Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

© Tieto Corporation Public Sebastian Lewenhaupt Sales Manager Tieto, Healthcare & Welfare Scandinavia KommITS Stockholm.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "© Tieto Corporation Public Sebastian Lewenhaupt Sales Manager Tieto, Healthcare & Welfare Scandinavia KommITS Stockholm."— Presentationens avskrift:

1 © Tieto Corporation Public Sebastian Lewenhaupt Sales Manager Tieto, Healthcare & Welfare Scandinavia KommITS Stockholm 5-7 November

2 © Tieto Corporation Public

3 © Tieto Corporation Public Nokia 7110 Första kommersiella mobilen med WAP Mobilt internet togs i bruk för ca 13 år sedan, innan användes mobiltelefonen uteslutande för att ringa med …… det är här någonstans som det börjar bli riktigt intressant Tieto har funnits längre än internet men…

4 © 2013 Tieto Corporation Company confidential Agenda Mobilitet genom livet Skola E-hälsa Medborgartjänster Hur Sundsvalls kommun använder mobila tjänster

5 © 2013 Tieto Corporation Company confidential Agenda Mobilitet genom livet Skola E-hälsa Medborgartjänster Hur Sundsvalls kommun använder mobila tjänster

6 © 2013 Tieto Corporation Lifecare är en del av Tieto’s framtidsvision kring IT-baserade lösningar inom hela hälso-, välfärds- och utbildningssektorn

7 © 2013 Tieto Corporation Intuitiva användargränssnitt för nybörjare och avancerade användare •HTML 5 •Plattformsoberoende •WCAG 2.0 •Mobile first •Responsive Web Design (RWD) Education

8 © 2013 Tieto Corporation Lärare Elev Lifecare Vårdnadshavare Lifecare Education

9 © 2013 Tieto Corporation Company confidential Agenda Mobilitet genom livet Skola E-hälsa Medborgartjänster Hur Sundsvalls kommun använder mobila tjänster

10 © Tieto Corporation Public Medborgaren vill få ut det mesta av sin tid och driver utvecklingen Infrastruktur, strategi och förvaltning krävs Titta runt dig på bussen eller tunnelbanan Medborgaren tar över Finns inga begränsningar när det gäller mobilitet

11 © Tieto Corporation Public Mobilitet för medborgaren Kund Utmaning Lösningen Värde Tjänsten lanserades 4 maj, 2012

12 © 2013 Tieto Corporation Company confidential Agenda Mobilitet genom livet Skola E-hälsa Medborgartjänster Hur Sundsvalls kommun använder mobila tjänster

13 © Tieto Corporation Public E-hälsa för kommunen  Införande av e-tjänster inom socialtjänsten  Ge alla berörda medarbetare inom socialtjänsten ska ha tillgång till säker roll- och behörighetsidentifikation  Införa mobil dokumentation i hemtjänsten och hemsjukvård  Säkerställa att trygghetslarm som kommunerna erbjuder övergår från analog till digital teknik  Införa och använda NPÖ

14 © Tieto Corporation Public E-hälsa för kommunen  Införande av e-tjänster inom socialtjänsten  Ge alla berörda medarbetare inom socialtjänsten ska ha tillgång till säker roll- och behörighetsidentifikation  Införa mobil dokumentation i hemtjänsten och hemsjukvård  Säkerställa att trygghetslarm som kommunerna erbjuder övergår från analog till digital teknik  Införa och använda NPÖ

15 © Tieto Corporation Public

16 © Tieto Corporation Public E-hälsa för kommunen  Införande av e-tjänster inom socialtjänsten  Ge alla berörda medarbetare inom socialtjänsten ska ha tillgång till säker roll- och behörighetsidentifikation  Införa mobil dokumentation i hemtjänsten och hemsjukvård  Säkerställa att trygghetslarm som kommunerna erbjuder övergår från analog till digital teknik  Införa och använda NPÖ

