Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Södermanlands Nyheter räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Södermanlands Nyheter räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region."— Presentationens avskrift:

1 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Södermanlands Nyheter räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region 05 Nyköping* OD februari helår * A-region 05 Nyköping är kommunerna; Nyköping, Oxelösund, Gnesta och Trosa.

2 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår personer läser SN varje dag (2009) Riket A-region 05 Räckvidd antal läsare Södermanlands Nyheter - räckvidd 2001 – 2009 i riket och i A-region 05 Nyköping. Med räckvidd menas; antal personer i befolkningen år som läser varje nummer av Södermanlands Nyheter. A-region 05 Åldersgrupp år Population

3 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Källa: TS:helår 2009 SN:s - upplageökning från 1998 Södermanlands Nyheter upplaga 1998 – 2009 helår Upplaga - antal

4 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår I fler än 7 av 10 hushåll i Nyköping läser man SN SN:s dagliga upplaga är till 94% prenumererad. Varje morgon får drygt betalande prenumeranter sin SN hem i brevlådan där varje nummer av SN läses i genomsnitt av 2 personer i A-region 05 Nyköping. Källa: TS:helår 2009 A-region 05 Åldersgrupp år Population OrtUpplagaHushållstäckning Nyköping % Oxelösund % Trosa % Gnesta % A-reg 05 Nyköping %

5 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, riket, A-region 05 Nyköping och i kommunerna Antal läsare Riket A-region 05 (Nyköping+Oxelösund+Gnesta+Trosa) Nyköping Oxelösund Trosa Gnesta Utanför A-region 05 A-region 05 Åldersgrupp år Population

6 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, A-region 05 Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden A-region 05 Nyköping Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i A-region 05 Nyköping 74 % och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 79 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 84% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,4 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

7 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, Nyköping + Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping+Oxelösund Räckvidd och OTS vid fler införanden Nyköping Räckvidd och OTS vid fler införanden Oxelösund Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Nyköping+Oxelösund 77% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 82 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 86 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,5 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

8 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd SN år, Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta + Trosa Räckvidd och OTS vid fler införanden Gnesta* Räckvidd och OTS vid fler införanden Trosa* Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden i Gnesta + Trosa 65% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid 1 (ett) tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 72% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,8 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 79% och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,1 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. * Få intervjuer (under 100) Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

9 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidder SN, sn.se och SN+sn.se i åldersgrupper i A-region 05 Nyköping procent av population SN SN+sn.se sn.se 73% av åringarna i A-region 05 Nyköping Läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. 66% läser SN varje dag. 37% besöker sn.se varje vecka eller oftare. A-region 05 Åldersgrupp år Population procent av population Genomsnittliga räckvidd i A-region 05 Nyköping år. 74% av populationen läser SN varje dag. 82% läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare. procent av population 50% av SN-läsarna i A-region 05 Nyköping är män och 50 är kvinnor. 63% av sn.se besökarna är män och 37% kvinnor SN sn.se SN sn.se

10 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidd procent av populationen A-region 05 Nyköping – boendeform och läsning SN Läser SN - räckvidd BoendeformAntal % av pop Bostadsrätt Hyresrätt Villa Jordbruksboende Annat % av de som bor i bostadsrätt läser SN varje dag personer i A-region 05 Nyköping i åldern år bor i bostadsrätt (72%) av dem läser SN varje dag. A-region 05 Åldersgrupp år Population

11 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Nyköping – ekonomiska läget och läsning SN EkonomiskaA-region 05 NyköpingLäser SN - räckvidd lägetAntalAndel av pop.Antal% av pop Ej gott % % Ganska gott % % Mycket gott % % personer i A-region 05 Nyköping i åldern år tycker att deras ekonomiska läge är mycket gott. De utgör 18% av populationen (77%) läser SN varje dag. Fler än 8 av 10 (82%) tycker att deras ekonomiska läge är ganska eller mycket gott. 77% av de som tycker att deras ekonomiska läge är mycket gott läser SN varje dag. Räckvidd procent av populationen A-region 05 Åldersgrupp år Population

12 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-reg 05SN sn.se SN+sn.se Utbildningrv-antalrv-%rv-antalrv-%rv-antalrv-% Grundskola Gymnasium Högskola Räckvidder SN, sn.se och SN+sn.se – utbildning SN SN+sn.se sn.se procent av population personer (74% av pop) i A-region 5 Nyköping med gymnasieutbildning läser SN varje dag (46% av pop) besöker sn.se varje vecka eller oftare och (85% av pop) läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare.

