Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Jim O’Hara Vice President, LiveOffice Exempel på kompetenser: Guld – Hosting Silver – Server Platform Värdet i Microsofts kompetensprogram.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Jim O’Hara Vice President, LiveOffice Exempel på kompetenser: Guld – Hosting Silver – Server Platform Värdet i Microsofts kompetensprogram."— Presentationens avskrift:

1 Jim O’Hara Vice President, LiveOffice Exempel på kompetenser: Guld – Hosting Silver – Server Platform Värdet i Microsofts kompetensprogram

2 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Värdet i Microsofts kompetensprogram Vi lever i en tid av ständig teknisk utveckling. I takt med att tekniken utvecklas, ändras även kundernas behov. Molnbaserade datorlösningar, konsumentiseringen av IT-användningen och det moderna, uppkopplade företaget erbjuder enorma möjligheter. Att omvandla verktyg, lärande och relationer till affärsvärde är en vital del av vår strategi. En guld- eller silverkompetens från Microsoft är ett intyg på att ni har en särskild, bevisad kompetens och kan i dagens tuffa konkurrens hjälpa ditt företag att skilja sig från konkurrenterna. Viktiga MPN-förmåner (och kompetensspecifika förmåner) finns dessutom att tillgå i varje fas i företagets affärscykel. I ett nytt faktablad skrivet av IDC 1 uppskattas värdet som direkt kan hänföras till av en partners utnyttjande av dessa förmåner och fördelar till USD. Microsoft har ett långsiktigt engagemang i sina partners framgång. Vi förlitar oss på våra partner för den omfattande distributionen av kommande produktutgåvor i form av lokala och molnbaserade lösningar och vi har utvecklat branschledande verktyg, utbildning, nätverkssystem och support som hjälper ditt företag att skapa kontakter, konkurrera och göra affärer. Den här guiden ger dig översikt över hur en Microsoft-kompetens kan hjälpa ditt företag. Detaljerade kompetensspecifika förmåner och krav finns på Partnerportalen. Partnerportalen 1 IDC, "The Business Value of the Microsoft Partner Network Core Benefits." Juni 2012 INLEDNING

3 ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Modell för optimering av programplattformen Användarupplevelse GRUNDLÄGGANDE RATIONALISERAD AVANCERAD DYNAMISK Business Intelligence SOA och affärsprocesser Datahantering Utveckling Kompetenser hjälper dig att hjälpa dina kunder att utnyttja hela värdet i deras IT-infrastrukturinvesteringar De flesta lösningskompetenser följer vår modell för infrastrukturoptimering, som utvecklades i syfte att hjälpa organisationer att optimera sina verksamheter och affärsaktiviteter. Övriga kompetenser är anpassade efter särskilda produkter eller målgrupper, eller spänner över flera plattformar. I takt med att kunderna avancerar genom mognadhetsnivåerna i en infrastrukturoptimeringsmodell (tre modeller med vardera fyra nivåer), kommer informationstekniken att bättre överensstämma med organisationens agenda. IT-avdelningar som framgångsrikt följer vägen för infrastrukturoptimering kommer med tiden att betraktas som en strategisk företagstillgång i stället för ett kostnadsställe. Mer information om infrastrukturoptimeringsprojektet finns på Modell för optimering av infrastrukturen för affärsproduktivitet Integrering av kommunikationstjänster GRUNDLÄGGANDE RATIONALISERAD AVANCERAD DYNAMISK Samarbete Innehållshantering för företag Företagssökning Business Intelligence Modell för optimering av kärninfrastrukturen Identitets- och åtkomsthantering GRUNDLÄGGANDE RATIONALISERAD AVANCERAD DYNAMISK Dator-, enhets- och serverhantering Säkerhet och nätverkshantering Skydd och återställning av data IT- och säkerhetsprocess ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS

4 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Vad tjänar du på en kompetens? Kompetenser i Microsoft Partner Network ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS Erbjudanden för molnbaserade lösningar Vad tjänar du på en kompetens? En Microsoft-kompetens kan ha tre huvudsakliga fördelar för ditt företag: 1.Få företaget att sticka ut bland konkurrenterna En Microsoft-kompetens hjälper ditt företag att skilja sig från konkurrenterna genom att demonstrera din erfarenhet och dina kunskaper om Microsofts produkter för dina kunder. 2.Dra nytta av förmåner som är specifika för ditt kunskapsområde och som är anpassade till ditt företags livscykel Kompetenser kan hjälpa dig att dra nytta av en rad förmåner i alla faser i företagets livscykel. Och i takt med att ditt partnersamarbete med Microsoft fördjupas belönas du för ditt engagemang med förmåner till högre värde. Dessa förmåner hjälper dig att: • Planera och utvärdera potentiella investeringar i affärsmodelleringsverktyg. • Underlätta för företaget att sälja, bygga upp och erbjuda support för Microsofts tekniker via programvara för intern användning och utbildningskurser. • Skapa efterfrågan hos kunder genom marknadsföringskampanjer, exponering i kataloger och ett välkänt varumärke. • Öka försäljningen med tilltalande presentationer, demonstrationer, finansiering och bonusar. • Förbättra företagets kundservice med heltäckande teknisk support och påskynda försäljningscykeln med konsulttjänster. • Behålla kunder och öka kundnöjdheten med feedback från onlineundersökningar. Behålla Ge support Sälja Skapa efterfrågan Planera Under- lätta

