Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkomna.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkomna."— Presentationens avskrift:

1 Välkomna

2 Agenda Rynninge IK Inriktning RIK Ungdom Örebroklassikern
Aktiviteter 2013

3 Målsättning spelarutbildning
30% av A-trupperna från egna led = 5-6 stycken/år Minst 1 spelare aktuell för KIF resp ÖSK/år

4 För att lyckas med målsättningen är nyckeln
en fungerande verksamhet/organisation

5 Rynninge IK Ungdom Senior Bemannat kansli Pettersbergs IP Grenadjärvallen Bollhallen

6 Ungdom P07 P06 F06 P05 F05 P04-03 F04 P02 F03 P01 F01,00,99 P00 P98
Sammanlagt c:a 220 ungdomar fördelade på 14 lag

7 Senior A-lag Herr Div 2 A-lag Dam Div 2 U 21 Herr Div 5 Herr
Sammanlagt c:a 60 spelare fördelade på 4 lag

8 Kansliet Bemannat 08.00 – 16.00 mån-fred Kanslist Ann
Vaktmästare Stickan och Jan-Åke

9 Pettersberg Konstgräset: RIK disponerar under 2013 planen mellan 1/5 – 31/10. RIK lag använder planen gratis under denna period. 1/11-30/4 kostnad ungdom 250kr/ timme, senior 500Kr/timme. RIK hyr ut planen under perioden 1/5-31/10, intäkterna till RIK. En 11-manna gräs, en 9-manna gräs, två 7-manna gräs, en till två 5-manna gräs. Gratis träning/match för lagen. RIK ansvarar för underhållet av planerna året runt. Kommunen äger planen.

10 Grenadjärvallen Rynninge IK:s representationsarena
Konferensfaciliteter Badtunnor Lounch med grillmöjligheter Kiosk RIK ansvarar för underhåll av anläggningen

11 Bollhallen RIK har förtur på bokning RIK ansvarar för underhåll
Gratis träning/matchtid för lagen, ingår i träningsavgiften

12 Sammanfattning Utbildade tränare från och med 2013
Gratis tränings- och matchtider (undantag konstgräset 1/11-30/4) Gratis deltagande i seriespel och DM Bollar Koner Västar Matchställ (bytes vartannat år eller vid behov) Domaravgift seriespel Ersättning till tränare 11-mannalag Planer för matchspel i den omfattning som respektive åldersklass kräver, gräs/bollhall Eget kansli för support och service av Grenadjärvallen, Pettersbergs IP, bollhallen samt för att sköta administrativ hantering av ungdoms- och senior verksamheten, bland annat domar-, serie- och cupadministration

13 Cupbidrag 2013

14 Rynninge IK Ungdomsfotboll ”DEN VITA TRÅDEN” DEN VITA TRÅDEN

15 Rynninge IK:s vita tråd bygger på Svenska Fotbollförbundets riktlinjer
Rynninge IK:s vita tråd bygger på Svenska Fotbollförbundets riktlinjer. Dessa finns att hämta ur böckerna ”Fotbollens spela, lek och lär”, ”Träna och leda små lirare” samt ”Fair play”-häftet. Rynninge IK:s inriktning är att våra fotbollsledare skall få utbildning via ÖLFF samt via föreningens återkommande internutbildning och informationsinsatser. Första steget i denna satsning är ledardag i mars 2013.

16 Utbildning Utbildningen av våra ledare är oerhört viktig och har högsta prioritet. RIK erbjuder kurser i Örebro Läns Fotbollförbunds och SISU:s regi. Lag 6-9 år Ledarna genomför minst Avsparkskursen. Lag år Ledarna genomför minst utbildning på BAS 1-nivå. Lag år Alla som tränar ungdomar år bör minst ha genomgått hela BAS 1 och gärna påbörjat utbildning på BAS 2-nivå. Inriktningen bör vara att huvudtränaren i dessa ålderklasser är extern.

17 Avgifter Medlemsavgift: 350 Kr enskild medlem 600 Kr familj
Träningsavgift: 04 och senare 350 Kr Kr kr

18 Föräldraaktiviteter för föreningen 2013
Uppdrag från styrelsen Tydlighet i förväntan Årspaket med aktiviteter Inget tvång på sverigelotter Örebroklassikern

19 Örebroklassikern

20 Föräldraaktiviteter för föreningen
Aktiviter räknas per familj inte per barn, familjer med flera barn i Rynninge IK kan dela upp sina timmar på lagen eller lägga alla på ett lag. I det senare fallet bör tiden läggas i ett lag med färre familjer. Antal timmar är uträknat på ett lag bestående av 15 familjer. Åldersklasserna genomför aktiviter i begränsad omfattning, en kioskvecka och en helg bingolottoförsäljning vid ICA Maxi.

21 Föräldraaktiviteter för föreningen
Örebroklassikerbiljetter 4 st/spelare varav 1 st/spelare skall vara såld före 3/ Örebroklassikern arbete 40 timmar/lag totalt. Bingolotter ICA Maxi 40 veckor gör 48 timmar/lag. Inventering ICA Maxi x 2 = 40 timmar/lag totalt. Cykelbytardagen 16 timmar/lag. Conventum 72 timmar/lag. Kiosken x 2 = totalt 40 timmar/lag. Sammanlagt: 256 timmar/lag. Delat på 15 familjer i ett lag ger det 17 timmar/familj. Räkna med 20 timmar/familj i aktivitet för 2013 för att ha lite marginal. De intäkter som dessa aktiviteter ger går oavkortat till föreningen för att täcka föreningens kostnader.

22 Föräldraaktiviteter för det egna laget
För att kompencera det ökade timuttaget kommer principen 90% till laget och 10% till föreningen att tillämpas på alla aktiviteter utöver de tidigare nämnda. Varje lag kan alltså välja att själva genomföra aktiviteter utöver de som man gör till föreningen. Exempelvis sälja kakor, toapapper anordna minicuper, extrajobb i Conventum. I dessa fall går 90% av intäkterna till laget och 10% till föreningen. Alla aktiviteter anmäls till kansliet och intäkterna redovisas till kansliet.


Ladda ner ppt "Välkomna."

Liknande presentationer


Google-annonser