Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ny grafisk profil Skrapan tar fram en ny grafisk profil innefattande ny logotyp. Syftet är att rama in handelsplatsen med ett uppdaterat uttryck som tydligare.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ny grafisk profil Skrapan tar fram en ny grafisk profil innefattande ny logotyp. Syftet är att rama in handelsplatsen med ett uppdaterat uttryck som tydligare."— Presentationens avskrift:

1

2 Ny grafisk profil Skrapan tar fram en ny grafisk profil innefattande ny logotyp. Syftet är att rama in handelsplatsen med ett uppdaterat uttryck som tydligare är anpassat till målgruppen, den lokala placeringen på Södermalm och fastighetens ursprung. Följande direktiv har vi blivit ombedda att ta fasta på: Ordet ska vara utskrivet på en rad och inte uppdelat. Ordbilden ska ha en tydlig egen karaktär, för att möta upp begreppet ”Livsstilsgalleria”. Logotypen ska inte vara för stilren och elegant utan väl passa in i Södermalms mångfald. Logotypen ska ha ett mognare uttryck än befintlig logotyp och inte vara bunden till en viss färg.

3 Centrumpunkten Skrapan är en Mötes- och HändelsePUNKT. Ett Upplevelsecentrum! Skrapan är hög. Luftburen trafik varnas med röda lampor på taket. Detta förslag tar fasta på den nuvarande logotypens egendesignade och lekfulla form – men på ett mer vuxet sätt i kombination med röda punkten vi hämtar från taket. Skrapan (PUNKT) Vi förstärker skrapans arkitektur och material genom att lyfta fram de grå tonerna i logotypen – men sätter centrumpunkten efteråt. Logotypen blir i två olika gråskalevarianter – en ljus och en mörk. Punkten färganpassas efter behov eller sammanhang och kan frigöras samt förstoras för att användas som en symbol. (se sid 11)

4

5 Mörk variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med
Mörk variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med. Färgen i punkten kan bytas.

6 Ljus variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med
Ljus variant. Logotypen förfinas med en 3D-kant som alltid finns med. Färgen i punkten kan bytas.

7 Exteriört – Förslag 1: Mörk variant
Exteriört – Förslag 1: Mörk variant. Den röda punkten markeras med en blinkning. o , o

8 Exteriört – Förslag 2: Ljus variant
Exteriört – Förslag 2: Ljus variant. Den röda punkten markeras med en blinkning. o , o

9

10 Entré– Idéskiss. Valfri färg markerar ingångarna
Entré– Idéskiss. Valfri färg markerar ingångarna. Foliering på undersida tak vid färgbyte. Pilsymboler (högra bilden) kan visa öppningspunkten. o , o

11 Symbol Förslag på utveckling;
Punkten kan frigöras från logotypen och användas som en symbol. Använd mönster i punkten på vägg-foliering, takmobiler, titthål … De runda formerna ingår i den grafiska profilens manér.

12


Ladda ner ppt "Ny grafisk profil Skrapan tar fram en ny grafisk profil innefattande ny logotyp. Syftet är att rama in handelsplatsen med ett uppdaterat uttryck som tydligare."

Liknande presentationer


Google-annonser