Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1 Reseadministatörs info 3 juni 2009, kl 14.00—16.00 14.00—14.05 Inledning Seija Natri 14.05—14.20 Åre som konferensdestination Erika Svensson 14.20—15.00.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1 Reseadministatörs info 3 juni 2009, kl 14.00—16.00 14.00—14.05 Inledning Seija Natri 14.05—14.20 Åre som konferensdestination Erika Svensson 14.20—15.00."— Presentationens avskrift:

1 1 Reseadministatörs info 3 juni 2009, kl 14.00— —14.05 Inledning Seija Natri 14.05—14.20 Åre som konferensdestination Erika Svensson 14.20—15.00 Frågor kring onlinebokning Seija Natri 15.00—16.00 Frågor kring KTH-RES Anne-Cathrine Norberg Maggie Nilsson Christelle Wallin

2 2 Inkomna frågor 1.Är det obligatoriskt att använda Ticket? Svar: Använd Ticket så mycket som möjligt. Flyg, hotel och bilhyra. Ramavtalspriserna på inrikes hotell är förmånliga 2.Ticket är dyrare än andra alternativen på nätet. Hur blir ersättningen om man lagt ut privat? Svar: Det finns säkert alltid billigare alternativ på nätet. Priserna ändras ständigt. Reseräkningarna granskas och attesteras på skolorna och stoppas inte centralt. Vi går åt rätt håll och bokar mer och mer via Ticket. Det pågår ständigt arbete för större valmöjligheter och bättre priser via Ticket

3 3 Inkomna frågor forts… 3.Kan inte arvodister få boka online? Svar: Vi håller på att utreda om och vilka utöver anställda kan ev få access till onlinebokning. Gäller även professor em 4.Bokningar per telefon går fortare än via online Svar: Arvoden på offline bokningar (per telefon och mail) är högre än vid online bokning. Valmöjligheterna är större vid onlinebokning. Ersättning till Ticket finns på: ”Ersättning till Ticket Affärsresor”

4 4 Inkomna frågor forts… 5.Synpunkter på Ticket Svar: Skicka gärna dina synpunkter till Seija. Jag har kontinuerliga diskussioner med Ticket om service- nivån, priser mm. 6.Hur ändrar man sakattestant på en resenär? Nyanställda, uppdatering? Svar: Informationen om sakattestant kommer från HR-plus till KTH-RES. Det bör finnas några personer i varje skola som har access att ändra och uppdatera upp- giften, även för nyanställda. För att få access – skicka e-post till Anders Jansen

5 5 Inkomna frågor forts… Fråga till skolorna Vem är kontaktperson på skolorna för sakattestant frågor? Resenärer som bokar och har inte sakattestant Resenärer som bokar offline och skall ange sakattestant

6 6 Information om.. 1.Bekymmer med inloggning till KTH-RES 2.Fakturor från Diners Club Varje skola har mailbox res-abe för att samla alla följesedlar för information. Information om avreseort på fakturan – klart Det är en faktura per följesedel – många fakturor, svårt att hålla koll. Liten text på fakturan

7 7 Information om forts… 3.Problem med bokning av tågbiljetter hos Ticket. Ticket jobbar på för att lösa problemet. Under tiden kan man boka offline eller direkt via SJ. 4.Kontinuerligt arbete för att förbättra kvalité kring bokningar Styrgruppsmöten mellan Ticket och KTH Kontinuerliga diskussioner för förbättringar Synpunkter, klagomål, förslag till förbättringar önskas

8 8 Statistik Självbokningsandel snitt per ABE5,7 % BIO 26,8 % CHE 3,8 % CSC 30,1 % (online ) EES 15,5 % ICT 7,9 % (online ) ITM3,8 % VIL 15,4 % SCI 17,5 % (online ) STH0,9 % UF6,7 % (online )


Ladda ner ppt "1 Reseadministatörs info 3 juni 2009, kl 14.00—16.00 14.00—14.05 Inledning Seija Natri 14.05—14.20 Åre som konferensdestination Erika Svensson 14.20—15.00."

Liknande presentationer


Google-annonser