Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl"— Presentationens avskrift:

1 MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl

2 Karl Malone ”The Mailman” …because he always delivers! Karriär: 18 säsonger i Utah Jazz 1 säsong i LA Lakers 1500 ligamatcher över 200 play off-matcher Poängsnitt: 25/match

3 Mål – Börda eller inspiration? Det finns bara ett säkert sätt att aldrig missa ett försäljningsmål…

4 Budskap Vanliga fallgropar vid säljkampanjer Mål Förankring Databas/ målgrupp  Vi har en så unik lösning den måste vi nå ut med!  Vilken agenda och vilka talare ska vi ha på seminariet?  Boka 50 möten  50 deltagare på seminariet ”Jodå vi har en bra adresslista. Vi köpte den någonstans ifrån…” ”Vem har tid att ta mötet, som TM- byrån bokade imorse? Det är på tisdag.” Resultat 5 Resultatet blir vad det blir. Tyvärr gärna: ”Nej många möten var inte så bra. De var intresserade men hade inget behov” ”Flera hade inte rätt potential så jag har bara träffat hälften”

5 Utgå från affärsmål SamtalMötenOfferterAffärer 5 (Snittaffär 100 kr)

6 SamtalMötenOfferterAffärer Databas/ målgrupp 2  Kan vi nå målen genom att jobba mot dessa bolag? Förankring 3  Mål och tidsåtgång & belöningsmodell  Uppföljning och krav på återrapportering  Förväntan vid nykundsmöten  Kompetens  Erfarenheter  Förmåga att förstå kunden Säljprocess 5 (Snittaffär 100 kr) Mål 1  5 affärer á 100 SEK  Inte 45 möten Budskap 4  Vi vet målet  Vi vet vilken målgruppen är  Budskapet ska löpa genom hela kampanjen Utgå från affärsmål

7 Tillbaka till Karl… Hur ska jag spela för att få fler skottlägen varje match? 25 poäng per match? Ha, i år ska jag göra 30 i snitt! Att man aldrig kan knipa igen. Det är bäst att köra lite skotträning så man sätter vartannat istället för vart tredje skott.

8 Effektivare försäljning… SamtalMötenOfferterAffärer (Snittaffär 100 kr) Mål 1 Databas/ målgrupp 2 Förankring 3 Budskap 4 Säljprocess (Snittaffär 125 kr)


Ladda ner ppt "MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl"

Liknande presentationer


Google-annonser