Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Alarmerande ökning av könssjukdomar ! De senaste åren har visat på en kraftig ökning av könssjukdomar som till exempel Klamydia och Gonorré. Årets 6 första.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Alarmerande ökning av könssjukdomar ! De senaste åren har visat på en kraftig ökning av könssjukdomar som till exempel Klamydia och Gonorré. Årets 6 första."— Presentationens avskrift:

1

2 Alarmerande ökning av könssjukdomar ! De senaste åren har visat på en kraftig ökning av könssjukdomar som till exempel Klamydia och Gonorré. Årets 6 första månader visar på en kraftig ökning med 13% i hela landet, jämfört med året innan. Vanligast är smittan hos unga. Många ungdomar känner inte till att könssjukdomar kan ge livslångt lidande. Nedskärningarna i skolan innebär att man inte prioriterar sexualundervisningen. Skolsköterskorna har blivit färre. I Stockholms län har 560 tonåringar i åldern år hittills fått diagnosen klamydia. Det är en ökning på 30 % jämfört med samma period året innan. För hela landet är motsvarande siffra anmälda fall under årets sex första månader, en ökning på 10 procent. De flesta fall av klamydia upptäcks under rutinundersökningar hos gynekologen.

3 Vad är orsaken till ökning av antal fall av könsjukdomar? Varför klamydia kan bero på många byten av sexpartner eller att man mer sällan använder kondom, Ramstedt efterlyser rullande undersökningar om ungas sexvanor. Enligt Riksförbundet för sexuell upplysning (RFSU ) har kondomförsäljningen minskat. Mellan 16-17miljoner kondomer säljs om året, jämfört med miljoner då HIV risken var på tapeten. Det är en skillnad på 8 miljoner kondomer per år, samtidigt som befolkningen ökat, informationen är mer lättillgänglig och det finns fler inköpsställen än någonsin.

4 Fakta om könssjukdomar Fakta om Klamydia Fakta om Gonorré Fakta om Syfilis Fakta om Herpes Klamydia är den vanligaste rapporterade könssjukdomen i Sverige. Den smittar vid oskyddat sex. Ofta får man inga symptom alls och märker då inte av klamydiainfektionen. Om man misstänker att man kan vara smittad är det viktigt att testa sig. Oupptäckt klamydia kan innebära sterilitet för både man och kvinna. Vanligtvis smittar syfilis genom samlag, men den kan även smitta med blod. Syfilis kan också överföras från en gravid kvinna till fostret. Det första symptomet på smittan uppträder inom någon månad efter smittotillfället i form av ett litet sår på huden, där man varit i kontakt med bakterien. Sjukdomen har lång inkubationstid, 2-10 veckor. Förutom ett antal otäcka symptom och sjukdomskänslor kan obehandlad syfilis leda till bl.a. hjärnskador. Syfilis kan även orsaka testosteronbrist hos män. Gonorré är en bakterie som överförs sexuellt. Cirka fall av gonorré diagnosticeras varje år i Sverige. Gonorré överförs via slemhinnekontakt eller kontakt mellan kroppsvätska och slemhinna. Sjukdomen överförs väldigt lätt. En gonorréinfektion ökar risken för överföring av hiv och andra STI:er vid exponering. Det finns också en risk för skador på äggledare och bitestikel och det kan leda till svårigheter att få biologiska barn. Herpesviruset finns kvar i din kropp under hela livet. En del personer får inga fler utbrott efter det första. Andra får många återfall med varierande tidsintervall. Vanliga orsaker till återfall är sänkningar av immunförsvaret till exempel vid annan infektion, förkylning, menstruation eller stress. De flesta som har herpes får inga symtom alls men kan ändå själva föra det vidare till andra. Könsherpes kan överföras genom oskyddat sex och det krävs direktkontakt. Det är störst risk att sprida könsherpes när man har färska utslag, men man kan överföra det till någon utan att man själv märker att man har symptom.

5 Undersökning Vi har enligt undersökningar i andra länder sen vår start med Playboy kondomen 2010 lyckats öka den totala användningen/försäljningen av kondomer i hela världen. Med hjälp av vårt starka varumärke samt den tilltalande approach/livsstil vi marknadsför kondomanvändandet med, har vi lyckats attrahera en stor målgrupp som ej tidigare använt sig av kondomer. Konsumenterna finner användandet av kondomer igenkännande, sexigt och tilltalande samt relaterbart till sig själv och sin egen generations livsstil Playboy Condoms gör att ungdomarna nu, tycker det är coolt att använda kondom runt om i hela världen. Användandet ökar dagligen.

6 Playboy Condoms i världen Vi har i andra länder där vår produkt tidigare lanserats nått enorma framgångar med vår försäljning. Playboy kondomen introducerades på världsmarknaden 2010 och finns nu representerade i över 80 länder runt om i världen.

7 Vår mission Arbetet för Skandinavien har precis börjat och vi har ett stort och fantastiskt arbete framför oss, runt om i Sverige och de andra Nordiska länderna. Vi kommer att synas i press med annonser, i sociala media, på stan, på skolor och universitet. Ja minst sagt överallt. Vi kommer att minska könssjukdomarnas utbredning i Sverige och Skandinavien. Vi kommer göra det coolt att använda kondomer.

