Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Försäljningsöversikt Namn Titel Datum. Säljverktyg driver företaget framåt “Firms enjoying Best-in-Class (BIC) performance enable several key process,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Försäljningsöversikt Namn Titel Datum. Säljverktyg driver företaget framåt “Firms enjoying Best-in-Class (BIC) performance enable several key process,"— Presentationens avskrift:

1 Försäljningsöversikt Namn Titel Datum

2 Säljverktyg driver företaget framåt “Firms enjoying Best-in-Class (BIC) performance enable several key process, performance and organizational capabilities, including a structured approach to competitive, market and sales intelligence (91%), creating a central repository of account, contact, and opportunity information (96%) and utilizing formal and documented sales processes (95%).” Aberdeen Research “Companies that use lead management automation tools to connect sales and marketing will see an increase in conversion rates by 50%.” Gartner Group

3 Typiska utmaningar inom försäljning • Svårt att få igång från säljpersonalen • Problem med konsistent genomförande av säljprocessen • Låg produktivitet (kort tid som ägnas åt faktiskt försäljning) • Opålitlig prospect/kund information • Begränsat samarbete med andra grupper

4 Tankar från industrin According to Gartner Research, sales people spend only 45% of their time selling. The other 55% is spent on meetings, administrative tasks, account service,training, travel, research and intra-company communications.” Gartner Group “Leading firms embrace mobile CRM to improve productivity, increase system adoption and enhance the customer experience. Mobile CRM is now a must-do for many fields sales organizations.” Liz Herbert - Forrester Research “When we asked sales executives to rate their performance, we found that 60% sought improvement in forecasting, 50% wanted to improve their ability to adapt their sales process to marketplace change, and 49% rated their ability to identify and share best practices across the sales force as ‘subpar’.” CSO Insights

5 Förbättra de övriga 80% av säljpersonalen Förändra spelplanen inom försäljning Omvandla varje kundinteraktion till en säljmöjlighet Ta bort fysiska gränser, eliminera “dötiden”

6 LÖSNING

7 Microsoft Dynamics CRM Säljlösning Säljfunktioner  Komplett stöd  Marknads Workflow  Anpassad för  Användare  Chefer  Ledning

8 Komplett stöd för säljplanering, revir management och resursallokering. Microsoft fördelar • Källcenter där man kan dela med sig av erfarenheter • Bra roll och grupp behörighet • Möjligheter för teamförsäljning • Fördela uppgifter • Resurs Management Management Komponenter • Revir definition • Revid associering • Grupper och behörigheter “Revir Management” och Planering

9 Ledning Från att fånga, till att följa upp, utvärdera, kvalificera, konversera och massutskick. Microsoft fördelar • Automatiskt igenkänning av e-post till leads. • Enkel överflyttning av leads till affärsmöjligheter • Integrerarat med marknadsmöjligheter • Kvalificering • Fördelning och utskick • Konversion Komponenter för Ledningen • Import av leads • Kontroll av leads • Prospects

10 Styrning av möjligheter Ax-till-limpa kontroll över möjligheter med stark koppling till MS Office och enkelt workflow hantering som hjälper säljaren att stänga affären. Microsoft fördelar • Spårning av all associerad kommunikation. • Stark workflow för att underlätta repetitiva arbetsmoment • Omfattande Offert/Order funktionalitet • Produkter och pris • Workflow och regler • Offer till order Komponenter för ledning • Kontroll över vunna affärer • Uppgiftshantering

11 Kundhantering En koordinerad samsyn för att ta hand om existerade kunder och de möjligheter som finns på befintlig kund. Microsoft fördelar • Komplett översikt över alla produkter och interaktioner • Enkelt att nå kontrakt och hitta förnyelsedatum • Håll koll på komplexa relationer • Aktiviteter • Sökning • Koll på kontrakt Komponenter för kundhantering • Kontroll av datakvalitet • Kontaktuppgifter • Följa upp relationer

12 Säljanalys Helt spektrum av säljanalys möjligheter från enkla rapporter till OLAP/data mining. Microsoft fördelar • Starkt analysverktyg • Nya rapporter bara ett knapptryck bort • Enkelt att dela och editera rapporter • Historikanalys • OLAP och data mining Komponenter för säljanalys • Pipeline/Prognos rapporter • Säljrapporter • Rapportgenerator

