Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

De 5 buden i Ankaret -Hur vill vi kommunicera? Agera som ett lag, i alla lägen Beträd/gå av banan i trupp Avlösning mellan serier under match Blanda folk.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "De 5 buden i Ankaret -Hur vill vi kommunicera? Agera som ett lag, i alla lägen Beträd/gå av banan i trupp Avlösning mellan serier under match Blanda folk."— Presentationens avskrift:

1 De 5 buden i Ankaret -Hur vill vi kommunicera? Agera som ett lag, i alla lägen Beträd/gå av banan i trupp Avlösning mellan serier under match Blanda folk Gameplan, gemensam (mall) 60min innan match Sekreterare Aktiv coaching, match & träning Reserv är med och coachar Coacha andra än de man brukar spela med Utvärdering efter match, gemensam (mall) 10min efter match + (vad gjorde vi bra?) Opt (vad kan vi optimera/göra bättre nästa gång?) Lärdom (vad har vi lärt oss?) Klotväska 1-6 Implementera klotnumrering för en tydligare kommunikation

2 ANKARETS MATCH MALL GAMEPLANNING: – Information, Vad vet vi? Målsättning – vad vill vi uppnå? Vilken känsla ska vi ha efter matchen? Strategier – hur gör vi det? Styrkor – varför kommer vi att uppnå den?

3 Bourbon street Latitude Ratio Coordinates – 22’ 6.2 to 1 – 38’ 6.7 to 1 Longitude Ratio Coordinates – Outside Taper 5.0 to 1 – Inside Taper 4.0 to 1 Pattern Distance – 40 Feet Pattern Volume – Forward 15.60 mL – Reverse 7.85 mL Total 23.45 mL

4 Bourbon street

5 Ifrån Johans material: Mediumolja 3 grundläggande principer Mediumprofiler, hur bryts de ned?

6 MEDIUMOLJA 37-42 fot Sportprofil 1. Svårast att veta vart spelet ligger 2. Om kanten är torr spelas den som kortolja i början, annars ofta ”tracken” 3. Släppet – Handen bakom (Lite Axisrotation) i början, mer på sidan allt eftersom 4. Klot – Stabila, Lågt RG, Symmetriska Yta – Matt i början och blankare vart efter du flyttar inåt. Vanliga misstag - spel endast i ”comfort zone” - Flyttar för sent och för lite

7 Banförändringar

8 3 Grundläggande principer: 1) Spela så långt höger som möjligt där klotet reagerar konstant. (Play the furthest point right that consistently hooks.) 2) På nyoljat – Se till att klotet läser banan INNAN profilens slut. On the fresh – keep the breakpoint BEFORE the end of the pattern. 3) Det starkaste klotet som går igenom käglorna vinner! The strongest ball that goes through the pins …. Wins!

9 Mediumprofiler, hur de bryts ned Medium pattern transitions – Ändras mest = Mest öppen för tolkningar Most transition = most subjective to interpretation. – Om det finns en bana nära rännan kommer den spelas som en kortolja I 3-4 serier. – If gutter plays – often same strategies as short pattern for 3-4 games. Så fort iläggen börjar torka upp så flyttas brytpunkten in till 7-8 och – kloten som skruvar lite snabbare kommer i spel. – Once front hooks – breakpoints often move into 7-8 and balls must be more responsive.

10 Målsättning – vad vill vi uppnå? Vilken känsla ska vi ha efter matchen? Hjälpa varandra med banförändringar Jobba för att skapa mer tid i energiboxen. Våga tro på sitt eget beslut i tankeboxen.

11 Strategier – hur gör vi det? Coacha varandra – Ställ frågor till varandra om banunderlaget vid bytet. Skratta Vara positiv

12 Styrkor – varför kommer vi att uppnå den? Därför att vi vill bli bäst Bra gameplan Vi tror på oss själva

13 UTVÄRDERING: Gjorde vi som planerat? Vad hände? Vad fungerade bra? Vad kan optimeras? Vad tar vi med oss till kommande match?

14 Gjorde vi som planerat? – Svårt att dela med sig mellan banparen… – Lite blandad kompott kring tankeboxen, några som gjorde det bra.

15 Vad hände? Vi låg steget före motståndaren och det underlättade Vi fortsatte med coaching

16 Vad fungerade bra? Kommunikationen fungerade bra. Lagkänslan var bra

17 Vad kan optimeras? Avrapportering mellan serierna

18 Vad tar vi med oss till kommande match? Bra kommunikation Bra go…..


Ladda ner ppt "De 5 buden i Ankaret -Hur vill vi kommunicera? Agera som ett lag, i alla lägen Beträd/gå av banan i trupp Avlösning mellan serier under match Blanda folk."

Liknande presentationer


Google-annonser