Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

IS Halmia, 2017 och i framtiden

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "IS Halmia, 2017 och i framtiden"— Presentationens avskrift:

1 IS Halmia, 2017 och i framtiden
ver 3.0 1

2 Värdegrund Vår verksamhet är öppen för alla.
Vi respekterar varandra och visar hänsyn. Alla ska ha möjlighet till personlig utveckling. Vi ska leverera fantastisk service. Vi ska vara en nydanande och tillväxtförening. Nyckelorden i vår förening är professionalism, öppenhet, lojalitet och integritet samt arbetsglädje.

3 Värdegrund Passion/Ha kul
Genom upplevelser, arrangemang och med boll har vi kul tillsammans i vår förening. När vi har kul tillsammans skapas en långvarig passion för vår förening. Målmedvetenhet IS Halmia skall ha en tydlig målsättning för verksamheten på olika nivåer som kontinuerligt följs upp. Det leder till att vår förening ständigt utvecklas. Kompetens Innebär i handling att vi erbjuder och skapar möjligheter för våra medlemmar att ta del av lämplig utbildning externt men också genom att vi lär av och med varandra internt i föreningen. Konsekvensen av detta blir att IS Halmias verksamhet kännetecknas av kompetens. Öppenhet IS Halmia skall vara till för alla. IS Halmia skall vara en förening där alla kan aktivera sig, trivas och deltaga.

4 Vision Vision IS Halmia
IS Halmia skall vara ett tryggt och utvecklande val för medlemmar och ett självklart val för barn, ungdomar och elitverksamhet.

5 Verksamhetside Verksamhetsidé IS Halmia
IS Halmia skall vara en förening med framåtanda och tydliga mål som fokuserar på utveckling samt värnar om barn och ungdomar.

6 Målbild och strategier
Utvecklas ihop med samarbetspartners. Utveckla aktiviteter inom föreningsorganisationen. IS Halmia skall arbeta i en modern organisation där olika åldrar och kvinnor samt män finns i beslutande positioner. IS Halmia strävar efter att spela i Superettan och Elitettan framöver. IS Halmia skall vara ett vinnande lag på och utanför planen. Den röd vita tråden samt ledarguiden för spelare, ledare och föräldrar skall kontinuerligt utvecklas. IS Halmia skall erbjuda intern och extern utbildning. Det skall anordnas mötesplatser för ledare och ungdomar. IS Halmia skall vara öppet och verka för en mångkulturell anda. Leda projekt som hjälper föreningen att stärka sin mångkulturella anda genom integrationsprojekt och andra rekryteringsinsatser som ligger i tiden.

7 Mål för organisation/verksamhet
IS Halmia skall utveckla en modern organisation med en vision och en verksamhetsidé som alla med lätthet kan förstå och ta till sig. Föreningen skall kommunicera till sponsorer, medlemmar, spelare, ledare, massmedia och andra intressenter vad föreningen har för vision och verksamhetsidé och hur organisationen arbetar i olika delar. Föreningens organisation förtydligas vad gäller ledning och support. Tydliga gränssnitt talar om olika delars mandat, i form av delegationsordning och organisationsstruktur. IS Halmias kansli skall i varje sammanhang betraktas som ett stöd till övrig verksamhet inom föreningen. IS Halmias kansli skall organiseras som en kontaktyta som befrämjar föreningens ansikte utåt. En tydlig delegationsordning skall fastställas varje nytt verksamhetsår. Varje del i föreningens organisation skall förstärkas med minst två personer per år som aktivt bidrar med kompetens och engagemang. IS Halmia skall sträva efter nyrekrytering av fler ledare, funktionärer och samarbetspartners i syfte att stärka vår förenings framtida organisation. IS Halmia skall sträva efter en öppen och återkommande dialog med våra stödgrupper.

8 Mål för sportslig verksamhet, dam- och herrseniorer
Föreningen skall vara en aktiv och pådrivande part i lokala, regionala och centrala fotbollsfrågor. IS Halmia skall kännetecknas som en förening med utgångspunkt från en lokal rekryteringsbas av spelare och ledare. Spelare skall vara bra kompisar på och utanför planen. IS Halmia skall utveckla och förädla unga spelare från såväl den enskilda spelarens behov av kompetensutveckling som föreningens behov av kontinuitet i spelartruppen. Ledare Att ge våra tränare och ledare goda förutsättningar att nå vår målsättning. Detta innefattar såväl utbildning, kompetensutveckling och goda träningsförutsättningar som en väl utvecklad support från övriga delar av föreningen.

9 Mål för ungdomsverksamhet/akademi
Ungdomslagen skall ges möjlighet att växa antalsmässigt och skall vara ett självklart val för ungdomar och ledare i närområdet. IS Halmias Fotbollsskola/fotbollslek skall vara en tydlig grund för ungdomars idrottande i allmänhet och IS Halmia i synnerhet. Ungdomslagen skall koncentrera sin verksamhet till Halmstad Arena IP. Föreningen skall kontinuerligt utveckla ”Den röd vita tråden” för spelare, föräldrar och ledare. Akademin skall vara en utvecklingsverksamhet för senior trupperna. Att fortsätta utveckla verksamheten inom ”fotboll utan gränser” samt att det rekryteras spelare till IS Halmias ordinarie verksamhet.

10 Mål för marknad Föreningens marknadssektion skall sträva efter långsiktiga relationer och ett ökat mervärde för våra samarbetspartners. Fortsatt utveckling för projektet ”Tylösand Cross Challenge”. Att utveckla befintliga sponsorpaket och göra dem konkreta i form av säljande dokument. Att utveckla användandet av sociala medier och digitala hjälpmedel vid säljaktiviteter. Att öka antalet samarbetspartners. Att utveckla ett antal grupper som jobbar med evenemang och aktiviteter.

11 Mål för ekonomi Föreningen skall varje verksamhetsår uppvisa en ekonomi i balans. Föreningen skall öka intäkten tillsammans med våra samarbetspartners. Föreningen arbetar med idéer till nya intäkter.

12 Mål för IS Halmia AB Idrottssällskapet Halmia AB skall vara en trygg och kontinuerlig inkomstkälla för föreningen. Att Idrottssällskapet Halmia AB skall utveckla befintlig ”Loppisverksamhet” samt på sikt skapa nya försäljningsformer med syfte att tillgodose föreningens behov av ekonomiskt tillskott. Detta skall ske i en tydlig dialog mellan ledningen för Idrottssällskapet Halmia AB och styrelsen för IS Halmia. Att konceptet Executive Club skall vidareutvecklas och antalet medlemmar bibehålles och att nya tillkommer.

13 Mål för information/kommunikation
Föreningens strävan skall vara att hålla en rak, informativ och enkel kommunikation med medlemmar, media, samarbetspartners och övriga intressenter. Varumärket IS Halmia skall ytterligare stärkas. Att aktivt jobba med föreningens hemsida och fortsätta utveckla den till en betydande portal för föreningen. Att använda oss av digitala media med riktade budskap.

14 Fotbollsutveckling, framtagen av Björn Andersson, utbildningsansvarig


Ladda ner ppt "IS Halmia, 2017 och i framtiden"

Liknande presentationer


Google-annonser