17 © Tieto Corporation Public Nationell- & Mobil Patientöversikt (NPÖ & MPÖ) 2013 NPÖ & MPÖ Mobil Patientöversikt, åtkomst till NPÖ:s patient information på sjukhus, äldrevårdsboenden, hemsjukvård eller i ambulanser! MPÖ

18 © Tieto Corporation Public NPÖ mobilt 18 Äldreboende Hemsjukvård Ambulans Sjukhus

19 © Tieto Corporation Public Startsida aStartsida 19 •Den information som vårdpersonalen ska vara uppmärksam på visas först. •Informationen prioriteras efter vilken användare som använder applikationen. •Sköterska •Ambulanspersonal •Läkare

20 © 2012 Tieto Corporation NPÖ producentanslutning Nya kommunanslutningen

21 © 2013 Tieto Corporation Company confidential Agenda Mobilitet genom livet Skola E-hälsa Medborgartjänster Hur Sundsvalls kommun använder mobila tjänster

22 © Tieto Corporation Public Nyckelfritt med hjälp av mobilen. Robert Sjöström tf sektionschef IT-service, Sundsvall kommun

23 •Kundens lås öppnas med mobiltelefon (bluetooth) •Mottagare som monteras på insidan av dörren. •Enkel installation utan påverkan på dörren. •Behörighet till att låsa upp styrs av vem som är inloggad via ”app” •Off-line hantering! •Låshändelser registreras och skickas över till server vid täckning. Nyckelfri hemtjänst Vad är det? FOTO: PHONIRO

24 •Underlättad nyckelhanteringen, nycklarna finns ”alltid” på plats och förvaras på ett säkert sätt. •Kunden behöver bara lämna över en nyckel även om den har flera utförare. •Minskad oro för att nycklar tappas bort eller kommer i fel händer. •Kvittera, följ upp och kvalitetssäkra besök. Nyckelfritt och säkerheten för kunden

25 •Medarbetarna slipper leta och samla in nycklar inför dagens tur. •Slipper boka möte på ”byn” för att byta nycklar med annan medarbetare. •Medarbetarna kan börja rundan utan att åka in till hemtjänstlokalen. •Olika delar av utförarorganisationen kan ha åtkomst till kunden utan att behöva ha en nyckellogistik. •Stöd vid information om tid hos kund. Nyckelfritt och medarbetaren

26 Nyckelfritt hur har det fungerat 2179 dörrar (+107 knappar) och 300 portar är monterade (ca 2500 beslut) Ca 1000 telefoner Fas 1 Teknik ifrågasatt Fas 2 Acceptans ledningsnivå medarbetarnivå Fas 3 Syftet lite ifrågasatt ej tekniken

27 •Låshändelser plus övriga händelser registreras i mobilen. –Lås upp/kom och lås/gick –Sent avbokat besök –Handla (schablontid) –Tvättstuga (schablontid) –Påbörjat besök utanför hem –Utförda insatser. Till exempel värmt mat, duschat osv •Insamlad information förs automatsikt över till servern och vidare till system för statistik, ersättning till utförare och faktura till kund. Mobil information och datainsamling?

28 •Tydligt vad som ska utföras hos kunden •Allt registreras bara in en gång (inga pappersanteckningar som sen ska skrivas in i PC). •Administrationen för hemtjänstchefer och assistenter minskas till en minimum. •Stora möjligheter till uppföljning av verksamheten. Fördelar Mobil information och datainsamling? Mobil Hemvård

29 25 september – Pilot i Skönsmon Gradvis utrullning till interna/extern a utförare Hemtjänstgrupp 2 startar i november Status införandet Mobil datainsamling

30 © 2012 Tieto Corporation Company confidential © 2012 Tieto Corporation Tack! Sebastian Lewenhaupt


Ladda ner ppt "© Tieto Corporation Public Sebastian Lewenhaupt Sales Manager Tieto, Healthcare & Welfare Scandinavia KommITS Stockholm."

Liknande presentationer


Google-annonser