Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten"— Presentationens avskrift:

1

2 Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten

3 Var befinner vi oss nu? Ökade konkurrensen från den externa handelsområden Upplevelsen av tomma lokaler Ökade konkurrensen från E-handel Vi har olika konsument grupper som är ’kopplad till teknologi 24/7 Ökad utveckling med robotisering i hotell Traditionell off-line handel har en mindre plats i shopping destinationer Mat och upplevelser är två kategori som fortsätter att växa då de är en naturlig koppling till det mänskliga mötet

4 Generation Z’s vill också kunna handla där de spendera mest tid, alltså på Snapchat, Instagram och Youtube och Millenials with their phones – connected 24/7. Virtual mirrors som kan ger kunden en 360degree vy och som kan rekommenderat annat som passar kunden (Re – NK i Göteborg) Mode butiker som har virtual googles tillgänglig under modesäsong så kunderna kan vara i mitten av ’the action oavsett om den är i ett annat land’ Vi får inte glömma Mr Butler – robot på hotell som kan ta över en människas servicejobb.

5 PRIORITERA HÖG SERVICENIVÅ
Vad Gör Vi? INGENTING SAMVERKAN PRIORITERA HÖG SERVICENIVÅ SATSAR PÅ UPPLEVELSER

6 samverkan

7 Samverkan Fortsätta att jobbar tillsammans för att nå HC’s Mål – en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten Har gemensamma erbjudanden Att vara bra ’ambassadörs’ för HC – påminner varandra Hur rekrytera man ny personal? Do they have what it takes? Fastighetsägarna måste tänka utanför boxen angående hur bäst att maximera en tom lokal, eg – pop up stores (korta kontrakt – skapar en ’urgent call to action’), non traditionell handel- repairing smartphones and tablets, juice bars, ’loaning bar’ – borrow a machine for a day! Vad är som saknas idag i Halmstad angående hela shopping mixen och vad är strategin omkring att attrahera dem rätt hyresgäster som komma att ge ’den lille extra’ Hur gör vi för att ta BOH to FOH – visa publiken vad händer bakom scenen?

8 SERVICE

9

10 SATSAR PÅ UPPLEVELSER

11 NY VAGABOND KONCEPTBUTIK I GÖTEBORG
INGEN DISK NÄR MAN BETALAR ELLER PERSONALEN STÅ BAKOM – ISTÄLLET DU BETALA MED DIN SMARTPHONE OCH PERSONALEN SKA ASSISTERA MER MED INFORMATION OCH KUNSKAP GENOM DEN DIGITALA UTRUSTNING I BUTIKEN – DET BLI MER AV EN LIVSTIL KÄNSLA OCH SHOWROOM

12 Market Square, Pittsburgh, USA
Let’s use our public spaces in a much more exciting way! Kommun tillsammans med fastighetsägarna måste kunna bjuda till mycket mer i framtiden – också när och var vi har tomma lokaler.

13 ÖPPETTIDER

14 1. Börjar kommunicera dagligen med kunderna om dem nya öppettider
6. Vara med! 2. Inse själva hur det kan vara positiv för kundens skull först Nya öppettider 10 – 19 5. Dags att ge ’Den lilla extra’! 3. Det kommer att ta tid för nya shopping vanor 4. Vara aggressiva vid promotions, tester, demonstrations, upplevelser


Ladda ner ppt "Vision: Halmstad City ska vara en självklar destination för shopping, upplevelser & mänskliga möten"

Liknande presentationer


Google-annonser