Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Planering 5b Namn: Alexander Matteborgen A: SO: landskapspärmen

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Planering 5b Namn: Alexander Matteborgen A: SO: landskapspärmen"— Presentationens avskrift:

1 Planering 5b Namn: Alexander Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Alexander Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Arbeta alltid med något under lektionerna. MA Visa läraren vad du kan. Kan hoppa över om du kan. Läs ut en bok Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Hemkunskap Slöjd Fördjupning Renskriv för hand en av dina berättelser. Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

2 Planering 5b Namn: Angelica Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Angelica Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Bearbeta och kontrollera sina arbeten en extra gång innan inlämning. Träna på ledarskap (bl a på idrotten) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

3 Planering 5b Namn: Axel Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Axel Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: MA: Hoppa om för lätt. Jobba i Mattestegen SO/NO: fördjupning i olika ämnen Id: genomföra en uppvärmning Eng: skriv mer i eng-boken. Satsa! Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

4 Planering 5b Namn: Caroline Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Caroline Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: bli säkrare på att översätta från engelska till svenska Ma: vara säker på multiplikation, division och subtraktion Eng: översätta text i eng boken. Använda mer tid till engelskan. + skriva saga (istället för first step) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

5 Planering 5b Namn: Ebba Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Ebba Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Våga visa/framföra sina åsikter. Arbeta med problemlösning i matematiken. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

6 Planering 5b Namn: Elin Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Elin Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: Skriv texter på engelska, kontrollera stavning: Forska om London Ma: Arbeta med sexans uppnåendemål, arbeta med mattestegen Mina mål från IUP: Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

7 Planering 5b Namn: Emma Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Emma Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ma: koncentrerat arbeta sig igenom femmans mål för att sedan arbeta i Mattestegen steg 7+8 Eng: Eng: berättelser. Längre projekt. Sv: skrivstilsbok Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

8 Planering 5b Namn: Evelina Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Evelina Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ta hem och göra läxorna Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

9 Planering 5b Namn: Fanny B Matteborgen A: V 0203
Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Fanny B Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Tala inför fler än fyra personer. Bli säkrare på gångertabellen. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03:

10 Planering 5b Namn: Fanny L Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Fanny L Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Utveckla förmågan att bidra till en diskussion och motivera sin åsikt/sitt svar – Våga ta för sig mer Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

11 Planering 5b Namn: Hanna L Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Hanna L Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng- SO/NO Utveckla engelska språket: Presentera fakta på engelska Ma: Arbeta med sexans uppnåendemål arbeta i Mattestegen skriftliga förklaringar Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

12 Planering 5b Namn: Jesper Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Jesper Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ta fram arbete Arbeta koncentrerat Sitta på min plats när jag jobbar i klassrummet Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Matte-knep Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Nya Multigram Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

13 Planering 5b Namn: Hanna R Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Hanna R Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Sv: tydlig början-slut, finslipa texter. skriva korta berättelser (3A4) Eng: energi Skriv be-rättelser på datorn. Läs småböcker Nå fördjupad kunskap genom reflektion Motivera, reflektera över frågor mm. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

14 Planering 5b Namn: Julia Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Julia Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ledarskap: Leda en uppvärmning i ämnet idrott och hälsa Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

15 Planering 5b Namn: Linnea Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Linnea Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: SO: Arbeta aktivt med faktatext. Eng: lyssna på ljudböcker (i skolan?) Läsa dialoger Ma: arbeta med Mattestegen Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

16 Louise Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Louise Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Räck upp handen,chansa! Eng: skriva små sagor hemma och i skolan Sv: vara noga med stavning. Visa Camilla Skrivarverkstad i datasalen Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

17 Ludwig Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Ludwig Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: bli säkrare på att skriva och tala engelska. Bli säker på att använda spell right, word-read Eng: skriva engelska på datorn. Arbeta extra med First Step (arbetsbok) Få en eng-bok att läsa i hemma. Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

18 Maja E Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Maja E Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Vidareutveckla sina kunskaper kring engelska texter, (genom att träna på att : läsa och prata mm) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 *Mattegrupp Lena Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

19 Planering 5b Namn: Maja J Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Maja J Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Presentera uppgifter för klassen, tex: läsa berättelse, visa ma-tal, eng-uppgift Ma: arbeta med uppnåendemål år 6 Eng: skriva små berättelser på engelska Strategi: Välj bra arbetsplats Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

20 Planering 5b Namn: Niklas Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Niklas Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ma: Mattestegen Eng : öka gloskunskapen First Step-boken + använda eng-lektionerna effektivt vid dialogövningar Eng: träna hemma noga på glosorna, Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten fördjupning Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

21 Planering 5b Namn: Olle Ö Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Olle Ö Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ma: jobba med sexans uppnåendemål Mattestegen Eng: arbeta med strävansmål: skriva längre egna texter, meningsbyggnad =skriva liten eng text varje sköldpadda Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

22 Planering 5b Namn: Olle H Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Olle H Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Koncentration! SV: bli säkrare på läsning. Kunna läsa fortare. Ha med egen bok Gå till Tornet Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd Tornet *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