5 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Vad tjänar du på en kompetens? Kompetenser i Microsoft Partner Network ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS Erbjudanden för molnbaserade lösningar Vad tjänar du på en kompetens? (fortsättning) 3.Anslut dig till Microsoft. Microsoft är ett företag som du kan lita på, både som en långsiktig partner och som någon som arbetar nära dig med målet att skapa ömsesidig framgång på marknaden. Partner med ett större engagemang i partnernätverket i form av certifieringar, utbildningar, säljstöd, bonusar och tjänster uppvisade 28 procent högre intäkter per anställd och 68 procent större affärer (IDC, mars 2011.) En separat IDC 3 -studie visar värdet av att vara en partner i Microsofts community – en partners förtjänst är nästan 9 USD av varje 10 USD såld Microsoft-programvara. 3 Microsoft Corporate Citizenship, "Economic Impact." 27 oktober E753F0CF910/MS_3739_Citizenship_Brochure_web.pdfhttp://download.microsoft.com/download/D/C/8/DC8FADED-406C EA9- 6E753F0CF910/MS_3739_Citizenship_Brochure_web.pdf "Kompetenser är enormt viktiga för oss eftersom våra kunder ser stort värde i det och eftersom det är viktigt för oss att vara certifierade av Microsoft.” Lionel Laské, Director, D2S

6 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Vad tjänar du på en kompetens? Kompetenser i Microsoft Partner Network ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS Erbjudanden för molnbaserade lösningar Kompetenser i Microsoft Partner Network *Small Business Specialist Community (SBSC) fortsätter att utgöra en Microsoft-medlemsmöjlighet för partner som huvudsakligen fokuserar på småföretagskunderSmall Business Specialist Community (SBSC) För att hänga med i den snabba tekniska utvecklingen och tillgodose föränderliga kundbehov förbättrar och utvecklar vi kontinuerligt Microsoft Partner Network efter våra partners och kunders behov. Syftet med förbättringarna är att hjälpa våra samarbetspartner att utveckla sina verksamheter och sin expertis, så att de kan utmärka sig på marknaden och erbjuda kunder oöverträffad service och kompetens. •Från att helt fokusera på SharePoint Internet-lösningar kommer Digital Marketing-kompetensen nu att innefatta alla digitala Microsoft-lösningar för marknadsföring och annonsering. På så sätt kan din organisation dra fördel av hela vår digitala portfölj, och leverera erbjudanden i enlighet med kundernas marknadsföringsbehov. Kompetensen nylanseras i mitten av november •Kompetenserna Portals and Collaboration, Content Management, och Search slås ihop till den nya kompetensen Collaboration and Content. •Kompetenserna Web Development, Software Development, och ISV slås ihop till den nya kompetensen Application Development. Ändringarna träder i kraft i mitten av november • Desktop-kompetensen har bytt namn till Devices and Deployment och har fått en ny utformning. Syftet med detta är att hjälpa dig att ta vara på de nya affärsmöjligheterna och leverera tjänster och lösningar för nya enheter och i nya format. Ändringarna träder i kraft i mitten av november •Identity and Security-kompetensen byter namn till Identity and Access.

7 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Vad tjänar du på en kompetens? Kompetenser i Microsoft Partner Network ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS Erbjudanden för molnbaserade lösningar Kompetenser i Microsoft Partner Network (den 1 november 2012) *Small Business Specialist Community (SBSC) fortsätter att utgöra en Microsoft-medlemsmöjlighet för partner som huvudsakligen fokuserar på småföretagskunderSmall Business Specialist Community (SBSC) Digital MarketingDistributor OEM Volume Licensing Software Asset Management Mobility Hosting Learning Customer Relationship Management Enterprise Resource Planning Midmarket Solution Provider Collaboration and Content Messaging Communications Devices and Deployment Identity and Access Management and Virtualization Server Platform Application Development Application Integration Business Intelligence Data Platform Application Lifecycle Management Project and Portfolio Management Small Business

8 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Vad tjänar du på en kompetens? Kompetenser i Microsoft Partner Network ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS Erbjudanden för molnbaserade lösningar Erbjudanden för molnbaserade lösningar Microsoft® Cloud Essentials Pack är en resurs som hjälper dig att snabbare bygga och sälja molnbaserade lösningar. Med molnbaserade lösningar kan dina kunder få tillgång till de senaste teknikerna och programmen från Microsoft som de redan kan och litar på, utan ytterligare kapitalkostnader eller personal. Ingen avgift tas ut. Exempel på förmåner är: Interna användarrättigheter •Microsoft Office 365: 25 licenser •Windows Azure-plattformen: Besök Windows Azure-portalen om du vill ha mer informationWindows Azure-portalen •Microsoft Dynamics CRM Online: 25 licenser •Windows Intune: Prenumeration för 25 datorer Företagsförmåner •Konsultbonus för kvalificerade partner. Lär dig mer om bonusarna för alla olika kanaler.Lär dig mer om bonusarna för alla olika kanaler. •Onlinebaserade modelleringsverktyg för försäljning och ekonomi •Säljstöd och teknisk support •Delegerad administration och partnerinstrumentpanel för hantering av kundutvärderingar och kundkonton Marknadsrelaterade fördelar •Du visas som en Cloud Essentials-partner på onlinemarknadsplatsen Microsoft Pinpoint •Du visas på Microsoft Office 365 MarketplaceMicrosoft Office 365 Marketplace •Marknadsföringsresurser Gå till om du vill veta mer och komma igång redan i dag!www.microsoftcloudpartner.com

9 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Vad tjänar du på en kompetens? Kompetenser i Microsoft Partner Network ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS Erbjudanden för molnbaserade lösningar Exempel på förmåner är: Interna användarrättigheter •Microsoft Office 365: 250 licenser •CRM Online: 250 licenser •Windows Azure-plattformen: Alla förmåner i Cloud Essentials. Besök Windows Azure-portalen om du vill ha mer information.Besök Windows Azure-portalen •Windows Intune: Prenumeration för 100 datorer Företagsförmåner •Acceleratorer för försäljningen över 3 kunder och 150 platser. Lär dig mer om bonusarna för alla olika kanaler.Lär dig mer om bonusarna för alla olika kanaler. •5 konsulttimmar (utöver kompetensförmåner) •Delegerad administration och partnerinstrumentpanel för hantering av kundutvärderingar och kundkonton •Onlinebaserade modelleringsverktyg för försäljning och ekonomi •Översikt över molnbaserade tjänster Marknadsrelaterade fördelar •Prioriterad visning som Cloud Accelerate-partner på onlinemarknadsplatsen Microsoft Pinpoint •Du visas på Microsoft Office 365 MarketplaceMicrosoft Office 365 Marketplace •Cloud Accelerate-logotyp •Marknadsföringsresurser Utbildningsförmåner •Specialiserad molnutbildning Erbjudanden för molnbaserade lösningar (forts.) Microsoft Cloud Accelerate är ett exklusivt program som utvecklats med målet att identifiera och belöna engagerade partner som visat framgång med att leverera molnbaserade lösningar från Microsoft till sina kunder. Partner som kvalificerar för programmet erhåller Microsoft Cloud Essentials Pack samt följande förmåner: Gå till om du vill veta mer och komma igång redan i dag!www.microsoftcloudpartner.com

