Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Marknadsöversikt Namn Titel Datum. Bättre marknadsföring ger framgång “The report found that 58 percent of ‘Best in Class’ organizations use marketing.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Marknadsöversikt Namn Titel Datum. Bättre marknadsföring ger framgång “The report found that 58 percent of ‘Best in Class’ organizations use marketing."— Presentationens avskrift:

1 Marknadsöversikt Namn Titel Datum

2 Bättre marknadsföring ger framgång “The report found that 58 percent of ‘Best in Class’ organizations use marketing automation technologies, and are realizing increased annual revenue and decreased marketing spend year over year and achieve greater than 100 percent ROI”. The Aberdeen Group “Successful Strategies in Marketing Automation” “By 2010 over 50% of marketing staff in companies worldwide will be using enterprise software (marketing automation) as opposed to less than 20% today. Additionally, the reports projects that these tools will cut creative production cycle times by 30%.” Gartner Group Gartner Research Report (reprinted in Destination CRM)

3 Typiska utmaningar inom marknadsföring • Svårt att visa på ROI för marknadsföring • Svårt att få en aktuell inblick i hur en kampanj går • Dålig datakvalitet i marknadsdatabasen • Svårt att påverka externa datakällor • Ineffektiva processer

4 Tankar från industrin “Marketing’s credibility within the boardroom is being damaged because of difficulties in demonstrating its true value… The number one issue is measurement and reporting which stops them from demonstrating the value they are actually delivering.” “The Marketing Credibility Gap” December 2006 “Currently, most large companies have physically separate marketing departments in different parts of the world, leading to no clear succinct global company “voice” – or unified marketing effort... It is time for marketing departments across the world to join hands.“ DM News, January 2007

5 Få mer genomslag på marknaden med mindre resurser Förändra spelplanen inom marknadsföring Förvandla varje träffyta till en marknadsmöjlighet Upptäck den outnyttjade fördelen med kunderna

6 LÖSNING

7 Microsoft Dynamics CRM Marknadslösning Marknadsfunktioner  Komplett stöd  Marknads Workflow  Anpassad för  Användare  Chefer  Ledning

8 Omfattande kapacitet för att designa, definiera och återanvända marknadskampanjer och aktiviteter. Microsoft fördelar • Kampanj mallar som enkelt kan återanvändas • Kontroll över estimerade och faktiska kostnader för enkel ROI analys • Produktkataloger och prislistor för att göra anpassade erbjudanden Planering och budgeterings komponenter • Kampanj definition • Kampanj mallar • Produkt kataloger Planering och budgetering • Listor med målgrupper • Kontroll över kampanj budget • Workflow godkännanden

9 Datahantering Enkel hantering av kunddata och listor samt segmentering av datan Microsoft fördelar • Data rensningsverktyg • Enkel förändring av listor och vyer för bättre segementering • Workflow för triggrar som har åtkomst till externa datakällor. Datahanteringskomponenter • Data import/export • Data rensning • Frågeverktyg • Data vyer • List vyer

10 Kampanjhantering Enkelt att utföra kampanjer och att följa upp all kommunikation samt resultatet Microsoft fördelar • Kampanjhantering • Unik koppling mellan kommunikationen i Outlook och Dynamics CRM • Bakom “Nästa”-knappen finns nästa kampanj.. Kampanjhantering • Enkel, snabbkampanjguide • Massuppdateringsfunktion • Erbjudanden • mallar • Outlook integration

11 Svarsuppföljning och prospekthantering Svarsuppföljning via guider och automatiserade processer som följer upp svar Microsoft fördelar • Svarshistorik ett klick bort • Stark uppföljning i systemet av inkomna svar • Kraftfulla regler för svar och prospekthantering Svarsuppföljning • Spåra svar • Håll koll på många kanaler • Workflow • uppföljning • Svarshistorik

12 Marknadsanalyser Komplett paket med säljanalyser, allt från enkla rapporter till OLAP/data. Microsoft fördelar • Anpassade rapporter bara ett klick bort • Enkelt att dela och editera rapporter • Samarbete med Sharepoint Marknadsanalys • Instrumentbräda • Rapportguide • Standardrapporter • Jämförelser • Anpassade rapporter

13 Marknadsscenarios med genomslag Intelligent Data Management Intelligent Data Management Holistisk Management Holistisk Management Kampanj Management Fullt integrerad Markands- föring Målsatt mer- försäljning Verktyg som uppmanar marknads- förare att rensa och gå igenom data i organi- sationen. Enkelt att spåra kommunik- ation med prospects i verk- samheten. 360° kampanj styrning med enkelhet och kommunikation Starkt multi- språk stöd med Office integration och workflow. Insiktsfull analys för att identifiera trender samt dolda möjligheter.

