Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkommen till The Empire AB. © 2007 THE EMPIRE AB 2 The Empire AB Det nya Empire startade 2004  Nytt management 2004  Konsumentvaror i fokus  Första.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkommen till The Empire AB. © 2007 THE EMPIRE AB 2 The Empire AB Det nya Empire startade 2004  Nytt management 2004  Konsumentvaror i fokus  Första."— Presentationens avskrift:

1 Välkommen till The Empire AB

2 © 2007 THE EMPIRE AB 2 The Empire AB Det nya Empire startade 2004  Nytt management 2004  Konsumentvaror i fokus  Första produkten var SodaStream

3 © 2007 THE EMPIRE AB 3 Försäljningsutveckling

4 © 2007 THE EMPIRE AB 4 Vad är The Empire ? Empire är ett försäljnings- och distributionsföretag inom hem och hushållsprodukter.

5 © 2007 THE EMPIRE AB 5 Affärsområden Hushålls- produkter Dryckes- maskiner Hårvård

6 © 2007 THE EMPIRE AB 6 Varumärken EGNA MÄRKEN Hårvård Hushållsprodukter Dryckesmaskiner

7 © 2007 THE EMPIRE AB 7 Nordisk organisation • Sverige • Finland • Norge • Danmark • Island • Option på Baltikum

8 © 2007 THE EMPIRE AB 8 Affärsmodell Sverige Norge Finland Danmark ? Detaljh. B2B Kedja. ÅF Detaljh. Kedja. Detaljh. Kedja. Detaljh. Kedja. Butiker Företag Slutkonsument Marknadsföring

9 © 2007 THE EMPIRE AB 9 Detaljhandeln Företagsmarknaden Försäljnings kanaler

10 © 2007 THE EMPIRE AB 10 Empire´s Expansion Nya produkter  Agenturer  Egna varumärken  Konsumtionsprodukter Geografisk  Norden med egna varumärken och agenturer.  Utanför Norden med egna varumärken Fler distributionskanaler  Per geografiskt område  Per kategori. (Profil, special, daglivaru.mm)

11 © 2007 THE EMPIRE AB 11 Det som driver tillväxten idag Finland &export Tillväxt jämfört med 2006Q1 Q2 Q3Q1-Q3 Omsättningstillväxt243 % 60 % 89% 93 % Resultatillväxt efter finansnetto171 % 91 % 258% 169 %

12 © 2007 THE EMPIRE AB 12 Som aktieägare i Empire kan man förvänta sig:  Fokus på organisk tillväxt  Fortsatt tillväxt genom förvärv  Ökad andel egna varumärken  Flera konsumtionsprodukter Omstättning & Resultatutveckling P Omsättning14,7 25,6 170> 300 Resultatillväxt efter finansnetto1,43,613*V.B * Exklusive engångs kostnader på totalt 5,2 MKR (avser tvist i England -4,2 samt lösen av gammal pensions skuld -1)

13 © 2007 THE EMPIRE AB 13 Ledning och styrelse LEDNING Johan Kalling, VD Michael Christensen, vVD Ulrika Kruse, Försäljningschef Dick Holmgren, CFO Johanna Alm, Administration Per Björkman, Affärsutveckling Jonas Holmström, Inköp Thomas Irstam, Key acount STYRELSE Ian Wachtmeister Ulf Christensen Johan Kalling, VD Hans Risberg Tina Nordström Åsa Mitzell Hans Langenskiöld Marianne Östlund

14 Q3

15 © 2007 THE EMPIRE AB 15 Koncernens omsättning & resultatutveckling

16 © 2007 THE EMPIRE AB 16 Q i korthet Hårvård Omsättning 42,1 MSEK •Rosa bandet produkterna väl mottagna hos kunder och konsumenter •Lansering av C4’s hela produktsortiment hos samtliga Åhléns och Kicks. •BaByliss for Men tillsammans med Magnus Samuelsson lanserat två nya hårklippningsmaskiner.

17 © 2007 THE EMPIRE AB 17 Q i korthet Dryckesmaskiner Omsättning 116,6 MSEK Dryckesmaskiner •Sodastream försäljningen går mycket bra. Från en bra tillväxt har miljödebatten ytterligare hjälp till att lyfta försäljningen till nya höjder. •Saeco har på bred front lyckats med de nya helautomatiska maskinerna designade tillsammans med BMW´s design team. •C3 kaffemaskiner uppskattas i Ryssland.

18 © 2007 THE EMPIRE AB 18 Q i korthet Hushållsmaskiner Omsättning 15,7 MSEK •Den innovativa C3 Smart Sealer har redan passerat enheter inför stundande Tv-reklam •Cusinart har börjat hösten bra med en betydande ökning av försäljningsställen. •Kenwood släpper sin nya design serie K-Mix lagom till Jul försäljningen. •Produktutvecklingen av egna produkter under egna varumärke är i full gång.

19 AKTIER

20 © 2007 THE EMPIRE AB 20 Aktiedata ABTotalt Antal: * Vid full konvertering: (konverteringskurs 12,5 kr ) * C aktier idag, som görs om till B-aktier.

21 © 2007 THE EMPIRE AB 21 Aktieägare Aktieägare Antal aktier Andel i % av kapital Andel röster Andel i % av röster serie Aserie B serie C Ian Wachtmeister * , ,97 Ulf Christensen , ,92 Hans Langenskiöld * , ,10 Michael Christensen , ,09,59 Johan Kalling * , ,47 Per Björkman * , ,37 Robert Alpert , ,67 Thomas Irstam , ,61 Akelius Insurance Public Ltd , ,02 Britt Jönsson , ,84 Övriga , ,44 Summa , ,00 * Privat och/eller genom bolag

22 SIFFROR

23 © 2007 THE EMPIRE AB 23 Resultaträkning Q1- Q3 2007

24 © 2007 THE EMPIRE AB 24 Balansräkning

25 © 2007 THE EMPIRE AB 25 Nyckeltal


Ladda ner ppt "Välkommen till The Empire AB. © 2007 THE EMPIRE AB 2 The Empire AB Det nya Empire startade 2004  Nytt management 2004  Konsumentvaror i fokus  Första."

Liknande presentationer


Google-annonser