad rådgivning inom rekrytering och urval, och arbetar såväl med annonserade som direkta sökuppdrag  Vi ger våra kunder och kandidater en professionell service som grundar sig på en lång linjeerfarenhet och ett djupt kunnande inom organisations- och resursplanering  Vi rekryterar företrädesvis specialister med erfarenhet från sektorerna bank och finans, it och telekom

4 ©Copyright Search Alliance AB Vad karakteriserar en lyckad rekrytering? En lyckad rekrytering är en matchning där:  kandidatens erfarenhet och kompetens motsvarar tjänstens ansvarsområden och arbetsuppgifter  kandidaten och arbetsgivaren tillgodoser varandras behov av ny kunskap  kandidaten och dennes framtida kolleger och chefer har förutsättningar att förstå varandra och trivas tillsammans både på ett professionellt och ett personligt plan

5 ©Copyright Search Alliance AB Fortsatt relation Uppföljning Anställning Referens- tagning Presentation Intervjuer Identifiering av kandidater Arbetsprocessen Analys och beskrivning av uppdraget

6 ©Copyright Search Alliance AB Nätverk

7 ©Copyright Search Alliance AB Vi har mellan 900–1100 unika besök per vecka på vår web och erhåller ett hundratal nya CVn varje månad från intresserade kandidater i de branschsegment vi fokuserar på.

8 ©Copyright Search Alliance AB För internationella rekryteringar samarbetar vi med Dr. Weber & Partners — ett av Tyskland största och mest välrenommerade rekryteringsföretag.

9 ©Copyright Search Alliance AB Kunder som anlitat oss genom åren

10 ©Copyright Search Alliance AB  ABN-AMRO Bank  Alfred Berg Fondkommission  Assi Domän/Sveaskog Finance  Atlas Copco Internal Bank  Automat annonsbyrå  AWAPatent  Axcom  Åkerlund & Rausing  Bambino MAM  Basisbank A/S, Cph  Bredbandsbolaget  Brummer & Partners Kapitalförvaltning  Buena Vista Home Entertainment  Carnegie Kapitalförvaltning  Cellstar Intercall  Citigroup, Stockholm  Citigroup, London  Credit Locale de France  Custos  Elekta  Electrolux  Enskilda Securities  Enskilda Juridik  Optiroc  Procuritas  Rydin & Carlsten Advokatbyrå  Regeringskansliet – Närings-  departementet  Samsung Electronics  SBAB  SCA  SCA Finance  SEB Merchant Bank  Siemens  Skanska Financial Services  Softronics  Svensk Exportkredit, SEK  Svolder  Föreningssparbanken  Swedish Match Treasury  Syntell AB (tid. LSC Int’l)  Triton Advisers  Trr (Trygghetsrådet)  Utfors  Volvo Aero  Vodafone AB  EQT  Folksam Kapitalförvaltning  Fujitsu Siemens  Föreningssparbanken  General Electric  Generic Mobile  Grey Momentum  ICA Ahold  Industri Kapital  i3microsystems  KOMREV  KPMG  Lazard Sverige  LG Electronics  Leimdörfer & Partners  Länsförsäkringar Liv  Merrill Lynch Luxembourg  Morgan Stanley Dean Witter, Sth  Morgan Stanley Dean Witter, Ldn  Moulinex  Nordea FSS  Nordea Markets  OKQ8

11 ©Copyright Search Alliance AB Etiska riktlinjer  All information behandlas självklart konfidentiellt, och används endast i syfte att erhålla en större träffsäkerhet i rekryteringen.  Vi strävar efter att i allt arbete garantera en metodologisk, professionell, individuell och etiskt oklanderlig behandling.  Vi arbetar med avsikt att ej diskriminera.

12 ©Copyright Search Alliance AB Partners

13 ©Copyright Search Alliance AB Lars Lundgren  Lars har femton års erfarenhet av rekrytering av kvalificerade medarbetare, varav sammanlagt nio i rollen som renodlad rekryteringskonsult. Lars arbetar med tillsättning av chefer och specialister med tyngdpunkt på IT/telekom och bank & finanssektorn. Under perioden har Lars haft linjebefattningar inom dels Nokia Mobile Phones AB som Försäljningschef för Skandinavien, samt som General Manager Marketing & Sales på Sony International GmbH i München.  Under arbetade Lars som rekryteringskonsult på RBAM Rekrytering och Urval AB med inriktning på rekrytering av specialister inom högteknologiska yrken och branscher. Lars besitter stor erfarenhet av ledarskap och rekrytering i mångkulturella miljöer såväl i Sverige som utomlands.  Lars har en Ekonomexamen med internationell inriktning från Uppsala universitet (språk: franska/engelska). Lars har utarbetat en rekryteringsguide för Dagens Industri samt är författare till ett flertal artiklar inom rekryteringsområdet. Tidigare även föreläsare på Uppsala universitet och lärare på IHM. Konsult för Trygghetsrådet.

14 ©Copyright Search Alliance AB Katarina Ericsson  Katarina Ericsson har mångårig erfarenhet av rekrytering och resursplanering varav de senaste fjorton åren som konsult. De kundsegment som Katarina har arbetat med är primärt bank och finanssektorn i Sverige och utomlands. Andra kunder återfinns bland utländska företags representationer i Sverige i olika branscher, samt internbanker i svenska industriföretag.  Katarina utför rekrytering till tjänster inom exempelvis trading, risk control, corporate finance, trade finance, analys, kapitalförvaltning, redovisning/controlling, back-office, kundsupport och administration. Rekrytering sker till tjänster både i Sverige och utomlands.  I sitt tidigare yrke som Human Resources Manager inom bank/finanssektorn, arbetade Katarina bland annat med rekrytering, resursplanering, kompensation och utbildning. Till största delen har Katarina arbetat i utländska organisationer, och har därmed en lång erfarenhet av kulturella skillnader, och hur dessa hanteras. Hon har även utvecklat kurskoncept för företag och organisationer och varit seminarieledare och föredragshållare inom områdena personalutveckling och –avveckling.  Katarina har studerat beteendevetenskap och psykologi vid Stockholms Universitet. Sedan 1989 är Katarina medlem i branschföreningen Human Resource Konsulter (HRK). Konsult för Trygghetsrådet.

15 ©Copyright Search Alliance AB


Ladda ner ppt "©Copyright Search Alliance AB 2005 1. 2 Varför Search Alliance?"

Liknande presentationer


Google-annonser