13 Förbättra säljproduktiviteten 360° syn på kunden Upprepad säljprocess Upprepad säljprocess Konsistent Online/Offline upplevelse Enkel prognos och pipeline rapportering Enkel prognos och pipeline rapportering Maximera kundvärdet Maximera kundvärdet Förenklar snabba kontakter och skräddar- sydda aktiviteter. Ger högre effektivitet, lägre säljkostnader och bättre teamförsälj- ning. selling Ökar data konsistensen, produktivi- teten och lämnar mer tid åt försäljning Ger bättre prognos information för finansiell planering. Effektiv merförsäljning

14 Utvecklat av Microsoft Kraftfull Work-flow hantering Familjär Outlook Client Smidigt att arbeta offline Drag och släpp-anpassningar Innehållsrik Business Intelligence

15 FÖRDELAR

16 Key Benefits of Microsoft Dynamics CRM Översikt Över prospect, offerter, aktiviteter och kampanjer. 360° översikt Spendera mer tid med att sälja med bättre samarbete och konsistens genom hela organisationen. Högre produktivitet Ökad avsluts frekvens Öka omsättning genom att optimera säljresurser och processer. Ökad sälj effektivtet Förkora säljcykeln genom workflows och mer korrekt kunddata.

17 Framgångsfaktorer för sälj • Nå kundnöjdhetsmål • Hitta nya inkomstmöjligheteter • Uppnå insyn och klarhet i affärerna • • Hantera sälj KPI:s • Öka säljpersonalens styrka och moral • För fram en konsistent säljprocess • Förbättra den personliga produktiviteten • Uppnå en holistisk syn på kundbehov • Spåra kundens kommunikation och interaktion VD Säljchef Kund- ansvarig

18 Framgångsfaktorer för IT • Snabba tidsvinster på en gång • Låg kostnad för ägandeskap • Konsistent IT arkitektur och standard • Anpassningsbart till företaget vid utv. och förändring • Enkelt att integrera med existerande applikationer/data • Öka kraften med Dynamics CRM • Anpassningsbart till de alltid föränderliga affärsbehoven • Spåra nyckeltal och workflows över avdelningsgränser • Förbättra relevansen via drag och släpp anpassning CIO IT Projekt Team Affärs analytiker

19 BELÄGG

20 Medelstora företag Små företag Koncerner Global kundbas

21 Kunder som kör CRM Detaljhandel inom teknik 225 användare • Använder Microsoft Dynamics CRM för att stärka B2B försäljningen • Hjälper dem att fokusera på att förbättra produktiviteten hos säljrepresentanter. Ingenjörsverksamhet 2,500 användare • Använder Microsoft Dynamics CRM som ett koncernöversiktligt CRM- system • Hjälper dem att fokusera på system integration och komplex CRM Placering av förmögenheter 3300 användare • Använder Microsoft Dynamics CRM för att sälja konsulttjänster. • Hjälper dem att fokusera på att bygga en stark relation med ekonomiska rådgivare. Raymond James Best Buy For Business CH2MHill

22 Kundperspektiv “It’s given our advisors a daily discipline for pursuing leads and more time for personal relationships with people. We can identify our best sales people and leverage their best practices” Equinox “One of the things that really attracted us to Microsoft CRM is that, combined with Microsoft Outlook, it’s just like one product. In anything else, you’d be duplicating efforts in two separate products.” Whistler Tourism “As the CEO of a global company, Microsoft Dynamics CRM allows me to log in to all of our remote sites to get a snapshot of what’s going on. I can get a real-time snapshot of what any of my business units are doing, any day of the week.” Commtech Wireless

23 Kund ROI • 95% minskning av tiden för att få fram kunddata • 98% minskning av tiden som det tar att göra massutskick • 184% ROI uppnådd inom 8 månader • 100% nåbarhet till kunder via e-post istället för mail • 650% ökning av medlemsantalet i födelsedags- programmet från 200,000 till 1.5 miljoner • Kraftig minskning av marknadsföringskostnad per person. • “Istället för att göra hundratals telefonsamtal så använder vi oss av Microsoft CRMS massutskicksfunktion. Snacka om att spara tid och pengar!”

24 Partnervägen till framgång Software ochServices Partners för marknadsföring

25 DISKUSSION


Ladda ner ppt "Försäljningsöversikt Namn Titel Datum. Säljverktyg driver företaget framåt “Firms enjoying Best-in-Class (BIC) performance enable several key process,"

Liknande presentationer


Google-annonser