8 Vår vision är att få fler människor att börja använda sig av kondom. Vår vision är att öka den totala kondomanvändningen i Sverige till 30 miljoner kondomer per år. Vi har i andra länder där våra produkter tidigare lanserats nått enorma framgångar med vår försäljning. Playboy kondomen introducerades på världsmarknaden 2010 och finns nu representerade i över 80 länder runt om i världen. Vi har med hjälp av vårt starka varumärke samt den tilltalande approach och livsstil vi marknadsför kondomanvändandet med, lyckats attrahera en stor målgrupp som tidigare ej använt sig av kondomer. Vårt viktigaste uppdrag är att vi tillsammans med våra högkvalitativa produkter och vårt globala varumärke hjälper till att bidra till en ökning av den totala användningen av kondomer runt om i världen. Enligt riksförbundet för sexuell upplysning har kondomförsäljningen runt om i Norden minskat. Idag säljs det miljoner kondomer om året i Sverige, jämfört med miljoner mellan åren Vårt mål är att få fler människor att använda sig av kondom och att hjälpa till med upplysning om alla de negativa konsekvenser detta annars kan leda till. Vision

9 Lanseringsprodukter Ultra Thin 12-p respektive 3-pStrawberry 6-pLubricated 12-p respektive 3-p Kommer förpackat i displaybricka för 12-p respektive displaybox för 3-p. Hängare finns på 12-p. 6 kfp-askar per displaybricka/displaybox. 3-p passar perfekt i väskan/fickan. Kommer förpackat i displaybricka för 12-p respektive displaybox för 3-p. Hängare finns på 12-p. 6 kfp-askar per displaybricka/displaybox. 3-p passar perfekt i väskan/fickan. Kommer förpackat i displaybox för 6-p. 6 kfp-askar per displaybricka/displaybox. OBS! Högre testkrav och hållbarhet än RFSU´s kondomer. Dubbelt så tuffa tester. 5 års hållbarhet.

10 Marknadsföringsplan 2013 Distribution av vykort : Vecka finns våra vykort på följande universitet och högskolor: FALUN Högskolan Dalarna GÄVLE Gävle Högskola GÖTEBORG Göteborgs universitet Chalmers HALMSTAD Trade Center HANINGE Södertörns Högskola HELSINGBORG Campus Helsingborg HÄRNÖSAND Mittuniversitetet JÖNKÖPING Jönköpings Tekniska KARLSHAMN Blekinge Tekniska KISTA IT Universitetet KTH Kista LIDINGÖ Idrottshögskolan Bosön LINKÖPING Internet : Finest.se (banners samt ett flertal bloggare som skriver om vår produkt då finest.se har ett nära sammarbete med ONE37 och Café Opera. Facebook.com (sponsrade länkar/reklam) Happypancace ( i skrivande stund är vi i förhandlingar om ett möjligt samarbete, stort intresse från båda parter) Till hösten kommer vi att synas på ett flertal av stampen medias websidor. Välgörenhetssammarbeten: MTV Europe (Lets Talk about sex) Think before you act Storbildsskärmar: Slutet av sommaren/hösten 2013 ses vi med 10sekunders slingor på följande ställen. Stockholm: Medborgarplatsen vid Götgatan. Göteborg: Affärshuset Kompassen, gågatan Fredsgatan. Malmö: Södra Förstadsgatan vid Lundbergs. Press: Varierande annonser i tidningarna Elle och Café under 2013.

11 Marknadsföringsplan 2013 Festivaler Sommaren 2013: Hultsfred Bråvalla Get away rock Ung 08 Almedalen Events : Vi samarbetar i Stockholm med Café Opera och One37, vi kommer synas på ett flertal tillställningar arrangerade av dessa två. Inom den närmsta tiden : Café Opera fotboll challenge samt Diamond Dogs release fest. Finest Awards 2014 kommer vi att finnas på plats samt sponsra. Varuprover kommer att delas ut i Svenska städer under sommaren 2013, schema för detta ej ännu spikat. Stampen media Group (GP, Svenskafans.com eurosport.se autosport.cc, devote.se, familjeliv.se med flera : Vi kommer i sammarbete med stampen media group ordna en tävling där priset är en resa till Superbowl 2014 samt VIP biljetter till Playboys och Victoris Secrets VIP avdelningar. Detta i första hand via stampens sportkanaler, annonser om denna tävling där vårt varumärke och produkt syns kommer även att ses i andra av Stampens Medier framöver. Enbart via utskicket till alla medlemmar av svenskafans.com når vi ut till 54% av alla svenska män i åldern 16-34år. Tävling: ”Where do you play?” Ta en bild och ladda upp. -Vinn en resa till Playboy-mansion! QR-kod på varje paket.

12 Limited editions och övriga produkter Sommar Alla Hjärtans dag Kondom med skruvad profil Elektroniska Cigaretter Möjligheter att skapa sin egna kampanj! Möjlighet att sätta din egna logotype på asken! Gör en rolig happening till säsongerna!

13 Artikelarkiv Aftonbladet och Expressen om könsjukdomar och kondomanvändning.


Ladda ner ppt "Alarmerande ökning av könssjukdomar ! De senaste åren har visat på en kraftig ökning av könssjukdomar som till exempel Klamydia och Gonorré. Årets 6 första."

Liknande presentationer


Google-annonser