Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Enklare pensionshantering för myndigheter. Tjänstens innehåll Ökad service till myndigheten Ökad service till den anställde.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Enklare pensionshantering för myndigheter. Tjänstens innehåll Ökad service till myndigheten Ökad service till den anställde."— Presentationens avskrift:

1 Enklare pensionshantering för myndigheter

2 Tjänstens innehåll Ökad service till myndigheten Ökad service till den anställde

3 Ökad service till myndigheten Anställningsuppgifter Pensionsärenden Information Kontaktpersoner

4 Ökad service till myndigheten • Den som är ansvarig för pensioner på myndigheten har kontakt med en specialist på SPV. • Löneadministratören på myndigheten har kontakt med en handläggare på SPV. Kontaktpersoner Anställningsuppgifter Pensionsärenden Information

5 • SPV kontaktar den anställde för att hämta anställningshistorik. • SPV utreder uppgifter om tidigare anställningar vid behov. • SPV gör maskinella kontroller av månadsfiler och manuella kontroller av avvisade anställningsuppgifter. • SPV samarbetar med löneadministratören och registrerar samt korrigerar i systemet Rapport direkt. Anställningsuppgifter Ökad service till myndigheten Pensionsärenden Information Kontaktpersoner

6 • SPV bevakar och administrerar myndighetens pensions- avgångar och övriga förmåner. SPV håller också kontakt med den person på myndigheten som är ansvarig för pensioner • SPV svarar på den anställdes pensionsfrågor i arbetsgivarens ställe.. Pensionsärenden Anställningsuppgifter Information Kontaktpersoner Ökad service till myndigheten

7 • SPV kan förse myndigheten med information till olika informationskanaler. Information Ökad service till myndigheten Anställningsuppgifter Pensionsärenden Kontaktpersoner

8 Stöd och vägledning inför pensionsavgången Utökad kundservice Ökad service till den anställde

9 • Den anställde får service via ett särskilt telefonnummer. • Den anställde kan även nå SPV via en särskild e-postadress. Ökad service till den anställde Stöd och vägledning inför pensionsavgången Utökad kundservice

10 • Den anställde får ett brev från SPV cirka sju månader före ordinarie pensionsålder med: – information och instruktioner – anställningshistorik (tjänstematrikel) – ansökningshandlingar – pensionsprognos. Ökad service till den anställde Stöd och vägledning inför pensionsavgången Utökad kundservice

11 För mer information:


Ladda ner ppt "Enklare pensionshantering för myndigheter. Tjänstens innehåll Ökad service till myndigheten Ökad service till den anställde."

Liknande presentationer


Google-annonser