10 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Kompetensförmåner När du får din första silver- eller guldkompetens är du berättigad till en rad "grundläggande" förmåner förutom ett antal kompetensspecifika förmåner (kan förnyas varje år). I takt med att du får fler kompetenser erhåller du ytterligare kompetensspecifika förmåner.grundläggandekompetensspecifika I ett nytt faktablad skrivet av IDC 1 uppskattar man att det finns USD i värde som direkt kan hänföras till en partners utnyttjande av dessa förmåner och fördelar. Partner med kompetenser belönas för expertis och engagemang med förmåner som vida överstiger kostnaden för en kvalificering, däribland skräddarsydda, kompetensspecifika förmåner baserat på vilka lösningar som erbjuds och grundläggande förmåner som programvara för internt bruk, utvecklingsresurser, kompetenslogotyper, utbildning, exponering för kunder i onlinekataloger och support samt ytterligare förmåner som de lokala Microsoft-teamen kan erbjuda. Kvalificering för Microsofts Deal Registration-program, bonusar via flera kanaler och en personlig Microsoft-kontakt kräver guldkompetens. Första silver- kompetensen Första guld- kompetensen Grundlägg- ande förmåner för silver- kompetens Specifika förmåner för silver- kompetens Grundläggande förmåner för guldkompetens Specifika förmåner för guldkompetens KOMPETENS- FÖRMÅNER

11 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Kompetensförmåner (forts.) Du kan erhålla ytterligare silver- eller guldkompetensförmåner, t.ex. licenser för internt bruk och support- och konsulttimmar (som tidigare gick under benämningen "ytterligare verktygspaket"), genom att kvalificera en plats som är kopplad till ditt huvudkontor. En plats kvalificerar om den erhåller en silver- eller guldkompetens (specifik för den platsen). Du erhåller både grundläggande och kompetensspecifika förmåner. Endast en ytterligare silver- eller guldkompetens och tillhörande förmåner medges per kvalificerad plats. Dessa ytterligare licenser för internt bruk regleras av begränsningarna som beskrivs i avsnittet om programvarulicensiering för partner med silver- och guldkompetenser. Demonstrations- och utbildningslicenser regleras inte av dessa begränsningar.programvarulicensiering för partner med silver- och guldkompetenser KOMPETENS- FÖRMÅNER 1 IDC, "The Business Value of the Microsoft Partner Network Core Benefits." Juni 2012 Första silver- kompetensen Första guld- kompetensen Grundlägg- ande förmåner för silver- kompetens Specifika förmåner för silver- kompetens Grundläggande förmåner för guldkompetens Specifika förmåner för guldkompetens

12 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Grundläggande kompetensförmåner KOMPETENS- FÖRMÅNER Grundläggande kompetensförmåner De grundläggande kompetensförmånerna beskrivs på följande sidor. De är ordnade efter faserna i en partners affärscykel och visar din åtkomst baserat på din typ av medlemsrelation. Sälja Planera Underlätta

13 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Grundläggande kompetensförmåner KOMPETENS- FÖRMÅNER Grundläggande kompetensförmåner (forts.) PartnernyhetsbrevPartnernyhetsbrev: Håll dig uppdaterad med de senaste nyheterna, affärstillfällena, utbildningarna och mycket mer. TalangrekryteringTalangrekrytering: Hitta de mest kvalificerade tekniska studenterna för avstampsjobb eller praktikplatser med programmet Students to Business. Utbildning:Utbildning: Bygg teknik- och affärskompetens med rollbaserad utbildning på Partner Learning Center Resurser för utvecklareResurser för utvecklare: Få tillgång till verktyg, programvara, communities och resurser för utvecklare och testare med en MSDN-prenumeration. Programvara för internt brukProgramvara för internt bruk: Få förhandsinformation om funktioner med licenser för Microsofts senaste programvara. Silver (upp till 25 licenser för varje produkt) Guld (upp till 100 licenser för varje produkt) Silver Fem Visual Studio Premium with MSDN- prenumerationer Guld Tio Visual Studio Premium with MSDN- prenumerationer Resurser för IT-proffsResurser för IT-proffs: Få tillgång till verktyg, programvara, communities och resurser för IT-proffs med en TechNet for Microsoft Competency Partner- prenumeration. Silver Tre TechNet for Microsoft Competency Partners Guld Tre TechNet for Microsoft Competency Partners Planera Underlätta 3 Förmåner erbjuds per partnerorganisation för ett års medlemskap och kan förnyas varje år.

