Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

SydostTrampar Cykelkampanj för arbetsplatser i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län Har funnits sedan 2010 Målgrupp – företag, regionala myndigheter, sjukhus,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "SydostTrampar Cykelkampanj för arbetsplatser i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län Har funnits sedan 2010 Målgrupp – företag, regionala myndigheter, sjukhus,"— Presentationens avskrift:

1

2 SydostTrampar Cykelkampanj för arbetsplatser i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län Har funnits sedan 2010 Målgrupp – företag, regionala myndigheter, sjukhus, skolor och förvaltningar SydostTrampar 2011 drar igång den 25 april

3 Avsändare SydostTrampar arrangeras av Energikontor Sydost i samarbete med Korpen Småland. Energikontor Sydost är en regional kraft och vägvisare inom energi och transport.

4 Göra människor fysiskt aktiva i vardagen och påverka resvanorna – få fler att cykla mera Syfte…

5 Resultat från 2010: Antal deltagare 982 pers Antal företag & org 20 st 47% körde bil mer än 3 ggr/v Besparad CO 2 26 ton Antal artiklar & notiser 24 st Anlal TV-inslag 1 st Antal radioinslag ca 15 st

6 SydostTrampar 2011 Arbetsgivaren kan själv bestämma om man vill stå för anmälningsavgiften (120 kr/person) Kostnadstak 4-15 personer i varje lag Två tävlingsperioder á 6 veckor – 25 april - 5 juni – 5 september - 16 oktober – Dubbla vinstchanser!

7 Hälsa- och miljö i samverkan Ersätta korta bilresor med cykling Cykel eller cykel i kombination med kollektivtrafik Fysisk arbetspendling en del i en strategi att undvika fetma och på så sätt förbättra folkhälsan Arbetsgivare får igen satsat kapital genom friskare personal.

8 1.Företaget/arbetsplatsen anmäler sig och får unik aktiveringskod. 2.Anställda anmäler sig med hjälp av arbetsplatsens aktiveringskod och bildar lag. Enkel hantering och minimal administration gör det enkelt att vara med i SydostTrampar.

9 Portalen Varje deltagare har en egen sida på portalen. På portalen registrerar man hur mycket man cyklar. Här kan man också se hur man själv, laget, företaget och kommunen ligger till i tävlingen Man har dessutom koll på sparad mängd CO 2, förbrukade Kcal och sparade pengar.

10 Priser att vinna! Lagpriser att vinna i utlottning Individuella priser att vinna i utlottning Prestationspriser Veckans lag Gör gärna egna aktiviteter på arbetsplatsen för att hålla motivationen uppe.

11 Kontaktpersoner Mats Persson SydostTrampar Per Hansson Energikontor Sydost

12 Tack för uppmärksamheten!


Ladda ner ppt "SydostTrampar Cykelkampanj för arbetsplatser i Blekinge, Kalmar och Kronobergs län Har funnits sedan 2010 Målgrupp – företag, regionala myndigheter, sjukhus,"

Liknande presentationer


Google-annonser