Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat."— Presentationens avskrift:

1 1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat den tredjedel av alla hushåll som handlat för mest inom ”Bygg, verktyg och trädgård” sista 12 månaderna. Vad ingår i kategori ”Bygg, Verktyg och Trädgård”? Bygg/virke, Järnvaror/spik Verktyg/elverktyg Färg/tapeter El och belysning Badrum och VVS Trädgård: växter, redskap/elredskap Utomhusanläggn. Fritid Hushåll Inredning/förvaring Vilket geografiskt område omfattar rapporten? Hela Sverige Vilken tidsperiod rör det sig om? Helåren 2007-2009 Vilken tillförlitlighet har rapporten? Datan är hämtad från GfKs panel på 5000 hushåll. Panelen bildar ett Sverige i miniatyr. Endast kedjor med representativa köparbaser är omnämnda i rapporten. Övriga kedjor finns representerade i gruppen ”Övriga”

2 2 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Vilka kedjor ingår? Följande behandlas i eget namn: Bauhaus Beijer Bygg Byggmax Coop Bygg Hornbach K-Rauta Följande ingår i Övriggruppen: XL-Bygg Harald Nyborg Optimera Cheapy

3 3 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Antal hushåll = Antalet hushåll som handlat Bygg, verktyg och Trädgård på Kedja X minst en gång under året Köparandel = Andelen hushåll som handlat på Kedja X i % av alla hushåll som handlat Bygg, verktyg och Trädgård. Frekvens = Så många gånger under perioden har man i snitt handlat hos er. Snittköp = Snittvärde på kvitto Kanalandel = Så stor del av kedjans försäljning står denna varugruppen för Återköp = Av de hushåll som handlat på Kedja X: andelen som har handlat mer än en gång Lojalitet = Så stor del av era köpares totala utlägg har de spenderat hos er. Vilka köparnyckeltal ingår i rapporten?


Ladda ner ppt "1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat."

Liknande presentationer


Google-annonser