14 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Grundläggande kompetensförmåner KOMPETENS- FÖRMÅNER Grundläggande kompetensförmåner (forts.) Skapa efterfrågan Partnerkatalog online: Partnerkatalog online: Tillgängliggör din lösningsprofil för tiotusentals kunder med Microsoft Pinpoint Anpassad partnerlogotyp:Anpassad partnerlogotyp: Bevisa din unika expertis för kunder med en anpassad logotyp som identifierar din kompetens. MarknadsföringsresurserMarknadsföringsresurser: Spara tid och pengar med anpassningsbart kampanjmaterial och aktivitetsguider på Partner Marketing Center. Silver Prioriterad exponering Guld Premiumexpone ring 4 Tillgängligt i Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, Frankrike, Tyskland, Italien, Japan, Nederländerna, Nya Zeeland, Sydkorea, Spanien, Schweiz, Storbritannien och USA. 5 Erbjudandena varierar beroende på kompetens. Försäljningsresurser:Försäljningsresurser: Få tillgång till resurser som hjälper dig att effektivt sälja produkter och lösningar. Anpassade demonstrationerAnpassade demonstrationer: Skapa tilltalande försäljningspresentationer med utförliga, anpassningsbara demonstrationer. BonusBonus: Kvalificera för bonusar för engagemang inom strategiska teknikområden. 5 Finansiering för dina affärer: Finansiering för dina affärer: Avsluta fler affärer genom att erbjuda kunderna skräddarsydda finansieringsmöjligheter. 4 Sälja Silver Valbar Guld Valbar

15 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Grundläggande kompetensförmåner KOMPETENS- FÖRMÅNER Behålla Ge support Grundläggande kompetensförmåner (forts.) Support:Support: Åtgärda snabbt tekniska problem med hjälp från Microsofts tekniker Business Critical-telefonsupportBusiness Critical-telefonsupport: Lös kritiska kundproblem (serveravbrott) direkt med hjälp från Microsofts tekniska support. CSAT Index (kundnöjdhetsindex):CSAT Index (kundnöjdhetsindex): Få insikt i kundnöjdheten och kundlojaliteten med den här snabba och effektiva undersökningslösningen. 7 Konsulttimmar för partner:Konsulttimmar för partner: Få hjälp med att förmedla funktionerna, värdet och de främsta fördelarna med Microsofts produkter och lösningar och påskynda försäljningscykeln. Silver 5 ärenden Guld 5 ärenden Teknikinriktade communities:Teknikinriktade communities: Lös tekniska problem med hjälp från Microsofts experter. 6 Silver 20 timmar Guld 50 timmar 6 Svarstiden är fyra kontorstimmar för ärenden rörande avbrott och reparation och åtta timmar för säljrelaterade frågor. 7 Krav för guldkompetens.

16 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Kompetenskrav Här följer en sammanfattning över de allmänna kraven. Eftersom kraven kan variera beroende på kompetens bör du kontrollera de specifika kompetenserna på partnerportalen.partnerportalen KOMPETENSKRA V

17 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Allmänna krav KOMPETENS- KRAV Provkrav, inlärningsvägar, specialerbjudande Allmänna krav KravSilverkompetensGuldkompetens Kvalificering Två Microsoft Certified Professionals 8 ELLER Kvalificerande kompetensansökningstest Fyra unika, kvalificerade Microsoft Certified Professionals, som inte innehar annan guldkompetens 9 ELLER Kvalificerande kompetensansökningstester 10 Intäkter Ej tillämpligtIntäktskrav 11 Partner måste samtycka till ett lägsta Microsoft-relaterat intäktskrav som bestäms baserat på partnerns geografiska placering och vilken kompetens som partnerorganisationen strävar efter att erhålla. Både direkt och indirekt (genom påverkan) intäkt räknas. Microsoft börjar utvärdera relevanta partnerintäkter i oktober 2013 och partner måste uppfylla sina intäktskrav första gången de förnyar sina medlemskap efter oktober Läs mer.Läs mer Företagsutbildning och utvärderingar 12 En person som klarar en Microsoft Licensing- översiktsutvärdering OCH En person som klarar en onlineförsäljnings- och marknadsföringskompetensutvärdering En person som klarar en Microsoft Licensing-översiktsutvärdering OCH Två personer som klarar en onlineförsäljnings- och marknadsföringskompetensutvärdering Kundreferenser Tre unika kundreferenser per kompetens. Fem unika kundreferenser per kompetens. 13 OCH Delta i CSAT Index (kundnöjdhetsindex)CSAT Index (kundnöjdhetsindex) Engagemang Fullständig profil och kostnadsfritt silverkompetensmedlemskap 14 Fullständig profil och kostnadsfritt guldkompetensmedlemskap 14 8 Partner kan erhålla flera silverkompetenser. Anställda eller konsulter som blir godkända på relevanta kompetensprov kvalificerar för flera silverkompetenser. 9 Partner kan erhålla flera guldkompetenser. Anställda eller konsulter som blir godkända på relevanta guldkompetensprov kvalificerar endast för en guldkompetens. 10 Kvalificerande kompetenstester syftar på produkter som klarar Microsofts maskin- och programvarutester och gäller Application Development-kompetensen eller andra kompetenser via programmetoderna. Kvalificerande programtester varierar beroende på produkt. 11 Det finns ett intäktskrav för Microsoft CRM- silverkompetensen och för Microsoft ERP- silverkompetensen, samt för motsvarande guldkompetenser. Det finns också ett KPI- resultatkrav för Learning-kompetensen. 12 Kraven varierar beroende på kompetens. 13 Partner kan använda kundreferenser från en silverkompetens för erhållandet av en guldkompetens. 14 Avgifterna för en silver- eller guldkompetens varierar beroende på geografisk placering. Genomsnittspriset för en silverkompetens är USD. Genomsnittspriset för en guldkompetens ligger mellan och USD. Avgiften för en silver- eller guldkompetens betalas av partnern en gång per år, oavsett hur många kompetenser som erhålls. Om en partner med en silverkompetens erhåller en guldkompetens betalar partnern endast mellanskillnaden mellan avgifterna för de båda medlemskapen, såvida de inte är inom den 90 dagar långa förnyelseperioden.

