Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant En serie Telefoni/PC program som gör dig mer effektiv.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant En serie Telefoni/PC program som gör dig mer effektiv."— Presentationens avskrift:

1 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant En serie Telefoni/PC program som gör dig mer effektiv

2 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Vad är Communication Assistant ? Till vad anväder du din PC ?Till vad använder du din telefon ? Information om dina kunder s Sköter min ekonomi Hemsidor Min kalender Musik Svarar på samtal Ringer Facebook Jag vet inte, ingen har visat mig ! Let’s unify! Med Communication Assistant kan du koppla samman all kommunikation till ett gränssnitt - Unified Communication.

3 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS “In the coming years, unified communications technologies will eliminate the barriers between the communications modes that we use every day. The impact on productivity, creativity and collaboration will be profound.” Bill Gates The Unified Communications Revolution, Published: June 26, 2006, Bill Gates, Chairman, Microsoft Corporation

4 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Vad är Communication Assistant ? Communication Assistant Några av möjligheterna i CA:  Peka och Klicka telefoni  Visar närvaro och tillgänglighet i realtid  Microsoft Outlook® Integration  Visuell röstbrevlåda  Effektiv hantering av supportgrupper  Och mycket mer… Med Communication Assistant intuitiva Peka och klicka program kan du fokusera på enkel och snabb kundkommunikation. En serie PC program avsedd att öka effektiviteten i företagets kommunikation.

5 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS • Pro • Supervisor • Basic Express • Telefonist Vad är Communication Assistant ? Full kontroll över hela verksamheten Nya anvädare Grupper- hantering Erfarna användare CA Familjen Nyhet !

6 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant – 4 alternativ Communication Assistant kan installeras i 4 olika alternativ beroende på anvädarens krav och behov, alla alternativ kan användas med eller utan server. Communication Assistant Pro • Peka och klicka telefoni – med full funktionalitet för den mer krävande användaren. •Närvaro och tillgänglighet visas i realtid •Enkelt att ändra din närvaro indikering, eller skapa en helt ny profil. - för en snabb och effektiv samarbete med kollegor. •Tänk på: Närvaro indikering är mer än bara frånvaromeddelande. Communication Assistant Basic- Express • Peka och Klicka telefoni – med begränsad funktionalitet för den nya användaren. •Närvaro och tillgänglighet visas när man klickar på den man söker. •Antal kontakter och samtalshistorik är begränsat till: •10 kontakter •10 senaste samtalen Nyhet !

7 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant – 4 alternativ Communication Assistant Supervisor • För gruppchefer att övervaka gruppens telefoni i realtid. •Antal i kö, snitt väntetider, overflow, förlorade samtal. •Gruppchefen kan medlyssna, deltaga eller överta ett pågående samtal. •Logga in eller ut kollega ur samtalsgruppen. Communication Assistant Operator Console / Telefonistplats  Intuitiv peka och klick telefoni. – kunna hantera flera parallella samtal.  Både kortkommandon och Drag and drop funktionalitet, inga krångliga menyer att navigera i.  Alla inkommande samtal kan hanteras och skickas vidare enkelt och effektivt.  Hantera alla användares status. Nyhet !

8 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant – Server • Server-less installation för det mindre företaget. - Framtaget för en enkel installation och enkelt underhåll. - Communication Assistant kan installeras utan någon extra server – en bra lösning för det mindre företaget med ett kontor. • CA Server Installation med fler möjligheter.  Support för upp till 256 användare  Nätverk med upp till 8 kontor  En gemensam kontaktlista i CA servern  Välj hur du vill bli kontaktad  Support för tunna klienter miljö Enkel användning Enkel installation Enkelt underhåll Enkelt för din budget

9 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS COMMUNICATION ASSISTANT en översikt Peka och klicka telefoni för en Unified Communication lösning

10 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Pro Intuitiv pek och klick telefoni. Närvaro och tillgänglighet visas i realtid Enkelt Windows gränssnitt, används direkt på en vanlig PC Ange din status och vidarekoppling med ett enkelt klick Användare kan spara egna kontakter och se deras status Välj hur du skall kommunicera med dina kontakter, röst, chatt eller e-post CA Pro liknar vanliga Windows program  ger en k ä nsla av igenk ä nning.

11 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant – Basic Express Peka och klicka telefoni med begränsad funktionalitet Närvaro och tillgänglighet visas när man klickar på kontakten Antal kontakter begränsade till 10 Samtalshistorik begränsad till de 10 senaste CA Basic Express ä r standard f ö r alla NCP/TDE anv ä ndare.

