Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föreningsstöd - Kommunikationsstöd

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föreningsstöd - Kommunikationsstöd"— Presentationens avskrift:

1 Föreningsstöd - Kommunikationsstöd

2 Planeringsstöd

3 Aktivitetskalender Första version jan 2017 Uppbyggd per månad
Årlig planering avseende aktiviteter Flera föreningar har efterfrågat en översikt gällande vad kansliet kommer arbete med för aktiviteter under året. Första version jan 2017 Uppbyggd per månad Visa de olika kanalerna vi arbetar i Kan vara underlag för föreningen när er planering ska göras Utvecklas med tiden

4 Årets kalendarium/aktivitetskalender
Har efterfrågats Tar upp de stora planerade aktiviteterna

5 Planeringsverktyg Fördela arbetsuppgifter Får en överblick av året
Stöd för föreningar Några har redan egna planeringsverktyg. Flera föreningar har efterfrågat stöd vid planering av aktiviteter. Kansliet har tagit fram en mall. Fördela arbetsuppgifter Får en överblick av året Kunna sprida till medlemmar för öka delaktighet vid aktiviteter Fyll i, ändra fritt eller ta inspiration från för göra egen

6 Planeringsverktyg Efterfrågats Några gör det redan

7 Informationsstöd Informationsbank

8 Bakgrund Nytt medlemsregister
Utveckling av informationskanaler Vi har genomför flera stora utvecklingsprojekt kring olika informationskanaler under 2016/17 Nytt medlemsregister Nya digitala formulär för medlemsregistrering o donation Ny grafisk profil Ny hemsida mot allmänheten Nytt informationsmaterial Nya kampanjer/aktiviteter

9 Nästa steg – Varför? Kongressbeslut från 2016 Daterat
Informationsbank Nu är det dax för oss att påbörja en utveckling av föreningssidorna och de informationskanaler som innehåller information till er föreningsaktiva. Kongressbeslut från 2016 Daterat Utvecklat kanalstrategi (ingår i vår 3-åriga strategiska kommunikationsplan)

10 Kanalstrategi Målgrupp Informationsplattform Konverteringsverktyg
Var ska ni kunna hitta information? För att säkerställa att vi använder våra kanaler på ett konsekvent sätt och mottagaren lätt kan finna den information som denne söker har vi i det strategiska kommunikationsarbetet arbetet fram en övergripande kanalstrategi. Målgrupp Informationsplattform Konverteringsverktyg (Vem vill vi nå) (Var ska de kunna hitta information) (Hur ska de få information om att det finns ny information att läsa) Medlemmar Allergia, allergia.se, aoaf.se Fysiska utskick, Via nyhetsbrev Föreningsaktiva Föreningssidorna Via föreningsbrev Givare aoaf.se, allergiforskning.se SEO, Adwords, Facebook, Annonsering, kampanjer Journalister My News Desk, aoaf.se Pressmeddelanden, Twitter, debattartiklar, direktkontakt Vården Allergia, Allergi i Praxis Fysiska utskick, direktkontakt Beslutsfattare/Ambassadörer Debattartiklar, Twitter, direktkontakt Allmänhet aoaf.se, allergia.se SEO, Adwords, Facebook, Kampanjer Sponsorer/Företag aoaf.se Annonser, kampanjer, direktkontakt

11 Vad är era behov? Informationsstöd ska vara utformat efter era behov För att ge er information så som det passar er behöver vi er hjälp! Vilken typ av information är det ni oftast letar efter på webben? Vilken typ av information brukar ni kontakta kansliet för att fråga efter? Vilken/t typ av information/material upplever ni att ni inte hittar i förbundets kanaler?

12 Vad är era behov? Informationsstöd ska vara utformat efter era behov För att ge er information så som det passar er förening behöver vi er hjälp! Vilken typ av information är det ni oftast letar efter på webben? Vilken typ av information brukar ni kontakta kansliet för att fråga efter? Vilken/t typ av information/material upplever ni att ni inte hittar i förbundets kanaler?


Ladda ner ppt "Föreningsstöd - Kommunikationsstöd"

Liknande presentationer


Google-annonser