18 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Allmänna krav KOMPETENS- KRAV Provkrav, inlärningsvägar, specialerbjudande Provkrav, inlärningsvägar, specialerbjudande Med de snabba teknikförändringarna på dagens marknad skapar nya produktversioner nya och spännande lösningsmöjligheter. En personalstyrka som utbildas och certifieras för de senaste produkterna och aktuell teknik – både i tekniskt och försäljnings- och marknadsföringsmässigt hänseende – ger konkurrensfördelar och hjälper dig att erbjuda dina kunder de lämpligaste lösningarna. Det är viktigt att Microsofts partner kan distribuera, rekommendera, sälja och ge support för den senaste Microsoft-tekniken för att uppfylla kundernas efterfrågan. Därför måste partner som väljer att skaffa en silver- eller guldkompetens klara tekniska prov och affärsutvärderingar baserat på den senaste Microsoft-produktversionen på marknaden (såvida inget annat anges). Du kan förvänta dig att prov som baseras på äldre produktversioner dras in när ett nytt prov som ersätter det äldre publiceras som ett krav. Du kommer att meddelas om detta i förväg. När ett prov har dragits in har du på dig fram till förnyelsedatumet för ditt medlemskap att göra och bli godkänd på nya prov för att behålla din silver- eller guldkompetens. För att underlätta för dig att tillägna dig de kunskaper som du behöver för att klara proven har vi skapat inlärningsvägar efter kompetens (och efter produkt eller lösning).inlärningsvägar Dessutom är Microsofts kompetensexamineringspaket tillgängliga exklusivt för partner och hjälper dig att hålla dig uppdaterad inom de senaste teknikerna. Du kan spara upp till 40 % på de här paketen, som dessutom ger dig en gratis andra chans på alla prov! Examineringspaketen med en andra chans finns att köpa till den 31 maj Alla prov för examineringspaket som köpts före den 31 december 2012 måste göras före den 31 maj 2013.kompetensexamineringspaket Alla prov för examineringspaket som köps mellan den 1 januari och den 31 maj måste göras före den 31 december ft/partners

19 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Kvalificerande kompetenser för kvalificerad produkttestning Program som har blivit godkända för obligatoriska kvalificerande tester kan uppfylla ett av kraven för följande silver- eller guldkompetenser: • Application Development • Application Integration • Business Intelligence • Communications • Customer Relationship Management • Data Platform • Enterprise Resource Planning • Messaging • Mobility • OEM (enhetstest) Testkraven finns på partnerportalen. Genomsnittspriset är 199 USD för silverkompetenstester och 399 USD för guldkompetenstester (om testerna inte är samma).partnerportalen Få tillgång till Microsoft Platform Ready-tester.Microsoft Platform Ready KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNING

20 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Skapa organisationens kompetensplan Hur ser kunder dessa ändringar? Efterföljande steg och viktiga länkar KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNING Skapa organisationens kompetensplan 1.Fastställ vilka kompetenser som representerar ditt primära affärsfokus. Välj den kompetens som överensstämmer med dina högst prioriterade kundlösningar som du erbjuder på marknaden. Använd sedan Partner Membership Center för att avgöra inom vilka områden som du kan behöva uppfylla ytterligare krav.kompetens Partner Membership Center 2.Kontrollera examineringskraven och lär dig mer om specialerbjudanden. Om du vill veta vilka prov som du har klarat går du till Microsoft Learning. Om du är en programvaruutvecklare skickar du din lösning för testning (för kompetenser med programmetoder eller Application Development-kompetensen).examineringskraven specialerbjudandentestning 3.Genomgå utvärderingar (om det krävs) och se till att din Sales Associate skaffar Sales Specialist- ackrediteringen (gäller endast vissa kompetenser).utvärderingar Sales Specialist- ackrediteringen 4.Samla in kundreferenser: Logga in på Partner Membership Center, klicka i listrutan Requirements and Assets (Krav och tillgångar) och klicka på Create Customer References (Skapa kundreferenser).Partner Membership Center 5.Delta i CSAT Index (kundnöjdhetsindex) (endast för guldkompetens).CSAT Index (kundnöjdhetsindex) 6.Acceptera intäktskravet när du registrerar dig för kompetensen (endast för guldkompetens). Klicka på guldkompetensen på Partner Membership Center och acceptera intäktskravet.intäktskravet Partner Membership Center 7.Vid förnyelse eller erhållande betalar du relevant medlemsavgift för kompetensen i enlighet med vad som anges på din lokala partnerportal.partnerportal

21 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Skapa organisationens kompetensplan Hur ser kunder dessa ändringar? Efterföljande steg och viktiga länkar KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNING Global lansering Affärsmöjligheter  Fallstudier  Kundberättelser   Sökmotoroptimering  Nyhetsbrev till kunder Hur ser dina kunder dina prestationer?  1 miljon kontakter  Synlighet i produkten  Marknadsplats för program

22 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Skapa organisationens kompetensplan Hur ser kunder dessa ändringar? Efterföljande steg och viktiga länkar KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNING Efterföljande steg och viktiga länkar Visste du att det kan ta upp till 12 veckor innan din personal blir certifierad? Börja arbeta på din kompetensplan nu så att du enkelt kan skaffa eller förnya din kompetens och dra nytta av nya förmåner! Gå till följande resurser för mer hjälp: • Microsoft Partner Portal: Läs mer om kompetensförmåner och kompetenskrav Microsoft Partner Portal • Översikt över Microsoft Partner Network: Håll dig informerad om ändringar i partnernätverket Översikt över Microsoft Partner Network • Grundläggande medlemskapsförmåner: Se till att du maximerar dina medlemskapsförmåner (värderade av IDC till USD baserat på ett företag med 50 anställda med en omsättning på 5–10 miljoner USD och två till fem kompetenser). Läs dokumentet om programvarulicensiering för kompetenser, som innehåller en översikt över hur många programvarulicenser du får med en silver- eller guldkompetens.Grundläggande medlemskapsförmånerprogramvarulicensiering för kompetenser • Ytterligare support: Kontakta ditt regionkontor (Regional Service Center) om du har frågorYtterligare support Tack för ditt fortsatta partnerskap och engagemang med att tillhandahålla Microsofts tekniker till våra gemensamma kunder. IDC. "The Business Value of the Microsoft Partner Network Core Benefits." Mira Perry, Steve White. Juni 2012