12 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Inkommande samtal  Popup Inkommande samtal kan visas i 2 olika lägen. • Standard pop-up fönster, där du kan svara eller vidarekoppla samtalet • Ett litet pop-up fönster som visar att vi har ett inkommande samtal. Kontakten kan vara l ä nkad till filer, webkamera eller www….

13 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Chat Med Communication Assistant – kan du starta en chat (instant messaging) – för snabbast kommunikation. Om man behöver, kan man ringa upp den man chattar med direkt med bara ett klick. "Chat Call back" – när någon inte kan svara direkt. Kommunicera med kollegor ä ven n ä r dom ä r i telefonen.

14 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Integration med Microsoft® Outlook® Communication Assistant kan integreras Microsoft® Outlook® ger möjlighet att enkelt ringa från dina Outlook kontakter och få pop-up från inkommande samtal. Tänk på: Outlook Toolbar fungerar inte i tunn klient miljö. Ett gr ä nsnitt att arbeta i.

15 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Click2Call (Ring direkt från alla program) Peka och klicka telefoni direkt från vanliga program som tex. Word, Excel, www, använd kopiera och ring funktionen. Användaren kan programmera ett kortkommando tex. F8, för att automatiskt ringa ett markerat nummer. S ä ker och direkt uppringning, sparar tid och pengar.

16 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Toolbar - funktionsknappar Välja dina vanligaste funktionsknappar  När Communication Assistant startas finns en 12 knappars toolbar förkonfigurerad med de vanligaste funktionerna.  Man kan flytta toolbar:en till någon kant av skärmen  Du kan ändra ordning på knapparna  När du använt klart knapparna läggs dom i bakgrunden och du kan fortsätt dina PC applikationer utan dom skymmer varandra  Om man önskar dölja denna toolbar. Klicka på “Go To” meny och välj “Function Key”

17 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Röstmeddelande VM Assistant Communication Assistant kan kopplas till Voic Assistant. Nu kan du visuellt: - Se - Lyssna eller - Maila vidare röstmeddelanden. Tänk på: Tillval krävs KX-TVM50 / KX-TVM200 Visuell ö verblick ö ver alla dina r ö stmeddelanden. En “Hang Up”(lägg på) knapp har lagts till i senaste versionen för att slippa ett separat samtalkontroll lista.

18 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant IP Soft phone Din PC kan tillsammans med ett headset fungera som en vanlig bordstelefon. Communication Assistant IP Softphone möjliggör kommunikation via företagets växel, oavsett vart du befinner dig. Tänk på: IP Softphone kan inte användas i tunn klient miljö VPN krav för möjliggöra kommunikation utanför företagets nätverk Anytime anywhere kommunikation via IP teknologi

19 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Ringgrupper Användare med CA Pro kan logga in och logga ur gruppen. Utöver vanliga CA Pro funktioner kan en call center agent: • Se logg in/ logg ut status I alla grupper man är medlem i. • Logga in / logga ut ur enskilda grupper eller alla grupper man är medlem i. • Start / Stop WrapUp tid efter varje samtal. Kontrollera samtalsgrupper effektivt via CA Pro

20 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA Pro eller CA Basic Express CA ProCA Basic Express Simple and intuitive point n click call controlYES Easily set Call Forwarding / Do-Not-Disturb settingsYES Dial from user created contact lists YES Get reminder of missed callsYES Message Waiting Indication / AccessYES View, search/sort and tag call historyYES Voice Mail Assistant to check Voice Mail Messages (requires optional TVM)YES Call Recording (requires optional TVM)YES Microsoft Outlook IntegrationYES IP camera & door-phone integrationYES Chat (Instant Messaging) between usersYES View Colleagues’ online presence & telephone status, absent MessagesYES NO Clickable Access to Incoming Call Distribution Groups for departmental call routingYESNO CRM Integration (TAPI Desktop Databases)YESNO

21 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS COMMUNICATION ASSISTANT Telefonist – en översikt Peka och klicka telefoni för en Unified Communication lösning Nytt !

