Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Intentia Std ver 1.0 May 2000 1 Intentia Support

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Intentia Std ver 1.0 May 2000 1 Intentia Support"— Presentationens avskrift:

1 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 1 Intentia Support sven-ake.lindqvist@intentia.se

2 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 2 Intentia Support Agenda Våra målsättningar Våra tjänster Organisation Att tänka på som kund

3 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 3 Intentia Support Våra målsättningar Erbjuda våra kunder en högklassig support efter driftsstarten med Intentia-lösningen Vi skall erbjuda samma support över hela ‘Intentia-världen’ Vi skall erbjuda våra kunder möjligheten att välja olika nivåer av support Vi skall även fungera som stöd åt Intentias konsulter under implementationsfasen.

4 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 4 Intentia Support Våra avtalsnivåer Brons  Vår mininivå som ger tillgång till Intentia Support till en låg fast kostnad. Utnyttjande av våra tjänster debiteras per timme. Silver  Vår standard nivå för kunder med ’normala’ krav på stöd och tillgänglighet. Guld  Vår nivå för kunder med höga krav på stöd och tillgänglighet. Platina  Vår nivå för kunder med extremt höga krav på stöd och tillgänglighet.

5 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 5 Standard Tjänster (inkluderat/exkluderat beroende på vald nivå )  Rådgivning/Frågor  Incidenthantering  Databas rättningar Öppettider (varierar beroende på vald nivå)  8 tim/dag vardagar  12 tim/dag vardagar  24 tim/dag 7 dagar/vecka Garanterade inställelsetider beroende på prioritet och vald nivå  Kritisk  Hög  Medium  Låg Tilläggstjänster (inkluderat/ exkluderat)  Uppföljningsmöten  ’Hälsokontroller’ Intentia Support Våra avtalsnivåer

6 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 6 Intentia Support Prioritering av incidenter Kunden sätter initialt prioritet på incidenten: Kritiskt  Incident som är kritisk för kundens affärsverksamhet, programvaran går inte att starta om och ingen temporär lösning finns att tillgå Hög  Incident som allvarligt påverkar kundens affärsverksamhet, viktiga funktioner av programvaran är inte tillgänglig och ingen temporär lösning finns att tillgå Medium  Incident som inte allvarligt påverkar kundens affärsverksamhet och det finns instruktioner för hur den uppkomna situationen kan undvikas Låg  Incident som i ringa omfattning påverkar kundens affärsverksamhet.

7 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 7 Intentia Support Arbetsflöde Intentia Kund Intentia Support Intentia Partner Intentia R&D Competence Center 3:e parts produkter En kontaktpunkt för Movexrelaterade incidenter Landsunika applikationer Lokala applikationer Movexapplikationen Ansvarig för hanteringen av incidenten Industriapplikationer Tex: Streamserve

8 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 8 i-Support - 4 regionala centers i Europa Nordic Denmark Sweden Norway Finland BBI UK Ireland Benelux Latin France Spain Italy Portugal Dach Germany Austria Switzerland Poland

9 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 9 i-Support Global Nordic Denmark Sweden Norway Finland BBI UK Ireland Benelux Latin France Spain Italy Portugal Dach Germany Austria Switzerland Poland USA Europe Australia

10 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 10 Intentia Support 24 X 7 Vår lösning Americas Europe Asia Pacific Användning av tidszoner för att erbjuda support 24 X 7 “Follow the SUN”

11 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 11 Intentia Support Organisation Nordic 50+ heltidsarbetande support konsulter som finns på följande orter:  Odense:  Stockholm  Göteborg  Malmö Vi har idag 200+ kunder

12 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 12 Intentia Support Organisation Europe Vi är idag drygt 100 supportkonsulter på heltid. Hanterar incidenter ca 700 kunder När alla länder i Europa är med i Intentia Support så beräknar vi att vara minst 150 konsulter

13 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 13 Att tänka på som kund Definiera Ert support-flöde  förankra  kommunicera  Super-user’n = Nyckelperson Dokumentera Er systemmiljö  regelverk  modifieringar  testmiljö/produktionsmiljö Ställ krav / bli en beställare  beställningsrutiner  testrutiner

14 www.intentia.com Intentia Std ver 1.0 May 2000 14 Välkommen till Intentia Support!


Ladda ner ppt "Intentia Std ver 1.0 May 2000 1 Intentia Support"

Liknande presentationer


Google-annonser