23 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Handledning HANDLEDNING

24 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGAHANDLEDNING Spåra kompetensstatus Hur länge är en kompetens giltig? Associera Microsoft Certified Professionals Skapa och spåra kundreferenser Skapa en referens Spåra kompetensstatus På Partner Membership Center kan du följa din väg mot respektive kompetens genom att följa stegen nedan.Partner Membership Center • Från listrutan Requirements and Assets (Krav och tillgångar) i det övre navigeringsfältet klickar du på Competency Summary (Kompetenssammanfattning). Sidan Manage Competencies (Hantera kompetenser) på fliken Competency Summary (Kompetenssammanfattning) visas. • I området Select Location (Välj plats) klickar du på nedpilen och väljer en plats eller den organisation som du vill visa. Klicka sedan på Select (Välj). På skärmen ser du hur du avancerar mot varje tillgänglig kompetens för organisationen eller den valda platsen, och vad du eventuellt saknar för varje kompetens samt länkar till information om hur du kan uppfylla dessa krav. • Klicka på motsvarande länk i listan för att gå till skärmar där du kan: o Lägga till nödvändiga Microsoft Certified Professionals (MCP:er) o Skapa kundreferenser o Lägga till testade produkter Obs! Om en länk är inaktiverad betyder det att du inte har administratörsrättigheter för den platsen.

25 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGAHANDLEDNING Spåra kompetensstatus Hur länge är en kompetens giltig? Associera Microsoft Certified Professionals Skapa och spåra kundreferenser Skapa en referens Hur länge är en kompetens giltig? En kompetens är giltig så länge kraven för kompetensen är uppfyllda. När en tillgång (t.ex. en MCP, en kundreferens, en testad produkt o.s.v.) som används för att erhålla en kompetens upphör att gälla, ändras kompetensens status från "Active – Earned" (Aktiv – Utnyttjad) till "Active – Non Compliant" (Aktiv – Inte giltig). Om den här statusändringen visas betyder det att tillgångar måste uppdateras för att förnya kompetensen före datumet för nästa medlemskapsförnyelse.

26 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGAHANDLEDNING Spåra kompetensstatus Hur länge är en kompetens giltig? Associera Microsoft Certified Professionals Skapa och spåra kundreferenser Skapa en referens Associera Microsoft Certified Professionals Genom att associera Microsoft Certified Professionals med din organisation och dina platser kan du uppfylla krav för kompetenser. En Microsoft Certified Professional (MCP) är en person som har klarat minst en Microsoft Professional- certifiering. Alla certifieringar som en person innehar spåras med ett nummer som kallas för ett MCP-ID. I Microsoft Partner Network måste en person först associeras med en plats och sedan koppla sitt MCP- ID till den platsen.* En person kan vara ansluten till flera platser eller organisationer, men ett MCP-ID kan bara kopplas till en plats inom en organisation. På Partner Membership Center kan administratörer:Partner Membership Center • Bjuda in nya MCP:er och associera deras meriter med en plats inom deras organisation. • Associera MCP:er till en annan plats inom organisationen. • Visa alla MCP:er som har associerats med en plats.* Kontakta ditt regionkontor (Regional Service Center) om du behöver hjälp.regionkontor (Regional Service Center) *Om en associerad anställd lämnar din organisation är det viktigt att du tar bort personen från den associerade platsen.

27 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGAHANDLEDNING Spåra kompetensstatus Hur länge är en kompetens giltig? Associera Microsoft Certified Professionals Skapa och spåra kundreferenser Skapa en referens Skapa och spåra kundreferenser Godkända kundreferenser är ett krav för en silver- eller guldkompetens. Du kan använda kundreferenser från en silverkompetens för motsvarande guldkompetens, men du får bara använda en referens för en kompetens. Referenser kan associeras om till andra platser och kompetenser. Du kan skicka in så många kundreferenser som behövs. Du kan skicka in mer än en referens för samma kund, men den måste vara för olika projekt. Varje referens måste inkludera ett projekt som du har genomfört de senaste 12 månaderna, och som kan verifieras av kunden. Intern implementering får inte användas som referens. Alla kundreferenser måste vara företag som är juridiskt oberoende från den partnerorganisation som skickar in referensen. På så sätt kan vi garantera en oberoende tredjepartsverifiering av alla referenser. Du skapar en referens genom att logga in till Partner Membership Center, klicka i listrutan Requirements and Assets (Krav och tillgångar) och sedan på Create Customer References (Skapa kundreferenser).Partner Membership Center I Japan skickar partner in ett samarbetsavtal (Memorandum of Understanding). Från menyn Requirements and Assets (Krav och tillgångar) klickar du på Create Customer Reference (Skapa kundreferens) om du vill visa ytterligare anvisningar om hur du skapar ett samarbetsavtal.

28 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGAHANDLEDNING Spåra kompetensstatus Hur länge är en kompetens giltig? Associera Microsoft Certified Professionals Skapa och spåra kundreferenser Skapa en referens Skapa en referens På Partner Membership Center skapar du en kundreferens som skickas till kunden för godkännande. När du skapar referensen uppger du följande information:Partner Membership Center • Allmän kontaktinformation och information om organisationen • Projektinformation Du anger också de kompetenser som du tror att projektet är giltigt för. • Besök Partner Membership Center om du vill ha mer information om hur du skapar en kundreferens.Partner Membership Center När du har skapat referensen skickas ett mejl till kunden där denne uppmanas att godkänna referensen. Du kan förhandsgranska mejlet innan det skickas till kunden. Obs! Om kunden har en kostnadsfri eller offentlig e-postdomän, eller e-postdomänen microsoft.com, hanteras godkännandeprocessen manuellt av Microsofts regionala supportcenter. • Kunden får mejlet där han eller hon uppmanas att godkänna referensen. Mejlet till kunden innehåller en länk till en sida för referensgodkännande på Partner Membership Center för den specifika referensen. Genom att klicka på den här länken kan kunden se referensen och välja att godkänna eller avvisa den. • Kundens svar, som anger om referensen har godkänts eller avvisats, skickas till den primära programkontakten i din organisation, eller till den person som skickade in referensen om han eller hon är en administratör. Om kunden avvisar en referens kan du inte åsidosätta detta beslut. Du kan koppla referensen till en av de kompetenser som du tidigare lagt till i kundreferensprofilen.

