Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

UTVÄRDERING AV KUNDENKÄT 2007 BYGGNADSNÄMNDSKONTORET.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "UTVÄRDERING AV KUNDENKÄT 2007 BYGGNADSNÄMNDSKONTORET."— Presentationens avskrift:

1 UTVÄRDERING AV KUNDENKÄT 2007 BYGGNADSNÄMNDSKONTORET

2 Utskick av enkät 2007 •400 enkäter •161 återskickade 40 % svarsfrekvens 2006 •372 enkäter •145 återskickade 40 % svarsfrekvens

3 Utvärdering av 2006 års kundenkät Inom dessa områden behövdes åtgärder: Handläggningstid Tillgänglighet Information

4 Handläggningstid 2007 Handläggningstid:4 mån – 1år11 % 1 – 3 mån46 % < 1 mån42 % Vad man tycker om handläggningstiden:bra – mkt bra54 % godkänd30 % dålig – mkt dålig16 % % 49 % 41% 52 % 25 % 22 %

5 Tillgänglighet och bemötande 2007 Kontakt via telefon:lätt – mkt lätt42 % godkänt22 % svårt – mkt svårt36 % Bemötande:bra – mkt bra81 % godkänt16 % dåligt – mkt dåligt3 % 2006 Bygganm %46 % 27 %34 % 34 %20 % 82 %81 % 13 %14 %5 %

6 Information 2007 Tillräcklig information innan ansökan inlämnades:ja64 % nej6 % Har ej sökt info av BNK30 % Om du sökt info på annat sätt än via BNK, på vilket sätt har du fått info? via kommunens hemsida39 % via konsult35 % via grannar/bekanta18 % % 23 %

7 Slutsatser •Låg svarsfrekvens som möjligtvis ger en skev bild •Vissa tendenser till förbättringar jämfört med förra årets enkät •Fortsatt prioritering på: handläggningstid tillgänglighet information


Ladda ner ppt "UTVÄRDERING AV KUNDENKÄT 2007 BYGGNADSNÄMNDSKONTORET."

Liknande presentationer


Google-annonser