Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Navigare necesse est Segling är en fantastisk sport, men det är också ett lysande verktyg för effektiv marknadsföring. Volvo Ocean Race är kanske det.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Navigare necesse est Segling är en fantastisk sport, men det är också ett lysande verktyg för effektiv marknadsföring. Volvo Ocean Race är kanske det."— Presentationens avskrift:

1

2 Navigare necesse est Segling är en fantastisk sport, men det är också ett lysande verktyg för effektiv marknadsföring. Volvo Ocean Race är kanske det mest kända exemplet, med hårda race i etapper runt jorden och stora events i hamnarna i kombination med stor mediabevakning. Det är helt klart att företag som Puma och Oracle, som är med och finansierar, får mångdubbelt igen mot vad de satsar. Det är ju därför de återkommer som sponsorer. Samma fantastiska möjligheter finns även i en mindre skala, men med lika hög "utväxling" på satsade pengar. Vi har både erfarenhet och kunskap om hur det går till. Vi vill gärna presentera vårt effektiva och annorlunda sätt att marknadsföra ditt företag och skapa mervärden såväl externt som internt. Välkommen ut på vattnet! Martin Nilsson Fredrik Thafvelin Seglare/sjökaptenSeglare/företagsledare/läkare

3 Vår målsättning är klar och tydlig Vi skall stå på prispallen vid VM i havskappsegling i Finland 2012 Ditt företag är varmt välkommet att bli en del av framgången!

4 Ett starkt team •Stommen i besättningen utgörs av Martin (rorsman), Johan (taktiker/navigatör), Anders (trimmer) och Johan (fördäck). Vi fyra har framgångsrikt seglat Express i många år. Svenska och Nordiska mästare, 3 gånger klassegrare i Færder Race och klasseger i Tjörn Runt är några av framgångarna. •Vid uppväxlingen till en Salona 37 tillkom Henrik (segelmakare, trimmer), Lars (storsegel), Mats (mast)och Marcus (fördäck) •I teamet har vi kompetenser som sjökaptener, segelmakare, beräkningsingenjör, logistiker, ledarskapsutvecklare, webbtekniker, samt många års chefserfarenhet •Fredrik har en speciell roll som senior ledare, teambyggare och organisatör. •Teamet har också tillgång till expertis inom riggning, hydrodynamik och väderdata.

5 Båten •Båten är en Salona 37 Racing, Performance cruiser byggt av AD-boats i Split, Kroatien. •Fakta –Skrov av vakuuminjicerat epoxi, lätt och styvt för bästa prestanda. –viktoptimerad utrustning ombord. –Racingoptimerad köl och roder. –Lätt inredning med hög komfort för besättning och sponsorer. •Teamet har tidigare seglat en racingspecificerad Salona 37 från samma varv. Vi har en mycket god relation med varvet och får fullt stöd. •Vår Salona 37 har visat sig vara en mycket snabb och pålitlig båt.

6 Våra resultat (så här långt) Salona 37 •EM 2008 – total 7:a (bästa båt i lilla klassen) •EM 2009 – total 3:a (bästa båt i lilla klassen) •EM 2011 – total 1:a •Faerder Race 2008 – 4:a i klass R36 (50 båtar) •Faerder Race 2009 – 1:a i klass ORC club (racing) •Tjörn Runt 2007 – 4:a i klassen •Tjörn Runt 2008 – 6:a i klassen •Tjörn Runt 2009 – 6:a i klassen •Skagerrack Cup 2009 – 1:a (Tjörn Runt + Göteborg Offshore Race + Færder Race + Helly Hansen Skagen Race) Express •Svenska Mästare 2003, brons 2004, 2 st 4:e platser. •Nordiska mästare 2004 •Klassvinnare i Færder Race Expressklassen 3 ggr (den största klassen med mer än deltagande 50 båtar)

7 Hur besättningen arbetar •Social plattform •Delar målsättning •Kombinerar professionalismen från det civila med seglingserfarenheterna •Goda förberedelser •Tydlig ansvarsfördelning •Tar fram en vinnarstrategi och en grundtaktik inför varje kappsegling •Tydliga mål, delmål och alternativa strategier •Fokus och kontinuerlig dialog som gäller •Utvärderar alla viktiga situationer och återkopplar dem till vår planläggning •Arbetar med kontinuerlig förbättring

8 Vi bygger en positiv företagskultur! •En stark företagskultur byggs på gemensamma värderingar •Plattform för att skapa god teamkänsla •Miljövänlig och sund aktivitet •Tydlig ansvarsfördelning och processer •Summan av att alla gör allt lite bättre hela tiden ger ett bättre resultat på båten och i företaget. •Personalsegling visar på omtanke från ledningen •Bidrar till företagsstolthet

9 Du får mycket tillbaka på en investering i Team feelgood 2012 –Mediaexponering –Marknadsföring –Varumärkesbyggande –Företagsimage –Arbetsgivarimage –Mötesplattform för kunder och medarbetare –Ledarutveckling –Företagskultur –Aktivt intranät och hemsida

10 Viktigaste seglingarna 2012 stommen i vår seglings agenda. • Marstrand Big Boat Race 2-3 Juni • Faerder Race i Oslo (Nordens största segling) 8-10 Juni • ÅF Gotland Runt 1-4 Juli • VM i Havskappsegling Helsingfors Aug • Tjörn Runt (Sveriges största segling) 18 Aug Före mellan och efter dessa seglingar på går ett flertal regattor och träningar på Västkusten. VM i Finland är givetvis huvudmålet Vår målsättning är långsiktig Vi skall vara ett ledande Seglings Team i Sverige. Vi skall förbereda båt och besättning för att ha potential för att vinna varje regatta vi deltar i.

11 Sponsorpaket - Flaggspel (hissas vid bryggan och vid ankomst vid bryggan) - 25 st pikétröjor med logotyp Synlighet

12 Sponsorpaket - Delta på 2h segling med Feelgoods kunder - 10 minuters presentation av ditt företag Välj mellan: - Kundsegling Malmö – 20 juni, 21 juni - Kundsegling Göteborg – 1 juni, 4 juni - Kundsegling Stockholm – 5-13 juli Feelgood kundevent

13 Sponsorpaket - Personalevent eller kundevent - Båten tillgänglig med skeppare mellan kl Max antal 7 personer åt gången - Sjökläder samt flytväst finns på båten - Datum att välja på: se karta Egen seglingsdag Göteborg 31 maj 1 juni 4 juni Malmö 20 juni 21 juni Stockholm 5-13 juli

14 Sponsorpaket - En person får följa starten i Gotland runt Gotland runt

15 Bilder


Ladda ner ppt "Navigare necesse est Segling är en fantastisk sport, men det är också ett lysande verktyg för effektiv marknadsföring. Volvo Ocean Race är kanske det."

Liknande presentationer


Google-annonser