29 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Bilaga BILAGA

30 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Information om kvalificeringskrav Det är viktigt att Microsofts partner kan distribuera, rekommendera, sälja och ge support för den senaste Microsoft-tekniken på marknaden för att uppfylla kundernas efterfrågan. Sedan början av oktober 2010 måste partner som väljer att skaffa en silver- eller guldkompetens därför klara särskilda prov baserat på den senaste Microsoft-produktversionen på marknaden (såvida inget annat anges). Partner kan förvänta sig att prov som baseras på äldre produktversioner dras in 12 månader efter publiceringen i tillgänglig språkuppsättning av ett nytt prov som ersätter det gamla. När ett prov har dragits in har partner på sig fram till förnyelsedatumet för deras medlemskap att göra och bli godkända på nya prov för att behålla sin silver- eller guldkompetens. Vi är medvetna om att det kan vara svårt för vissa små partner att skaffa mer än en Microsoft-guldkompetens eftersom huvudkraven bland annat omfattar fyra unika Microsoft Certified Professionals och ett intäktskrav. Dessa krav har vuxit fram ur feedback från partner som bett Microsoft att hjälpa dem att framhäva deras tekniska och affärsspecifika kompetens, att "höja ribban" och belöna det största engagemanget, samt ur feedback från kunder som önskar djupare specialisering kring våra främsta partner. Mindre partner uppmuntras att välja organisationens primära företagsfokus för en Microsoft-guldkompetens och sedan, om det behövs, komplettera med silverkompetenser. Partner som fokuserar på småföretagskunder kan även ta del av Small Business Specialist-communityn och uppmuntras att försöka erhålla Microsoft Midmarket Solution Provider- eller Microsoft Small Business-kompetensen om organisationens marknadsstyrka karaktäriseras av lösningsbredd snarare än en fördjupning inom ett enskilt lösningsområde.Small Business Specialist-communityn

31 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Intäktskrav Den stora merparten av våra Microsoft-intäkter kommer från er, våra partner. Historiskt sett har intäkter genererade genom er inte betraktats som en del av Microsoft Partner Network. Vårt mål är att uppmärksamma och särskilja dig inom partnernätverket delvis baserat på den intäkt och marknadspåverkan som du redan genererar i din verksamhet. Ett steg i den här riktningen var det krav som från och med oktober 2010 ställs på partner som strävar mot en Microsoft-guldkompetens om att samtycka till ett minsta Microsoft-relaterat intäktsbelopp baserat på geografisk placering och kompetens. Intäkten kan vara direkt eller indirekt (genom påverkan). I vissa kompetenser identifieras intäkten som lösnings- eller kundvinster. Vi kommer att inleda våra resultatutvärderingar i oktober Våra partner förväntas uppfylla intäktskravet innan de förnyar sina medlemskap efter oktober Undantag är CRM- och ERP- kompetenserna där intäktsmålen kommer att tillkännages för det efterföljande året, med början oktober Learning-kompetensen kräver också att du uppfyller ett KPI-mål. Mer information finns i riktlinjerna för intäktsmål i Microsofts guldkompetens. riktlinjerna för intäktsmål i Microsofts guldkompetens.

32 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Information om företagsutvärderingar För vissa kompetenser måste partner klara en licensöversiktsutvärdering och en försäljnings- och marknadsföringsutvärdering. Dessa utvärderingar uppdateras varje år, och partner måste genomgå och klara dessa utvärderingar när de uppdateras och innan de förnyar sina kompetenser. Licensieringsöversikten ger en grundläggande förståelse för Microsofts licensieringsprogram samt grundläggande information om produktlicensering. Försäljnings- och marknadsföringsutvärderingarna är kompetensspecifika och testar kunskaper inom försäljningen av en bestämd lösning. Vissa kompetenser erbjuder också möjligheten för enskilda försäljnings- och marknadsföringsspecialister att erhålla en Microsoft Partner Network Sales Specialist-ackreditering. Den här ackrediteringen har utvecklats för att hjälpa våra partner att fördjupa sina kunskaper inom försäljningen av Microsofts lösningar samt för att ge dem erkännande som lösningsexperter inom viktiga kompetensområden.Microsoft Partner Network Sales Specialist-ackreditering Enskilda individer som erhåller en Sales Specialist-ackreditering får en Microsoft Partner Network Sales Specialist-logotyp som han eller hon kan använda för att marknadsföra sin expertis och för att garantera kunden en överlägsen service och strategiskt värde. Sales Specialist-ackrediteringar kommer att erbjudas inom följande affärsområden: • Business Intelligence • Communications • Customer Relationship Management • Data Platform • Enterprise Resource Planning • Identity and Access • Management and Virtualization • Messaging • Server Platform • Small Business

33 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Information om krav på kundreferenser Kundreferenser krävs både för silver- och guldkompetenser. Varje referens måste inkludera ett projekt som du har genomfört åt kunden inom den senaste 12-månadersperioden. Intern implementering får inte användas som referens. Alla kundreferenser måste vara företag som är juridiskt oberoende från den partnerorganisation som skickar in referensen. På så sätt kan vi garantera en oberoende tredjepartsverifiering av alla referenser. Samma kundföretag kan användas för mer än en kundreferens förutsatt att de enskilda referenserna avser olika unika projekt, samt att du kan uppge en annan kundkontakt. Ett stort projekt kan användas för mer än en referens förutsatt att projektet uppfyller kraven för kundreferenser för kompetensen i fråga. En kundreferens kan bara associeras med en kompetens. Mer information finns i handledningsavsnitten i det här dokumentet. CSAT Index (Customer Satisfaction) CSAT Index (Customer Satisfaction) kan hjälpa dig att bättre förstå och agera på information om kundnöjdhet och kundlojalitet. Förbli konkurrenskraftig genom att utvärdera dina relativa branschprestationer. CSAT är ett krav för att erhålla en guldkompetens, men inte per enskild kompetens. CSAT Index är en onlineundersökningslösning som administreras av marknadsundersökningsföretaget TNS. Du kan delta i någon av de fyra årliga CSAT Index-undersökningsperioderna. Varje undersökningsperiod har nyckeldatum och nyckelaktiviteter. För att uppfylla CSAT Index-kraven måste du ta emot tio undersökningssvar under 12-månadersperioden som föregår din nyregistrering, oavsett under vilken undersökningsperiod som svaren mottogs. Undersökningssvaren måste dessutom mottas senaste den 23:e i månaden före ditt årsdatum. Om ditt årsdatum exempelvis är den 15 december måste du motta tio undersökningssvar senast den 23 november.

