Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Konsultorganisationen Helena Sevedag

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Konsultorganisationen Helena Sevedag"— Presentationens avskrift:

1 Maximo användarmöte 2010-10-05

2 Konsultorganisationen Helena Sevedag
Agendan Konsultorganisationen Helena Sevedag Nya kunder och projekt Peter Hargne Nyheter i Maximo Staffan Olsson Marknaden kommer att se till avancerad teknologi som en nödvändig möjliggörare för förändring och flexibilitet Detta en ideal roll för IBM - stödja våra kunder att vara mer lönsamma och innovativa genom tjänste- och teknologi stöd i deras mest kritiska affärsprocesser och operationer. Men det krävs en djup kunskap om våra kunders affär för att driva deras kritiska beslutsfattandet närmare deras marknad. Våra kunder kommer att ha innovation som den viktigaste nyckeln till framgång För att ytterligare stärka IBM:s position i denna ”higher value space” förändrar IBM ständigt sin mix av produkter, tjänster, kompetenser och teknologier (SOA, IOD etc.) Globaliseringen kommer att förändra företagens sätt att se på marknaden De ska. ”multinationella” företagen från 1900 talet har idag snarare utvecklats till ”de globala integrerade affärsföretag”. De kan driva sin verksamhet var som helst i världen beroende på rätt kostnad, rätt kompetens och rätt affärsklimat. Här är IBM redan världsledande. IBMs konkurrenter: Är idag inte lika fokuserade Har inte de finansiella musklerna att investera Försöker desperat att sammanbrygga idag vanliga lösningar inom IT – och tjänste sidan med ”higher business value” consulting. Samtidigt som de brottas med de ständiga förändringarna på marknaden Vi tror däremot på vara i den affär som differentierar våra kunder på marknaden Vi väljer inte affärer enbart ut efter storlek, volym (oftast med små marginaler) Vi genomför uppköp och dirigerar om våra R&D initiativ för att kunna ta de affärer som differentierar våra kunder. Vårt tjänsteerbjudande inom GBS drivs utifrån två trender: En ny tjänstemodell: Baserad på integration mellan tjänster och mjukvaror och komponentbaserade affärsprocesser som kan levereras via webben Ett skifte mot små och kortare uppdrag med hög lönsamhet och med industrispecifika lösningar. Innovation inom GBS innebär: - Nya angreppssätt - Nya partnerskap - Nya marknader IBM Internal Use |

3 Oyvind Prytz tillträder som SWG Maximo ansvarig i Norge
Nya medarbetare Oyvind Prytz tillträder som SWG Maximo ansvarig i Norge Eivind Eliassen tillträder som GBS Maximo ansvarig i Norge Helena Sevedag tillträder som GBS Maximo Delivery Manager Ulla Francke tillträder som GBS Maximo Säljare Fyra nya konsulter

4 IBMs Maximo konsult organisation
Stockholm Jan Carlstedt Mikael Simonsson Erik Hartikainen Pentti Vaarala Louise Skordby Thomas Karlsson Jonas Back Björn Sobry Jonas Lindeqvist Bert Östedt Helena Gustafsson Göteborg Magnus Eriksson Per Gumbel Anna Nordberg Olof Hermansson Bo Storm Lars Lövstad Jukka Tuominen Helena Sevedag Ulf Lundgren Håkan Nordstedt Claes Redin Malmö Sundsvall Kumla Olso Helsinki Linus Koszinowski Anders Nilsson Ulla Francke Elin Pegreus David Holm Martin Bergendal Britt-Marie Wiklund Birgitta Meijer Peter Bergström Eivind Eliassen Roope Hyöky

5 IBMs Nordisk Maximo team
Sweden Finland Bengt Brander Louise Skordby Magnus Törronen Maximo Business Solution Manager Maximo Service Area Leader Maximo SWG Sales Roope Hyöky Staffan Olsson Peter Hargne Maximo GBS Maximo SWG Presales Maximo SWG Sales Sweden Norway Denmark Oyvind Prytz Mads Rasmussen Maximo SWG Sales Norway Maximo SWG Sales Eivind Eliassen Christian Moes Maximo GBS Focal Point Maximo GBS Focal Point

6 Etablera en Nordisk verksamhet
Våra prioriteringar Etablera en Nordisk verksamhet Höga certifieringsgrader i IBMs produkter och även IBMs metoder Satsningar inom Intellektuellt Kapital (Maximize, beprövade metoder) Utveckla en framgångsrik förvaltnings- organisation med spetskompetens

7 IBM har sett en positiv utveckling av sin verksamhet inom förvaltning av Maximo
Service area Service elements Pricing model Projects Application Development Time & material Minor enhancements Enhancements Repetitive work Application administration Incident & Problem Management Support Services Per ticket Information request/User help Support Request Management Base Services Information Updates Fixed price Service Management

8 Preem har valt IBM GBS som partner för förvaltning av Maximo
Bas tjänst med monitorering och produkt bevaktning Ticket service med garanterade lösningstider Användar stöd/ förbättringar Avrop av projekt/ förstudier

9 Befintlig Maximo kund i Mariestad och Småland
Uppgradering till version 7 Utrullning till ytterligare 8 siter under AMS avtal med IBM Valde Maximo trots uttalad SAP strategi i moderbolag och systerbolag Integration till SAP och till Basware

10 Maximo valt som övergripande underhållssystem för Trafikverket
Väg Bana Fastighet Trafikverket omfattar verksamheten vid tidigare Banverket och Vägverket samt vissa verksamheter vid SIKA, Sjöfartsverket och Transportstyrelsen

11 Jernbaneverket has valt IBM GBS och Path för förvaltning av Maximo
IBM bidrar med förvaltingsmetoder och processer, samt projektmetodik och arkitektur kompetens Path bidrar med applikationskonsulter, teknikstöd och bra kunskap om Jernbaneverkets miljö

12 KAMP B projektet Går vidare med en solution design fas för införande av ett koncerngemensamt stöd för underhåll Beslut om införande i slutet av november

13 Pilot för underhåll och fastighetsskötsel i IKEAS samtliga varuhus och shoppingcenters
Pilot startad med 5 länder initialt

14 Pulse 2011, Las Vegas, February 27th – March 2nd


Ladda ner ppt "Konsultorganisationen Helena Sevedag"

Liknande presentationer


Google-annonser