Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

LG 2014-01-21 Helhetsgrepp om versionsbyte av Raindance Våra erfarenheter.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "LG 2014-01-21 Helhetsgrepp om versionsbyte av Raindance Våra erfarenheter."— Presentationens avskrift:

1 LG Helhetsgrepp om versionsbyte av Raindance Våra erfarenheter

2 LG Bakgrund • anställda •2005 hade vi ca 600 användare •2008 införde vi LFP och antalet användare ökade till ca •2010 införde vi Inköp och antalet användare ökade till ca

3 LG Bakgrund •Vi använder modulerna Bokföring, Kundfaktura, Leverantörsfaktura, Tid, Projekt, Uppföljning, Budget, Internfaktura, Saldoreskontra och Inköp. •Raindance berör mångas vardag! •Extern drift (CGI)

4 LG Bakgrund Inköp •800 – 1000 ordrar om dagen •Försörjer sjukvåren med material, livsmedel, ren tvätt etc •Korta ledtider •Raindance ÄR ett verksamhetskritiskt system

5 LG Planeringcykel för uppgradering •Ca 3 månaders framförhållning •Dag för uppgradering fastställs i samråd med Ekonomi, försörjning, logistik, CGI och kritiska leverantörer. •Att uppgradera Raindance är för hos ett projekt

6 LG Aktivitetsplan •Allokering av resurser intern och externt •Grov tidsplan •Genomgång av nyheter •Detaljplanering •Utbildning av testpersoner •Test av nyheter •Återkoppling till CGI

7 LG Aktivitetsplan •Uppdatering av handböcker, lathundar och manualer. •Löpande information till nyckelpersoner •Information till användarna via Intranät och Raindance •Löpande go no go beslut. •Framtagande av interaktiva utbildningar

8 LG Aktivitetsplan •Uppgradering – systemet stängt från till •Uppdatering av nya rå och grundlager tar ca 48 h •Systemet helt uppgraderat •Vad kan vi lära oss till nästa gång?

9 LG Slutsats •En lyckad uppgradering kräver en noggrann planering, ett väl förankrat beslut och en bra dialog med verksamheten!


Ladda ner ppt "LG 2014-01-21 Helhetsgrepp om versionsbyte av Raindance Våra erfarenheter."

Liknande presentationer


Google-annonser