Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Sammanfattning. Vem, vad eller vart starar behov.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Sammanfattning. Vem, vad eller vart starar behov."— Presentationens avskrift:

1 sammanfattning

2 Vem, vad eller vart starar behov

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32 affärside  Vad säljer vi  vilket behov släcker vi  Vilka är våra kunder  Vilka resurser behöver vi

33 4 p + 1 p  Produkt  Pris  Plats  Påverka  Personal

34 Produktens delar  Kärnprodukt  Kringprodukt  Metaprodukt

35 Profil  5 p, tydligt, konsekvent  Sortiment, djupt, grunt, smalt eller brett  Före och efter köp

36 Exponering Skall fånga kundens uppmärksamhet  Butik,  Mässa  Internet  Tidningar  Broschyrer  Kataloger  Reklamblad  Utomhusskyltar  tv-reklam

37 exponering  Skapar försäljning  stärker profilen  Tydligt budskap  Blickfång  Produkter i fokus  Grupperingar  Färg  pris

38 Sinnesmarknadsföring fem sinnen  Syn  Hörsel  Smak  Hörsel  Känsel  Intryck  avtryck

39 planera kampanjer  Vilket medieval  Massmarknadsföring  Socialmarknadsföring  Exponering  Stimulera sinnen  Kampanjplanering  helhetsintryck

40 Räkna på kampanjer  Locka kunder  Kampanj intäkt  Bidrag  Påverkan total försäljning

41 Extern kommunikation  Målgrupp  Budskap  Medieval  Utformning  Tidsplan  Arbeta in profil

42 Fånga syn intrycken  Attention  Interest  Desire  Action  Satisfaction  AIDAS

43 Fånga intrycken  Grafik  Exponering  Belysning  Färgsättning  Prisinformation  Textning  Plan  helhet

44 Säljstödsmaterial  Skyldockor, bilder och modeller  Nivåskillnader  Avgränsning & gruppering  Konsekvent vardudisponering

45 Skapa budskap i datorn eller för hand  Enkel layout  Slagkraftig  Kort  Lättläst  Bilder skall stödja budskapet

46 snabbtextning  Linjära teckensnitt- alla linjer lika  Antikvor –seriffer  Bokstävernas höjd  Bokstävernas lutning  Bokstävernas avstånd

47  Korta avstånd mellan bokstäver  Kalligrafi- skönskrift  Text utforminingen skall spegla budskapet

48 spelregler  Prisinformationslagen  Jämförpriser  Reklam ombudssmannen, ICC.s regler  Marknadsföringslagen, hindrar otillbörlig påverkan


Ladda ner ppt "Sammanfattning. Vem, vad eller vart starar behov."

Liknande presentationer


Google-annonser