13 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population A-region 05 Nyköping – detta läser vi mest i SN Procent av populationen män kvinnor 89% av kvinnorna i A-region 05 Nyköping i åldern år läser lokala nyheter, 86% av männen. Männen läser i snitt tidningen 17 minuter/dag och kvinnorna 18 minuter/dag.

14 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Reklam är upprepning! - Uppmärksamheten för din annons i SN ökar mycket när den repeteras. Antal införanden1 inf2 inf3 inf4 inf5 inf6 inf Räckvidd i % OTS11,92,73,64,45,2 Möjligheten att se din annons anges som OTS (Oportunity to see) Vid 1 införande av annons i SN är nettoräckvidden 74% och en läsare har haft möjligheten att se din annons vid ett tillfälle. Vid 2 införande är nettoräckvidden 79 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 1,9 gånger. Några nya läsare tillkommer dag två, osv. Vid 5 införanden är nettoräckvidden 84 % och en läsare har haft möjlighet att se din annons 4,4 gånger. Nettoräckvidd betyder att en läsare bara räknas en gång i undersökningen. Räknas en läsare fler gånger i undersökningen kallas det bruttoräckvidd. Räckvidd procent av populationen Nyttan av att repetera din annons i tidningen – fler ser den och uppmärksamheten ökar mycket. A-region 05 Åldersgrupp år Population

15 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Nyköping – inställning till reklam i olika medier Allmän Inställning Till ReklamAntal% av pop Annonser I Morgontidningar Annonser I Gratistidningar Direktreklam I Brevlådan Annonser I Telefonkataloger Annonser På Internet Tv-Reklam Radio-Reklam personer 42% av populationen i A-region 05 Nyköping i åldern år är ”ganska eller mycket positivt” inställda till reklam i morgontidningen (SN). A-region 05 Åldersgrupp år Population

16 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Räckvidder Radio och TV jämfört med SN i A-reg 05 Nyköping procent av population Medieantal% av pop SN Tv m/dag SR P4 5+m/d Rix Fm 5+m/d SR P3 5+m/d personer (74% av populationen) i A-region 05 Nyköping läser SN varje dag (43% av populationen) tittar på TV4 mer än15 minuter per dag och (24% av populationen) lyssnar på Rix FM mer än 5 minuter per dag. A-region 05 Åldersgrupp år Population

17 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Nyköping – hantering av DR i brevlådan Hantering oadresserad DRAntal% av pop Nej tack till direktreklam Slänger direkt Bläddrar igenom Läser det mesta personer, 20% av de som bor i A-region 05 Nyköping i åldern år har skylt på brevlådan med nej tack till reklam. 65% av dem läser SN varje dag. A-region 05 Åldersgrupp år Population

18 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population genomsnittlig räckvidd i riket och A-region 05 Nyköping personer besöker varje vecka eller oftare personer i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare. Det betyder att 37% av vi som bor i A-region 05 Nyköping besöker varje vecka eller oftare.

19 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår SN Dubbelläsning SN och - vecka i riket personer i riket i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + är läsare ( ). Trafiken på vecka ; ”unika besökare” gjorde ”besök” på sn.se och det gjordes ”sidvisningar” Unika webbläsare Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara antalet datorer som kopplats upp mot sn.se Sidvisningar Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara en fil eller en kombination av filer skickade till en användare som ett resultat av denna användares förfrågan. En förfrågan av en giltig användare ska resultera i en sidvisning. Besök Förenklat uttryckt kan detta sägas motsvara hur många gånger en unik webbläsare har varit uppkopplad mot mätobjektet och hämtat information

20 Källa: Orvesto Konsument 2009:helår A-region 05 Åldersgrupp år Population SN personer i A-region 05 i åldern år, läser Södermanlands Nyheter. ( ) personer läser enbart Södermanlands Nyheter läser både Södermanlands Nyheter och besöker (dubbel-läsning) besöker enbart (nettotillägg). Räckvidden för SN + i A-region 05 Nyköping är läsare ( ). Dubbelläsning SN och sn.se - vecka i A-region 05 Nyköping I A-region 05 Nyköping finns personer i åldern år (82%) av dem läser SN varje dag eller besöker sn.se varje vecka eller oftare! RÄCKVIDD 82%


Ladda ner ppt "Källa: Orvesto Konsument 2009:helår Södermanlands Nyheter räckvidder, hushållstäckning, upplaga, tidningsläsning och inställning till reklam i A-region."

Liknande presentationer


Google-annonser