Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

UNGDOMSFORUM 2010. Ungdomsrådet presenterar världens bästa reklamfilmer…

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "UNGDOMSFORUM 2010. Ungdomsrådet presenterar världens bästa reklamfilmer…"— Presentationens avskrift:

1 UNGDOMSFORUM 2010

2 Ungdomsrådet presenterar världens bästa reklamfilmer…

3 skapade av världens bästa deltagare:

4 Grupp 1 ”Vår film riktar sig till alla målgrupper” Innehåll Filmen som grupp 1 skapade bestod utav flertalet scener där golfen jämfördes med fotbollen. Gruppen ville, medhjälp utav denna film, bevisa att golfen kan vara en publiksport. Först ser man ”soffscenen” där frågan om vad du helst tittar på ställs. Vi ser sedan en tråkig golfscen följt av en fotbollsscen med mer fart och glädje. Filmen avslutas med den glada Budskap Visa att även golf kan vara en publiksport. Golf är inte så stelt och det finns en stor lagkänsla och publik känsla! scenen där gruppen visar hur golfen borde kunna se ut. Gruppens reflektion Vi började med att diskutera vad vi ville säga med vår film. Sedan diskuterade vi hur vi skulle kunna göra det och hur det skulle kunna se ut. Vi hittad bra platser att spela in filmen. Dessa passade bra in i det tema vi valde. När vi spelade in scenerna blev det svårare att få till det på ett bra sätt än vad vi trodde från början. Se filmen här:

5 Grupp 2 ”Vår film riktar sig till alla” Innehåll Vi ser en oerhört hurtig och pigg caddy som lotsar sin spelare genom en ny golfmiljö. Hela filmen har en känsla av gammalmodighet och lite Charles Chaplin inspirerad inspelning. Budskap Filmen visar tydligt att golf kan spelas på andra ställen än just en golfbana och att det ändå är förbaskat kul! Se filmen här: Gruppens mål med filmen Att visa hur härlig golfen kan vara och hur man kans spela golf i alla väder och på alla tänkbara märkliga platser.

6 Grupp 3 ”Vår film riktar sig till juniorer och ungdomar” Innehåll En töntig ensam golfspelare blir mobbad av de coola fotsbollsspelarna. Efter ett tag orkar inte golfspelaren med att de kallar honom för tönt på grund av hans utövande av golf. Så han säger emot fotbollsspelaren. Fotbollspelaren blir då slut och utmanar golfaren i två stycken tävlingar för att bevisa att fotboll är coolare än golf. Budskap Att golfen även är för ungdomar och inte bara en tråkig gubbsport Gruppens reflektion Det gick bra under produktionen. Vi behövde inta ta om scenerna många gånger utan ofta räckte det med två till tre tagningar för att scenerna skulle bli perfekta. Det var inte mycket frågetecken under tiden vi spelade in. Alla visste vad de skulle göra och när de skulle göra det. Vi hade ett mycket bra samarbete i gruppen under alla stadier under produktionen av vår grymma reklamfilm för golf. Alla bidrog till idéer och tankar om hur vi skulle göra reklamfilmen. Se filmen här:

7 Grupp 4 ”Vår film riktar sig till alla” Innehåll Visa med scener och bilder att alla kan spela golf. Olika personer står med golfklubba i handen, golfare som icke golfare. Budskap Golf är kul och alla kan! Se filmen här:

8 Grupp 5 ”Vår film riktar sig till ungdomar” Budskap Att golfen är en hälsosam drog med slogan: ”Golf, den hälsosamma drogen” Gruppens reflektion Vi kom snabbt på vår idé. Vi ville skildra den gamla tråkiga golfen mot dagens mer moderna och roligare golf. När vi började filma tog vi många tagningar från samma scen. Vi tänkte att vi ville hålla filmen kort och valde därför från början endast tre olika scener från flera olika vinklar. Vår plan var att jobba med kontraster, gammalt, nytt, tråkigt, roligt och med musik. Allt för att förstärka känslan. Se filmen här: Gruppens mål med filmen Spräcka en del fördomar och visa att golf är till för alla. Det ska vara kul att spela golf och ungdomar som inte spelar golf idag ska få en förändrad bild av hur golf egentligen går till.

