Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap."— Presentationens avskrift:

1 KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH thure@kth.se PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH aakew@kth.se

2 Schema för metodövningarna 31 aug Intro10-12B1 1 sepBakgrund & grupper10-12Q2 2 sepKontextuell intervju13-15B3 6 sepGF: Sinna L10-12E3 8 sepRedovisn 110-12L1 9 sepFokusgrupper10-12L1 13 sepGF: Antrop10-12K2 15 sep Redovisn 210-12Q2 20 sepGF: Henrik A10-12K1 22 sepDesignworkshop10-12V3 27 sepSeminarium, Q&A8-10L1 29 sepRedovisn 310-12D3

3 Vad händer idag? Yngve Sundblad ger en historisk bakgrund till KID ”Speed dating” Gruppindelning

4 Yngves presentation

5 Diskussion 1 - förberedelse Grupper, typ fyra i varje, blandat PEL & KID

6 Diskussion 1 – ca 15 min Vilka av projekten gillade ni och varför?

7 Diskussion 2 - förberedelse Grupper, typ fyra i varje, blandat PEL & KID – INTE SAMMA PERSONER SOM SIST!

8 Diskussion 2 – ca 15 min Vad är ni duktiga på och vad vill ni lära er mer av i kursen?

9 Gruppindelning Skriv upp er i ngn grupp på tavlan Varje grupp består av några från KID och några från PEL – kolla så att det stämmer!

10 Nästa gång Fredag 2 sep 13 – 15 B3 Läs Beyer, H., & Holtzblatt, K. (1995). Apprenticing with the customer. Communications of the ACM, 38(5), 45-52. Genomgång av kontextuell intervju Påbörja grupparbete


Ladda ner ppt "KID DH2655 Björn Thuresson VIC-Sthlm / MDI Skolan för datavetenskap och kommunikation, KTH PEL DH2460 Åke Walldius MDI Skolan för datavetenskap."

Liknande presentationer


Google-annonser