Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Information från Kvalitets- och Utvärderingskontoret- KoU

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Information från Kvalitets- och Utvärderingskontoret- KoU"— Presentationens avskrift:

1 Information från Kvalitets- och Utvärderingskontoret- KoU
Ulla Lindberg

2 Uppföljningar Övergripande uppföljningar, berör flera eller alla verksamheter Enskilda verksamhetsuppföljningar, väljs ut enligt kommunens riktlinjer för uppföljning: Inkomna synpunkter och klagomål från brukare, anhöriga, socialkontoret Väljs ut tillsammans av planeringsledare omsorgskontoret/KoU Genom slumpmässigt urval

3 Uppföljningar De övergripande uppföljningarna är antagna i Omsorgsnämndens i Kvalitetsuppföljningsplan. För 2017 är det: Ersättning för extra personalinsatser Granskning av HSL-journaler Lex Sarah-erfarenheter Granskning av delegeringar Bemanning Brukarnöjdhet inom LSS-verksamhet för utvecklingsstörda personer

4 Bemanning Syftet med uppföljningen är att ge en bild av hur personalbemanningen ser ut genom att göra en kartläggning i de bostäder med särskild service och stödboenden som omsorgsnämnden har avtal om (enligt LSS för personer med utvecklingsstörning, enligt LSS/SoL för personer med psykisk och/eller neuropsykisk funktionsnedsättning samt stödboenden enligt SoL).

5 Bemanning Statistik och utredningar kommer sköta insamling av uppgifterna Bemanning under dagtid, under en 3 månaders period Vi planerar för att göra undersökningen under maj månad Underlaget dagtid har vi fått in från er Digital enkät Jämförbart mått personaltäthet per brukare Det är i första hand en kartläggning Upptäcker vi avvikelser från avtal kommer en verksamhetsuppföljning genomföras


Ladda ner ppt "Information från Kvalitets- och Utvärderingskontoret- KoU"

Liknande presentationer


Google-annonser