22 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Full kontroll Ett kostandseffektivt PC verktyg som ger en receptionist/telefonist full kontroll över företagets samtalstrafik. Via kortkommandon på tangentbordet eller drag and drop gränssnitt, slipper navigera i flera olika menyer. Med en tydlig översikt har du full kontroll över rösttrafiken i företaget. Telefonistplats Communication Assistant Console

23 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Chatta med mottagaren CA Telefonisten har samma chat funktion som övriga CA applikationer vilket ger möjligheter att chatta med en kollega som har tex. Ett samtal som väntar. Parkera samtalet medan du chattar. Sedan kan du enkelt flytta samtalet genom tex drag and drop funktionen. Telefonistplats Communication Assistant Console

24 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Ta kontroll över samtalstrafiken Full funktionalitet för att hantera samtalen. Överför, parkera, konferens, skicka samtal till röstbrevlåda. Ser till s å alla obesvarade samtal f ö rsvinner. Telefonistplats Communication Assistant Console

25 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Telefonistplats Ändra status på andras anknytningar CA Telefonist kan ändra status på andras anknytningar. • Vidarekoppla, stör ej • Sätt ‘Wake up’ ringning på anknytning • Sätt frånvaro meddelande • Blockera en anknytning från otillåtna samtal Central kontroll av alla anknytningar, underl ä ttar f ö r alla anv ä ndare. Communication Assistant Console

26 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Telefonistplats Telefonisten kan göra noteringar (memo) kopplade till unika samtal. Med noteringar kopplade direkt till gjorda samtal f å r man full kontroll ö ver varifr å n informationen kommer. Gör en anteckning i samtalshistoriken. Telefonisten kan på enkelt sätt lägga till speed dial från samtalshistoriken. Communication Assistant Console

27 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS COMMUNICATION ASSISTANT SUPERVISOR - Översikt Peka och klicka telefoni för en Unified Communication lösning

28 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant – Supervisor Gruppchefen kan kopplas in för: - Tyst medhörning - Deltaga i samtal - Överta samtal Supervisor/ gruppchefen kan övervaka kollegors telefoni i realtid. Rapportdel. - Summering av antal Mottagna samtal - Medelvärde för väntetid - Overflow - Förlorade samtal Anm: Supervisor mode finns både för serverless och server/nätverkslösningar Contact centre funktionalitet utan en 3:e parts programvara.

29 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant – Supervisor CA Supervisor stöd för Call Centres Supervisor modulen har förutom produktivitetshöjande Communication Assistant funktioner såsom, tex Chat, och Frånvarohantering, även stöd för: Logg-in / Logg-ut : Gruppchefen kan ändra Logg in status på medlemmar i kontaktlistan. Gruppchefen kan även : • Koppla upp tyst medhörning • Bryta in och deltaga i samtal • Överta gruppsamtal

30 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS COMMUNICATION ASSISTANT SERVER- Översikt Peka och klicka telefoni för en Unified Communication lösning Nyheter !

31 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Server Integration med Panasonic telefonväxlar CA Server programvara: • Upp till 256 användare • Multi-Site Networking (upp till 8 växlar) • Gemensamma kontaktlistor och grupper • Logg på missade samtal (när PC’n är avslagen.) • Tunn klient • Administratörsgränssnitt för CA: CA Web Manager CA erbjuder l ö sningar fr å n det lilla kontoret till telefoni ö ver flera orter.

32 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Server Företagets administratör kan använda CA Web Manager för konfigurering av CA Server. • Gemensam kontaktlista (user profile) • Fellogg, kan as efter ett uppgjort schema. • Översikt vilka som använder systemet

33 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Server StockholmSundsvallMalmö • Nätverk med upp till 8 orter. • Vanliga användare eller telefonister kan se närvarostatus på alla användare i nätverket. • Peka och klicka för att ringa eller chatta med kollegor över hela nätverket. Varje växel ansluts till en egen CA Server.

34 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant Server • Användaren väljer från vilket ort/server han vill se kontaktlistan. • När man valt önskad kontaktlista, ser man närvarostatus och kan kontakta önskad person via telefon, e-post eller chat. CA Server / Nätverk CA erbjuder full kontroll av anv ä ndare ö ver hela n ä tverket, f ö r en ö kad produktivitet.

35 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS COMMUNICATION ASSISTANT FÖR EN FÖRBÄTTRAD PRODUKTIVITET Peka och klicka telefoni för en Unified Communication lösning

36 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant in Action High throughput telephony Remote Workers Current NCP and TDE installations New businesses Vem använder CA Arbetar På distans Befintliga NCP och TDE installationer Nya användare Professionella telefonanvändare

37 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant i verkligheten Kontor Reception Lagret Call Center

38 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten CA på kontoret NCP Finans är en framgångsrik advokatbyrå med kontor I centrala Malmö. Dom har en reception och 8 advokater med eget kontor. Advokatbyrån har och 5 st administratörer i en supportgrupp. Avokaterna träffar ofta kunderna kontoret eller ute hos kunderna.