34 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Kravrelaterad information För att erhålla en guld- eller silverkompetens måste du fylla i en komplett profil och uppdatera den varje år. Dessutom utgår en årlig avgift beroende på om du har en guld- eller silverkompetens. Avgifterna för silver- och guldkompetenser varierar efter geografisk placering. Mer information finns på din lokala partnerportal. Du betalar avgiften för silver- eller guldkompetensen en gång per år, oavsett hur många kompetenser som erhålls.partnerportal Om du har en silverkompetens och sedan erhåller en guldkompetens betalar du endast mellanskillnaden mellan avgifterna för de båda medlemskapen, såvida du inte är inom den 90 dagar långa förnyelseperioden.

35 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Huvudprodukter och relaterad kompetens Fokusområde: Ad Center Biz Talk Server Dynamics CRM Dynamics ERP Exchange Server FAST Search Server Microsoft ForefrontMaskinvara Application Development Application Integration  Application Lifecycle Management Business Intelligence Collaboration and Content  Communications CRM  Data Platform Devices and Deployment Digital Marketing  Distributor ERP  Hosting   Identity and Access  Learning Management and Virtualization Messaging  Midmarket Solution Provider  Mobility  OEM Project and Portfolio Management Server Platform Small Business Software Asset Management Volume Licensing Kompetens endast via inbjudan Microsoft Certified Trainer som erbjuder Microsoft Official Courseware (MOC)

36 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Huvudprodukter och relaterad kompetens Fokusområde:ISA Server Microsoft LyncMDOP.NET Framework Microsoft Office Microsoft ProjectSEO Share Point Server Application Development Application Integration  Application Lifecycle Management Business Intelligence  Collaboration and Content  Communications  CRM Data Platform Devices and Deployment  Digital Marketing   Distributor  ERP   Hosting Identity and Access  Learning Management and Virtualization  Messaging Midmarket Solution Provider   Mobility  OEM Project and Portfolio Management  Server Platform Small Business  Software Asset Management  Volume Licensing Kompetens endast via inbjudan Microsoft Certified Trainer som erbjuder Microsoft Official Courseware (MOC)

37 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Huvudprodukter och relaterad kompetens Fokusområde: Microsoft SilverlightSQL ServerSQL Azure Microsoft Surface Microsoft System CenterVirtual Earth Microsoft Visio Visual Studio Application Development   Application Integration  Application Lifecycle Management  Business Intelligence   Collaboration and Content Communications CRM Data Platform  Devices and Deployment  Digital Marketing Distributor ERP  Hosting   Identity and Access Learning Management and Virtualization  Messaging Midmarket Solution Provider  Mobility  OEM Project and Portfolio Management Server Platform Small Business Software Asset Management  Volume Licensing Kompetens endast via inbjudan Microsoft Certified Trainer som erbjuder Microsoft Official Courseware (MOC)

38 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Information om kvalificeringskrav Gemensam information om krav relaterade till Microsoft och partnerplan Information om företagsutvärderingar Information om krav på kundreferenser Kravrelaterad information Huvudprodukter och relaterad kompetens Förändringar i kompetensstrukturen Huvudprodukter och relaterad kompetens Fokusområde: Microsoft Volume Licensing Windows 7 och Windows 8Windows AzureWindows PhoneWindows Server Windows Small Business Server Essentials Application Development   Application Integration Application Lifecycle Management Business Intelligence Collaboration and Content Communications CRM Data Platform Devices and Deployment  Digital Marketing Distributor ERP Hosting  Identity and Access  Learning Management and Virtualization   Messaging Midmarket Solution Provider  Mobility  OEM   Project and Portfolio Management Server Platform  Small Business  Software Asset Management  Volume Licensing  Kompetens endast via inbjudan Microsoft Certified Trainer som erbjuder Microsoft Official Courseware (MOC)

39 INLEDNING ERHÅLLA EN MICROSOFT-KOMPETENS KOMPETENS- FÖRMÅNERKOMPETENSKRAV KVALIFICERANDE KOMPETENSER FÖR KVALIFICERAD PRODUKTTESTNINGHANDLEDNINGBILAGA Syftet med informationen i detta dokument är endast att informera. Den utgör Microsoft Corporations aktuella ståndpunkt vid det datum då den här presentationen visas. Eftersom Microsoft måste reagera på förändrade marknadsförhållanden ska den inte tolkas som ett åtagande från Microsofts sida. Microsoft kan inte heller garantera riktigheten i information som tillhandahålls efter det datum då den här presentationen visas. MICROSOFT UTFÄRDAR INGA GARANTIER, VARE SIG UTTRYCKLIGA ELLER UNDERFÖRSTÅDDA, ANGÅENDE INFORMATIONEN I DEN HÄR PRESENTATIONEN. ©2010 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Active Directory, Azure, Bing, BizTalk, Dynamics, FAST, Forefront, Hyper-V, Microsoft, SharePoint, SQL Server, Visual Basic, Visual Studio, Windows, Windows Mobile och Windows Server är varumärken som tillhör bolag inom Microsoft-koncernen.


Ladda ner ppt "Jim O’Hara Vice President, LiveOffice Exempel på kompetenser: Guld – Hosting Silver – Server Platform Värdet i Microsofts kompetensprogram."

Liknande presentationer


Google-annonser