23 Planering 5b Namn: Patrik Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Patrik Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: SV: läsa tyst på tyst läsning SV: bli säker på stor bokstav/punkt: Eng: bli säkrare på att tala (träna i Tornet och hemma) Ma: säker på 4 räknesätten Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Matte-knep Multiplikation Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

24 Planering 5b Namn: Thimmy Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Thimmy Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Läsa regelbundet, för att öka läshastigheten. Engelska: bli säkrare i engelska tal och skrift extrabok hemma Matematik: Att nå godkänt i femmans mål Arbeta koncentrerat under lektionerna Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Zoom: Arbetsblad stavning A Zoom: Arbetsblad grammatik A Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete _____________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

25 Wilma Planering 5b Namn: Matteborgen A: SO: landskapspärmen
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är Säker Osäker Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Wilma Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Ta initiativ i gruppen SV: nå lus 18 läsa på tyst läsning (= ca två timmar i veckan) MA: arbeta med Mattestegen (6:ans mål) Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena Matteborgen B: De fyra räknesätten , 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80 Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

26 Planering 5b Namn: genomgångar / gemensamt
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: Planering b Namn: genomgångar / gemensamt Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ 50+51 Läxor: Genomgång Ma provet Sverige riksdag Jorindas lista Klassråd Etik Geografi 2 s.14-18 Mitt land Ma knep enhetsträning Eva och Adam häften Riksdagsspelet ? Genomgång Zoom arbetsboken Zoom hörövning Miniräknare Zoom huvudboken Tyst läsning Ma kort division *Välj intelligens fördjupning Ta ansvar för ditt lärande och välj skola-arbete. Utvärdering Städa lådan, inga lösa papper! Problemlösning problem *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

27 Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step
: 16 Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Jobba med ditt IUP-mål Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step Eng: skriv en liten berättelse SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Faktaläsförståelse-böckerna Europapärmen Europa-lådan SV: Läsförståelse bok D Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Sv: Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Eget förslag? Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. Planering b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Vara tyst vid genomgångar Eng: Ch. 13 genomgång v.3 66-67 Mina mål från IUP: Eng: hörövning Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Eng: p.68-69 Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Eng: gemensamt p.71-72 Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Fördjupning Vikingatid Eng: p.73 Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Zoom: Arbetsblad grammatik A B Europa-lådan __________________________ Bokrecension / läslogg Matteborgen: De fyra räknesätten Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Eng: Stepboken Fördjupning IUP arbete _____________________ Hemkunskap Slöjd IUP arbete __________________ *Mattegrupp Lena IUP arbete ___________________ Jag läser:________________________ Mitt ansvar v 02: v 03: Fördjupning Biologi *Ma: steg 2 *Välj intelligens fördjupning om ett landskap Medeltiden Område__________ Intelligens________ Nya Multigram *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt SO: landskapspärmen kartövningar Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal *Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Ma: Multiplikation och division steg 2 Medeltiden Område__________ Intelligens________

28 När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på.
Jobba med ditt IUP-mål Matte-stegen Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step Eng: skriv en liten berättelse SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Faktaläsförståelse-böckerna Europapärmen Europa-lådan SV: Läsförståelse bok D Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Sv: Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Sv: Zoom övn.bok kapitel Lite av varje Eget förslag? Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. Eng: skriv en liten berättelse Eng: First Step Eng: läs i en eng-bok Jobba med ditt IUP-mål Ma-pärmen: Fyra räknesätt Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Matte-stegen Ma-knep Problemlösnings-pärmen Eget förslag SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Multigram Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Faktaläsförståelse-böckerna Sv: Zoom övn.bok kapitel: Lite av varje

29 *Genomgångar Matens kemi gnmgång socker-frågorna, fett, proteiner experiment tankekarta Egen mat experiment? Zoom blandgrupp Tankekarta bra till mycket Gemensam genomgång övningsbok hörövningar Chapter Post pals känd svensk person Läsförståelseprov i klassen 5a ?, 5b må v 48, 5c ? + Uppsatsskrivning på riktigt skrivarverkstad v 48 skriv dikter/diktbok Skrivarverkstad v 49 Ma: vikt och volym genomgång Ma datasal enhetsträning Ma: problemlösning Ma: kort division arbetshäfte klart Mattegrupp – kort division Power point Norden datasal Redovisningar + mindmaps Vid redovisning av Norden PP antecknar eleverna på mindmapsblad. Gör sedan gemensamt mindmaps som är underlag till provet + blindkartan Vulkan med klassen Vulkaner redogöra för hur ett vulkanutbrott går till Kunna beskriva hur de nordiska fjällen bildats och eroderats, Vulkaner redogöra för hur ett vulkanutbrott går till Kunna beskriva hur de nordiska fjällen bildats och eroderats,


Ladda ner ppt "Planering 5b Namn: Alexander Matteborgen A: SO: landskapspärmen"

Liknande presentationer


Google-annonser