Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Portal för elektroniska beställningar via Asynja Så här kommer du igång…

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Portal för elektroniska beställningar via Asynja Så här kommer du igång…"— Presentationens avskrift:

1 Portal för elektroniska beställningar via Asynja Så här kommer du igång…

2 Först och främst… Finns min laboratorieleverantör i portalen? 1.Gå till adressen: 2.Klicka på Produkter -> eRemiss 3.Klicka på ”anslutna enheter och system”

3 Nu vet du ifall laboratorieleverantör finns i portalen och kan gå vidare… 1.Tar vi prover själva? I sånt fall behöver du en etikettskrivare. Etikettskrivare hittar du här: 2.…eller låter vi laboratoriet ta proverna? I sånt fall behöver du ingen etikettskrivare Nu går vi vidare med konfiguration av Asynja…

4 Följande inställningar behöver göras: 1.Meddela Asynja-suport att ni vill igång med elektroniska remisser (eRemiss). De kommer aktivera den tjänsten i er Asynja. 2.Låt er IT-tekniker granska och åtgärda säkerhetsinställningar enligt detta dokument: 3.Om ni har etikettskrivare behöver den konfigureras. Mer om det finns att läsa på samma adress:

5 Nu lägger vi till beställarkoder… 1.Meddela InfoSolutions vilka beställarkoder som ni kommer använda er De beställarkoder ni ska använda måste antingen ligga i användarens sida i Asynja, i fältet ”kombikakod” om beställarkoden är personlig…

6 …Eller så använder vi oss av gemensam beställarkod Och då ska er beställarkod fyllas i under antingen fältet hälsovård, eller sjukvård

7 Nu testar vi…

8 Här visar vi även ett ”vanligt” fel… Får du detta fel betyder det att du missat att fylla i beställarkod för den beställare du valt att skapa beställningen som…

9 Vi finns alltid till din hjälp ! Eller Telefon Vänlig hälsning, InfoSolutions !


Ladda ner ppt "Portal för elektroniska beställningar via Asynja Så här kommer du igång…"

Liknande presentationer


Google-annonser