Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föräldrarmöte 2/10-13 Vip-hyllan Smehallen LINDEN HOCKEY TEAM -04.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föräldrarmöte 2/10-13 Vip-hyllan Smehallen LINDEN HOCKEY TEAM -04."— Presentationens avskrift:

1 Föräldrarmöte 2/10-13 Vip-hyllan Smehallen LINDEN HOCKEY TEAM -04

2 Träning,matcher m.m. Jonte (tränare) gick igenom tränings och matchupplägg. Stort fokus,som säkert många redan har sett, kommer att läggas på skridskoåkningen. Vi jobbar på med lagsammanhållningen. Viktigt att alla trivs i gänget. Spelarna har blivit ett år äldre (det har ju faktiskt vi föräldrar också blivit ????!!!) och klarar mer och mer själva. Därför kom vi överrens om att vi inte har några föräldrar i korridoren utanför omklädningsrummen där det lätt blir ”trafikstockning”. Matchserien startar V.44. Vi har anmält två lag och i skrivande stund ser det ut om vi har söndagar som matchdag för båda lagen. Alla kommer att få spela matcher, kan dock förekomma att några spelare kommer att få spela två hemma eller två bortamatcher i rad, detta kommer att ”justeras” under säsongen så det blir lika för alla. I och med att båda lagen spelar samma dag så innebär det att vi behöver fler föräldrar som kan tidtagningen. Tomas (Pontus morfar) ställer upp och utbildar föräldrar som inte kan, detta kommer att ske successivt på träningsdagarna. Detta måste vi hjälpas åt med.

3 Ekonomi Här bestämde vi att lagkasseavgiften i år blir 400 kr. Det är ok att dela upp betalningen på två gånger, (första betalning senast 31/10-13 och andra betalningen senast 31/1-14). Försäljning av salamikorv startar omgående. Målet är att varje spelare/familj säljer 8 st var. Detta ger oss ca kr till lagkassan. Försäljning av lagfototavlor till företag för 1000 kr startar vi också med. Köpeavtal delades ut vid föräldrarmötet, kommer även att finnas under dokument på våran lagsida (laget.se/lindenP04)

4 KIOSK & STÄD I år börjar vårat lag ansvara för kiosk och städveckor. Kiosken ska bemannas av oss den veckan vi får tilldelad, städningen likaså men då på lördagar o söndagar (separat schema kommer)

5 Övrigt Spelarna kommer att få varsin värmedress, jacka+byxa (CCM). Dessa finns att prova vid kiosken i Smehallen. Viktigt att man meddelar storlek så fort som möjligt så vi kan beställa dessa snarast. Matchserien börjar v.44, vore ju kul om vi kunde ha allt färdigt då. Även nya damasker kommer spelarna att få till matchdagarna, viktigt dock att lämna tillbaka dessa efter avslutad match. Vi har fått några ”hockeymammor” att ställa upp och hjälpa till med ”kringarrangemang”. Det är Johan, Sebastian och Gustavs mammor som hjälper till med exempelvis lagträffar, julavslutning, föräldrarträffar m.m. KUL !!! Vi hade ett förslag om att eventuellt anordna ett läger. Detta togs emot positivt bland föräldrar och vi spinner vidare på olika förslag som dök upp. Mer om detta senare under säsongen. Vi hälsar Amanda, Lovisa, Viktor och Johan välkomna till laget. Kul att fler ansluter till Team Vi kom överens om att vid resa till bortamatcher så gör vi det i ”samlad trupp”. Några åker iväg ganska snabbt i kanske lite för hög hastighet, det gör att några kommer på efterkälken och kanske inte hittar till den ishall vi ska till. Vi visar gott omdöme och håller hastigheten. Avslutningsvis så ser vi fram emot en riktigt kul säsong med god sammanhållning. Och kom ihåg, funderar ni på något så fråga någon av ledarna istället för att gå och ”grubbla”. Vid tangentbordet Dan Medberg (lagledare)


Ladda ner ppt "Föräldrarmöte 2/10-13 Vip-hyllan Smehallen LINDEN HOCKEY TEAM -04."

Liknande presentationer


Google-annonser