39 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten Support Grupp Advokater Reception / Telefonist Alla advokater har CA Pro, supportgruppen har CA Basic Express och receptionen har CA console.

40 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten Support Grupp Advokater Ett samtal kommer in till advokaten Pelle. Sara, receptionisten, ser på hennes PC (CA Console) att Pelle har satt sin telefon i läge “stör ej” Pelle har också vidarekopplat sin telefon via CA. Sara kopplar in samtalet vilket då automatiskt kopplas vidare till Supportgruppen. Ett enkelt klick av Pelle resulterar i en positiv upplevelse fr å n den som ringde. Reception / Telefonist

41 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten Sofia i supportgruppen har fått en uppgift att kontakta alla gamla kunder. Kundernas telefonnummer finns i ett excell ark. Genom att använda snabbvalsknappen för ‘Kopiera och ring’ ringer Sofia snabbt direkt till alla kunder. CA hanterar om du tex måste slå en 9:a för att få en utgående linje. 9, CA snabbar p å uppringningen och h ö jer produktiviteten.

42 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Ett viktigt samtal kommer in till Sara i receptionen. Informationen hon får måste hon omedelbart diskuteras med några av sina kollegor. Sara ser på sin PC (CA Console) att kollegorna inte finns på sina kontor. Tre av kollegorna har ett möte. Sara använder chatten i CA för att meddela kollegorna att hon behöver kontakt så fort som möjligt. Slutlighen måste hon även få tag på Micke som är ute på en installation (långt borta). Genom att använda hotellets (IP) internetuppkopling får hon tag på Micke i hans IP softphone, och kopplar in honom I telefonkonferansen. Pelle använder sin laptop ute hos en kund. Genom att kontrollera Pelles status i CA ser Sara han han vill bli kontaktad på sin mobiltelefon, Hon gör det och kopplar ihop alla i en telefonkonferans. Communication Assistant i verkligheten CA i ett sammarbete f ö r att ö ka effektiviteten

43 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten CA i en liten fabrik Söders Ost är en liten som gör många olika ostsorter bla den berömda söderosten. Dom har ett stort lager, en fabriksdel och några mindre kontor. Personalen tillbringar mycket tid ute i fabriken på lagret eller på olika möten. Med CA, kan alla vidarekoppla sina kontorstelefoner till sin DECT telefoner, mobiltelefon eller röstbrevlåda.

44 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten Anv ä nd alltid vidarekoppling f ö r att f å dina viktiga samtal. Gått för dagen Ute på språng

45 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten CA i ett “Call Center” Ett programvaruföretag har ett call ceter för att kunna ge sina kunder en snabb service på Sina produkter. Kundservice Dom använder CA Supervisor för att försäkra sig om att alla samtal tas väl omhand och för att övervaka kvaliten på deras kundservice. Övervaka och hantera Den mycket kostnadseffektiva CA Supervisor ger möjlighet att på enkelt och övrskådligt sätt övervaka och hantera alla inkommande samtal.

46 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA i verkligheten CA i ett “Call Center” Genom att använda en ringgrupp kopplat till CA Supervisor får man en bra enkel lösning för ett Call center / HelpDesk. Effektiv hantering av samtal och bra support till anv ä ndaren ger maximal produktivitet.

47 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS CA in Action CA i ett “Call Ceter” Supervisor/Gruppchefen kan övervaka samtalsvolymen och logga in medarbetare I ringgruppen om det behövs. Optimera resurserna, maximerar utnyttjandet av pesonalen.

48 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant •Visuellt kunna se status på alla kollegor och hur dom önskar bli kontaktade. Ökad produktivitet •Samtal direktkopplade till rätt telefon (fast, mobil, DECT..) oavsett var man befinner dig. Ökad kundservice •Alltid få rätt meddelande Alltid uppdaterad •All kommunikation visas på din PC. Ökad effektivitet •Enkel att installera, använda, och underhålla, och inte minst för din budget. Bästa lösningen

49 Communication Assistant v2.0 - October 2009 EVERY CALL MATTERS Tack!

50 Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS


Ladda ner ppt "Communication Assistant v2.0 EVERY CALL MATTERS Communication Assistant En serie Telefoni/PC program som gör dig mer effektiv."

Liknande presentationer


Google-annonser