9 Grupp 6 ”Vår film riktar sig till personer som inte idrottar” Innehåll Man ser först en kille som sitter inne och spelar datorspel. Han verkar inte ha det så roligt. Han stöter på golfarna som har det roligt och mår bra. Personen välkomnas sedan in i gänget. Budskap Rekrytera personer till golfen genom att berätta hur hälsosam sporten är. Se filmen här: Gruppens mål med filmen Bevisa att golfen är en sport för alla och att den är hälsosam

10 Grupp 7 ”Vår film riktar sig till ickegolfare” Budskap Du ska kunna spela golf var du vill och inte vara låst vid en golfbana. Se filmen här: Mål Vi vil skapa ett nytt intresse för golfen inom den valda målgruppen.

11 Grupp 8 ”Vår film riktar sig till alla” Innehåll Prata och berätta om hur lite golfen syns i media. Använder statistiken som argument. Budskap Att golfen ska synas mer i media. Gruppens reflektion Se filmen här: Mål Tydliggöra hur dåligt det är att golfen inte syns med tanke på sin storlek. Statistik används för att visa skillnader mellan idrotter. Gruppens mål med filmen Tydliggöra hur dåligt det är att golfen inte syns med tanke på sin storlek. Statistik används för att visa skillnader mellan idrotter.

12 Grupp 9 ”Vår film riktar sig till juniorer” Innehåll Visa upp för och nackdelar mellan sporterna, golf och fotboll. Budskap Att visa upp alla golfens fördelar och hur coolt det är. Se filmen här:

13 Grupp 10 ”Vår film riktar sig till ungdomar” Innehåll Alla kan rocka loss just eftersom alla kan spela golf. I filmen får vi se hur personer som exempelvis BlondinBella och Tony Hawk lär sig spela golf. Budskap Visa hur enkelt det är att börja spela golf samt visa att golf rockar loss. Se filmen här: Gruppens mål med filmen Få fler att bli intresserade av golf och tycka att det är roligt. Visa hur träning ger resultat och färdighet. Vem som helst kan spela världens grymmaste sport

14 Grupp 11 ”Vår film riktar sig till alla” Budskap Börja spela golf! Se filmen här: Gruppens mål med filmen Skapa en trigger för att rekryterna nya golfare. Kan användas i utbildningssyfte exempelvis i skolor och andra idrottsföreningar.

15 Grupp 12 ”Vår film riktar sig till juniorer” Budskap Golf är till för alla! Filmen ska locka ungdomar till att börja/prova på att spela golf. Gruppens reflektion Vi kom snabbt på vår idé. Vi ville skildra den gamla tråkiga golfen mot dagens mer moderna och roligare golf. När vi började filma tog vi många tagningar från samma scen. Vi tänkte att vi ville hålla filmen kort och valde därför från början endast tre olika scener från flera olika vinklar. Vår plan var att jobba med kontraster, gammalt, nytt, tråkigt, roligt och med musik. Allt för att förstärka känslan. Se filmen här: Gruppens mål med filmen Spräcka en del fördomar och visa att golf är till för alla. Det ska vara kul att spela golf och ungdomar som inte spelar golf idag ska få en förändrad bild av hur golf egentligen går till.

16 Grupp 13 ”Vår film riktar sig till alla” Innehåll Filmen tar upp frågor om hur man klär sig, vad det innebär att ”slå en hink på rangen”. Vad vi golfare menar med att ”läsa en putt”. Säkerheten och att man ska hålla ”hårt i klubban”. Budskap Att på ett humoristiskt sätt visa hur golfen kan vara frustrerande otydlig för en nybörjare. Se filmen här:

17 Grupp 14 ”Vår film riktar sig till alla, både golfare och icke golfare” Innehåll En kille missar sitt golfslag sov bevis på att golfen kan vara svår, tung och skitig. Senare visas sekvenser som bevisar att man kan lära sig spela grymt bra. Budskap Golf är roligt och du kan bli riktigt bra på det Se filmen här:

18 Ni hittar även alla filmer här:

19 Tack alla för en fantastisk insats under årets Ungdomsforum. Vi ses nästa år!


Ladda ner ppt "UNGDOMSFORUM 2010. Ungdomsrådet presenterar världens bästa reklamfilmer…"

Liknande presentationer


Google-annonser