Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

: 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: ": 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil."— Presentationens avskrift:

1 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Arbeta alltid med något under lektionerna. MA Visa läraren vad du kan. Kan hoppa över om du kan. Läs ut en bok Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ Matte-knep Multiplikation Renskriv för hand en av dina berättelser. V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A Zoom: Arbetsblad stavning A Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Tornet

2 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Bearbeta och kontrollera sina arbeten en extra gång innan inlämning. Träna på ledarskap (bl a på idrotten) Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

3 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: MA: Hoppa om för lätt. Jobba i Mattestegen SO/NO: fördjupning i olika ämnen Id: genomföra en uppvärmning Eng: skriv mer i eng- boken. Satsa! Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

4 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Eng: bli säkrare på att översätta från engelska till svenska Ma: vara säker på multiplikation, division och subtraktion Eng: översätta text i eng boken. Använda mer tid till engelskan. + skriva saga (istället för first step) Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

5 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Våga visa/framföra sina åsikter. Arbeta med problemlösning i matematiken. Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

6 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ Mina mål från IUP: Eng: Skriv texter på engelska, kontrollera stavning: Forska om London Ma: Arbeta med sexans uppnåendemål, arbeta med mattestegen V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

7 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Ma: koncentrerat arbeta sig igenom femmans mål för att sedan arbeta i Mattestegen steg 7+8 Eng: Eng: berättelser. Längre projekt. Sv: skrivstilsbok Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, IUP arbete __________________ Jag läser:________________________

8 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Ta hem och göra läxorna Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Tornet

9 Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ Mina mål från IUP: Tala inför fler än fyra personer. Bli säkrare på gångertabellen. V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Tornet

10 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Utveckla förmågan att bidra till en diskussion och motivera sin åsikt/sitt svar – Våga ta för sig mer Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

11 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Eng- SO/NO Utveckla engelska språket: Presentera fakta på engelska. Ma: Arbeta med sexans uppnåendemål arbeta i Mattestegen skriftliga förklaringar Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

12 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Ta fram arbete Arbeta koncentrerat Sitta på min plats när jag jobbar i klassrummet Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ Nya Multigram Matte-knep V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

13 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Sv: tydlig början-slut, finslipa texter. skriva korta berättelser (3A4) Eng: energi Skriv be- rättelser på datorn. Läs småböcker Nå fördjupad kunskap genom reflektion Motivera, reflektera över frågor mm. Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

14 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Ledarskap: Leda en uppvärmning i ämnet idrott och hälsa Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

15 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: SO: Arbeta aktivt med faktatext. Eng: lyssna på ljudböcker (i skolan?) Läsa dialoger Ma: arbeta med Mattestegen Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

16 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Räck upp handen,chansa! Eng: skriva små sagor hemma och i skolan Sv: vara noga med stavning. Visa Camilla Skrivarverkstad i datasalen Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Tornet

17 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Eng: bli säkrare på att skriva och tala engelska. Bli säker på att använda spell right, word-read Eng: skriva engelska på datorn. Arbeta extra med First Step (arbetsbok) Få en eng-bok att läsa i hemma. Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Matte-knep Multiplikation

18 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Vidareutveckla sina kunskaper kring engelska texter, (genom att träna på att : läsa och prata mm) Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Matte-knep Multiplikation

19 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Presentera uppgifter för klassen, tex: läsa berättelse, visa ma-tal, eng-uppgift Ma: arbeta med uppnåendemål år 6 Eng: skriva små berättelser på engelska Strategi: Välj bra arbetsplats Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

20 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Ma: Mattestegen Eng : öka gloskunskapen First Step-boken + använda eng-lektionerna effektivt vid dialogövningar Eng: träna hemma noga på glosorna, Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ Eng: hörövning V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten fördjupning Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Eng: p.73 IUP arbete __________________

21 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Ma: jobba med sexans uppnåendemål Mattestegen Eng: arbeta med strävansmål: skriva längre egna texter, meningsbyggnad =skriva liten eng text varje sköldpadda Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

22 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Koncentration! SV: bli säkrare på läsning. Kunna läsa fortare. Ha med egen bok Gå till Tornet Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A Zoom: Arbetsblad stavning A Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H Tornet Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Matte-knep Multiplikation

23 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: SV: läsa tyst på tyst läsning SV: bli säker på stor bokstav/punkt: Eng: bli säkrare på att tala (träna i Tornet och hemma) Ma: säker på 4 räknesätten Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, Matte-knep Multiplikation

24 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Läsa regelbundet, för att öka läshastigheten. Engelska: bli säkrare i engelska tal och skrift extrabok hemma Matematik: Att nå godkänt i femmans mål Arbeta koncentrerat under lektionerna Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A Zoom: Arbetsblad stavning A Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete _____________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

25 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap ns mål: Jag förstår vad en tidslinje är SäkerOsäker ☺ Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Ta initiativ i gruppen SV: nå lus 18 läsa på tyst läsning (= ca två timmar i veckan) MA: arbeta med Mattestegen (6:ans mål) Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete __________________ Jag läser:________________________ Matteborgen B: De fyra räknesätten 1-11, 12-24, 25-33, , 41-50, 51-63, 64-75, 76-80