14 Utvecklat av Microsoft Kraftfull Work-flow hantering Familjär Outlook Client Smidigt att arbeta offline Drag och släpp-anpassningar Innehållsrik Business Intelligence

15 FÖRDELAR

16 Fördelar med Microsoft Dynamics CRM Översikt Över prospect, offerter, aktiviteter och kampanjer. 360° översikt Integrerad marknad Ger stärkt varumärke och budskap. Ökat sammanhang Förbättrad mätbarhet Låt marknads ROI bli känd genom att tydligt kunna mäta svarsfrekvens, uppföljning och rapporter. Högre Marknads-effektivitet Förkorta kampanjcykeln campaign cycles genom att automatisera planeringen.

17 Framgångsfaktorer för marknadspersonal • Definiera tydligt den optimala marknadsmixen och priset • Driv på nya prospekt och affärsmöjligheter • Få ut ROI på kampanjer • Snabbt lansera nya produkter och erbjudanden • Effektivt planera och hantera kampanjbudgeten • Upprätthålla konsistent budskap och varumärkesbyggande • Få en realtids överblick över kampanjen • Hantera relationer med säljare och partner • Följa upp kundinteraktioner Marknads direktör Marknads chef Marknads avdelningen

18 Framgångsfaktorer för IT • Snabba tidsvinster på en gång • Låg kostnad för ägandeskap • Konsistent IT arkitektur och standard • Anpassningsbart till företaget vid utv. och förändring • Enkelt att integrera med existerande applikationer/data • Öka kraften med Dynamics CRM • Anpassningsbart till de alltid föränderliga affärsbehoven • Spåra nyckeltal och workflows över avdelningsgränser • Förbättra relevansen via drag och släpp anpassning CIO IT Projekt Team Affärs analytiker

19 BELÄGG

20 Medelstora företag Småföretag Koncerner Global kundbas inom marknadsföring

21 Kunder som kör CRM Förstklassig Träningsklubb 200 användare • Använder Dynamics för att identifiera trender, skapa skräddarsydda erbjudande (gym medlemskap) och initiera proaktiv kommunikation. • Använder work-flow istället för tidigare pappersbaserade processer. Global fastighetsförvaltning 900 användare • Slog samma separata databaser till en Dynamics DB för globala kundprofiler. • Använder Dynamics för att göra behovsanalyser och skapa skräddarsydda kampanjer (Både lokalt och globalt) • Segmenterar data för merförsäljning inom diverse kundbaser. Specialitet inom Glass- franchise • Använder Dynamics för att köra online marknadskampanjer, erbjudanden och riktade e- mailutskick (Födelsedagsklubb) • Webbformulär registrerar data direkt i databasen. Cold Stone Creamery Equinox Jones Lang & LaSalle

22 Kund perspektiv “Microsoft Dynamics CRM provides us the ability to better serve our customers by delivering relevant communications and the innovative products they desire.” Cold Stone Creamery “Microsoft CRM is delivering Pumpkin Patch with more targeted and effective direct marketing campaigns, resulting in high levels of customer service and satisfaction.” Pumpkin Patch “Microsoft helps us understand not only our own capabilities, but also new opportunities we can present to clients, so that we can channel them more effectively” Jones Lang LaSalle

23 Kund ROI • 95% minskning av tiden för att få fram kunddata • 98% minskning av tiden som det tar att göra massutskick • 184% ROI uppnådd inom 8 månader • 100% nåbarhet till kunder via e-post istället för mail • 650% ökning av medlemsantalet i födelsedags- programmet från 200,000 till 1.5 miljoner • Kraftig minskning av marknadsföringskostnad per person. • “Istället för att göra hundratals telefonsamtal så använder vi oss av Microsoft CRMS massutskicksfunktion. Snacka om att spara tid och pengar!”

24 Partnervägen till framgång Software ochServices Partners för marknadsföring

25 DISKUSSION


Ladda ner ppt "Marknadsöversikt Namn Titel Datum. Bättre marknadsföring ger framgång “The report found that 58 percent of ‘Best in Class’ organizations use marketing."

Liknande presentationer


Google-annonser