Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

KUNSKAP KOMMUNIKATIONER HAPARANDA- TORNIO MÖTESPLATSEN HANDELSCENTRUM TRIVSEL/ LIVSKVALITET CENTRUM FÖR INDUSTRI OCH FÖRETAGSAMHET Vision 2010 Haparanda-Torneå.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "KUNSKAP KOMMUNIKATIONER HAPARANDA- TORNIO MÖTESPLATSEN HANDELSCENTRUM TRIVSEL/ LIVSKVALITET CENTRUM FÖR INDUSTRI OCH FÖRETAGSAMHET Vision 2010 Haparanda-Torneå."— Presentationens avskrift:

1

2 KUNSKAP KOMMUNIKATIONER HAPARANDA- TORNIO MÖTESPLATSEN HANDELSCENTRUM TRIVSEL/ LIVSKVALITET CENTRUM FÖR INDUSTRI OCH FÖRETAGSAMHET Vision 2010 Haparanda-Torneå är ett internationellt centrum i Bottenviksbågen och Barentsområdet; en mötesplats för kultur, kunnande, varuflöden, innovation och människor.

3 Provincia Bothniensis Organisation REGERING 5+5 GUVERNÖR SEKRETARIAT Arbetsgruppen för näringsliv och turism Arbetsgruppen för utbildning Arbetsgruppen för samhälls- byggande Arbetsgruppen för sport och fritid Arbetsgruppen På Gränsen Arbetsgruppen för social service och hälsovård Arbetsgruppen för kultur och ungdoms- arbetet

4 x

5 x

6 x

7

8 Henkilöt / Personer: Henkilöautot / Personbilar: Kuorma-autot / Lastbilar: Linja-autot / Bussar: Henkilöliikennemäärät PGR-alueella Persontrafik i PGR-området Raskas liikenne PGR-alueella Tung trafik i PGR-området

9

10 x x Företagsklimatet i Haparanda Källa: Svenskt Näringsliv 85

11

12 Handelsdata för Haparanda 2007 Omsättning trend 02/06 Daglig- Sällanköps- Totalt varor varor +7% +171% +60% Försäljningsindex 2006 Daglig- Sällanköps- Totalt varor varor Källa: Svensk handel 2007


Ladda ner ppt "KUNSKAP KOMMUNIKATIONER HAPARANDA- TORNIO MÖTESPLATSEN HANDELSCENTRUM TRIVSEL/ LIVSKVALITET CENTRUM FÖR INDUSTRI OCH FÖRETAGSAMHET Vision 2010 Haparanda-Torneå."

Liknande presentationer


Google-annonser