26 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Planering 5b Namn: genomgångar / gemensamt Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ Läxor: Städa lådan, inga lösa papper! Miniräknare Zoom huvudboken Problemlösning problem Utvärdering Ta ansvar för ditt lärande och välj skola-arbete. Mitt land Genomgång Ma provet Genomgång Zoom arbetsboken Eva och Adam häften Riksdagsspelet ? Klassråd Etik Sverige riksdag Jorindas lista Geografi 2 s Tyst läsning Zoom hörövning Ma kort division Ma knep enhetsträning

27 : 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil stor bokstav och punkt *Välj intelligens fördjupning om ett landskap När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Jobba med ditt IUP-mål Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step Eng: skriv en liten berättelse SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Faktaläsförståelse-böckerna Europapärmen Europa-lådan SV: Läsförståelse bok D Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Sv: Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Eget förslag? Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. Medeltiden Område__________ Intelligens________ *Ma: steg 2 * Mattekoll m Lena onsdagmorgon *Mattegrupp Lena Medeltiden Område__________ Intelligens________ Är du klar välj arbete från tavlan. Skriv in i ett tomt sköldpaddsskal Fördjupning Vikingatid Mina mål från IUP: Planering 5b Namn: Klassens mål: Mitt/mina mål : ________________________________________________________________ Europa-lådan_____________ Fördjupning Biologi Nya Multigram V 0203 Vara tyst vid genomgångar Mitt ansvar v 02: v 03: Läxor: v 3 Ma: kort division Eng:Chapter 13 text + glosor Sv veckans ord v.4 Eng: recept scones Ma: Sv veckans ord Matteborgen: De fyra räknesätten Hemkunskap Slöjd Eng: p Eng: Stepboken Skrivarverkstad: v.3 + v.4 Bokrecension / läslogg Eng: Ch. 13 genomgång v Zoom gemensamt: Rodnande pianon och hungriga stjärnor Fördjupning Eng: hörövning Zoom: Arbetsblad ordkunskap A B IUP arbete ___________________ Matteborgen A: gemensamt Miniräknare Zoom: Arbetsblad grammatik A B Zoom: Arbetsblad stavning A B Eng: gemensamt p Eng: p.73 Zoom: arbetsboken Rodnande pianon… (gemensamt) A B C D E F G H IUP arbete _____________________ IUP arbete __________________ Jag läser:________________________

28 När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Jobba med ditt IUP-mål Matte-stegen Ma-pärmen: Fyra räknesätt Problemlösningspärmen Eng: First Step Eng: skriv en liten berättelse SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Faktaläsförståelse-böckerna Europapärmen Europa-lådan SV: Läsförståelse bok D Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Sv: Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Sv: Zoom övn.bok kapitel Lite av varje Eget förslag? Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. Jobba med ditt IUP- mål När jag är klar med sköldpaddan: Välj det du behöver träna på. Ma-pärmen: Fyra räknesätt Eng: First Step Eng: skriv en liten berättelse SO/NO fri forskning. Välj område, redovisa på valfritt sätt Faktaläsförståelse- böckerna Problemlösnings- pärmen Matte- stegen Eng: läs i en eng-bok Sv: fri skrivning /använd gärna skrivarlådorna Sv-pärmar: Träna stavning, ordkunskap, grammatik Eget förslag Glöm inte att skriva in i din sköldpadda vad du har arbetat med. Sv: Zoom övn.bok kapitel: Lite av varje Ma-knep Multigram

29 *Genomgångar Matens kemi gnmgång socker-frågorna, fett, proteiner experiment tankekarta Egen mat experiment? Zoom blandgrupp Tankekarta bra till mycket Gemensam genomgång övningsbok hörövningar Chapter Post pals känd svensk person Läsförståelseprov i klassen 5a ?, 5b må v 48, 5c ? + Uppsatsskrivning på riktigt skrivarverkstad v 48 skriv dikter/diktbok Skrivarverkstad v 49 Ma: vikt och volym genomgång Ma datasal enhetsträning Ma: problemlösning Ma: kort division arbetshäfte klart Mattegrupp – kort division Power point Norden datasal Redovisningar + mindmaps Vid redovisning av Norden PP antecknar eleverna på mindmapsblad. Gör sedan gemensamt mindmaps som är underlag till provet + blindkartan Vulkan med klassen Vulkaner redogöra för hur ett vulkanutbrott går till Kunna beskriva hur de nordiska fjällen bildats och eroderats, Vulkaner redogöra för hur ett vulkanutbrott går till Kunna beskriva hur de nordiska fjällen bildats och eroderats,


Ladda ner ppt ": 16Kommentar elev: 4 b Namn: Kommentar lärare: SO : landskapspärmen kartövningar *Ma: Multiplikation och division steg 2 *Titta igenom dina arbeten handstil."

Liknande presentationer


Google-annonser